Paul Hembery, šéf Pirelli pro motorsport, řekl, že italský výrobce je připraven týmům dodávat gumy přímo na Q3. Paul ale dodal, že týmy věří, že současný formát je dobrý a nechtějí nic měnit.
Podle současných pravidel musí týmy použít ty stejné gumy, se kterými se kvalifikovaly i na startu závodu. Toto pravidlo tak přinutilo některé jezdce v Q3 ani nevyjíždět a místo toho pošetřit gumy pro závod. Ačkoliv aktuální formát není vůbec výhodný pro fanoušky, tak podle Hemberyho na něm týmy nic nechtějí měnit. Podle něj by ale Pirelli mohlo dodavát speciální gumy pro 3. část kvalifikace.
"Mohli bychom to udělat hned. Mohli bychom přijít se speciální směsí nebo zůstat u současných," řekl Paul Hembery pro Autosport. "Týmy ale říkají, že formát je dobrý, že si veřejnost užívá pneumatikové strategie. Pokud by ale fandové na tribunách neviděli v Q3 moc ježdění, tak by vinili Pirelli, protože by si mysleli, že nechceme utrácet další peníze do dodávky gum."
Hembery také odmítá, že by se Pirelli schválně pro týmy vytvořilo s jejich letošními gumami nemožnou výzvu. Podle něj design letošních aut stojí za tím, že jsou méně stabilní, což je něco, co ovlivňuje, jak se gumy chovají.
Tisková konference Pirelli v Abú Zabí (foto: Pirelli)
"Nesouhlasím s těmi, kdo tvrdí, že okno pro využití našich gum je moc malé: Teploty jsou v normě s odhadovanými hodnotami. Co se zásadně změnilo, je to, jak jsou gumy letos používány. Můžete vidět, že na trati je o hodně více přetáčivosti. Také jsme slyšeli názory jezdců, kteří hořekovali na nedostatečnou trakcí, z mého pohledu ale ten problém neexistuje."
"Změna pravidel ohledně výfuků vozy udělala nepochybně méně stabilními. To způsobilo protáčení kol a jejich nadměrné zahřívání, pak je normální, že nemůžete používat pneumatiky. Další věcí je, že výkony dnešních aut jsou mnohem více vyrovnané.
Loni zde byla sekunda mezi Red Bullem a McLarenem, to ve Španělsku jsme v Q2 měli v sekundě 16 aut. Není pravda, že bychom se záměrně snažili vytvořit nemožnou výzvu pro týmy. Na dalším testu s autem Renaultu si ověříme, co týmy říkají."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.