Paul Hembery, šéf Pirelli pro motorsport, řekl, že italský výrobce je připraven týmům dodávat gumy přímo na Q3. Paul ale dodal, že týmy věří, že současný formát je dobrý a nechtějí nic měnit.
Podle současných pravidel musí týmy použít ty stejné gumy, se kterými se kvalifikovaly i na startu závodu. Toto pravidlo tak přinutilo některé jezdce v Q3 ani nevyjíždět a místo toho pošetřit gumy pro závod. Ačkoliv aktuální formát není vůbec výhodný pro fanoušky, tak podle Hemberyho na něm týmy nic nechtějí měnit. Podle něj by ale Pirelli mohlo dodavát speciální gumy pro 3. část kvalifikace.
"Mohli bychom to udělat hned. Mohli bychom přijít se speciální směsí nebo zůstat u současných," řekl Paul Hembery pro Autosport. "Týmy ale říkají, že formát je dobrý, že si veřejnost užívá pneumatikové strategie. Pokud by ale fandové na tribunách neviděli v Q3 moc ježdění, tak by vinili Pirelli, protože by si mysleli, že nechceme utrácet další peníze do dodávky gum."
Hembery také odmítá, že by se Pirelli schválně pro týmy vytvořilo s jejich letošními gumami nemožnou výzvu. Podle něj design letošních aut stojí za tím, že jsou méně stabilní, což je něco, co ovlivňuje, jak se gumy chovají.
Tisková konference Pirelli v Abú Zabí (foto: Pirelli)
"Nesouhlasím s těmi, kdo tvrdí, že okno pro využití našich gum je moc malé: Teploty jsou v normě s odhadovanými hodnotami. Co se zásadně změnilo, je to, jak jsou gumy letos používány. Můžete vidět, že na trati je o hodně více přetáčivosti. Také jsme slyšeli názory jezdců, kteří hořekovali na nedostatečnou trakcí, z mého pohledu ale ten problém neexistuje."
"Změna pravidel ohledně výfuků vozy udělala nepochybně méně stabilními. To způsobilo protáčení kol a jejich nadměrné zahřívání, pak je normální, že nemůžete používat pneumatiky. Další věcí je, že výkony dnešních aut jsou mnohem více vyrovnané.
Loni zde byla sekunda mezi Red Bullem a McLarenem, to ve Španělsku jsme v Q2 měli v sekundě 16 aut. Není pravda, že bychom se záměrně snažili vytvořit nemožnou výzvu pro týmy. Na dalším testu s autem Renaultu si ověříme, co týmy říkají."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.