Paul Hembery, šéf Pirelli pro motorsport, řekl, že italský výrobce je připraven týmům dodávat gumy přímo na Q3. Paul ale dodal, že týmy věří, že současný formát je dobrý a nechtějí nic měnit.
Podle současných pravidel musí týmy použít ty stejné gumy, se kterými se kvalifikovaly i na startu závodu. Toto pravidlo tak přinutilo některé jezdce v Q3 ani nevyjíždět a místo toho pošetřit gumy pro závod. Ačkoliv aktuální formát není vůbec výhodný pro fanoušky, tak podle Hemberyho na něm týmy nic nechtějí měnit. Podle něj by ale Pirelli mohlo dodavát speciální gumy pro 3. část kvalifikace.
"Mohli bychom to udělat hned. Mohli bychom přijít se speciální směsí nebo zůstat u současných," řekl Paul Hembery pro Autosport. "Týmy ale říkají, že formát je dobrý, že si veřejnost užívá pneumatikové strategie. Pokud by ale fandové na tribunách neviděli v Q3 moc ježdění, tak by vinili Pirelli, protože by si mysleli, že nechceme utrácet další peníze do dodávky gum."
Hembery také odmítá, že by se Pirelli schválně pro týmy vytvořilo s jejich letošními gumami nemožnou výzvu. Podle něj design letošních aut stojí za tím, že jsou méně stabilní, což je něco, co ovlivňuje, jak se gumy chovají.
Tisková konference Pirelli v Abú Zabí (foto: Pirelli)
"Nesouhlasím s těmi, kdo tvrdí, že okno pro využití našich gum je moc malé: Teploty jsou v normě s odhadovanými hodnotami. Co se zásadně změnilo, je to, jak jsou gumy letos používány. Můžete vidět, že na trati je o hodně více přetáčivosti. Také jsme slyšeli názory jezdců, kteří hořekovali na nedostatečnou trakcí, z mého pohledu ale ten problém neexistuje."
"Změna pravidel ohledně výfuků vozy udělala nepochybně méně stabilními. To způsobilo protáčení kol a jejich nadměrné zahřívání, pak je normální, že nemůžete používat pneumatiky. Další věcí je, že výkony dnešních aut jsou mnohem více vyrovnané.
Loni zde byla sekunda mezi Red Bullem a McLarenem, to ve Španělsku jsme v Q2 měli v sekundě 16 aut. Není pravda, že bychom se záměrně snažili vytvořit nemožnou výzvu pro týmy. Na dalším testu s autem Renaultu si ověříme, co týmy říkají."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.