Paul Hembery, šéf Pirelli pro motorsport, řekl, že italský výrobce je připraven týmům dodávat gumy přímo na Q3. Paul ale dodal, že týmy věří, že současný formát je dobrý a nechtějí nic měnit.
Podle současných pravidel musí týmy použít ty stejné gumy, se kterými se kvalifikovaly i na startu závodu. Toto pravidlo tak přinutilo některé jezdce v Q3 ani nevyjíždět a místo toho pošetřit gumy pro závod. Ačkoliv aktuální formát není vůbec výhodný pro fanoušky, tak podle Hemberyho na něm týmy nic nechtějí měnit. Podle něj by ale Pirelli mohlo dodavát speciální gumy pro 3. část kvalifikace.
"Mohli bychom to udělat hned. Mohli bychom přijít se speciální směsí nebo zůstat u současných," řekl Paul Hembery pro Autosport. "Týmy ale říkají, že formát je dobrý, že si veřejnost užívá pneumatikové strategie. Pokud by ale fandové na tribunách neviděli v Q3 moc ježdění, tak by vinili Pirelli, protože by si mysleli, že nechceme utrácet další peníze do dodávky gum."
Hembery také odmítá, že by se Pirelli schválně pro týmy vytvořilo s jejich letošními gumami nemožnou výzvu. Podle něj design letošních aut stojí za tím, že jsou méně stabilní, což je něco, co ovlivňuje, jak se gumy chovají.
Tisková konference Pirelli v Abú Zabí (foto: Pirelli)
"Nesouhlasím s těmi, kdo tvrdí, že okno pro využití našich gum je moc malé: Teploty jsou v normě s odhadovanými hodnotami. Co se zásadně změnilo, je to, jak jsou gumy letos používány. Můžete vidět, že na trati je o hodně více přetáčivosti. Také jsme slyšeli názory jezdců, kteří hořekovali na nedostatečnou trakcí, z mého pohledu ale ten problém neexistuje."
"Změna pravidel ohledně výfuků vozy udělala nepochybně méně stabilními. To způsobilo protáčení kol a jejich nadměrné zahřívání, pak je normální, že nemůžete používat pneumatiky. Další věcí je, že výkony dnešních aut jsou mnohem více vyrovnané.
Loni zde byla sekunda mezi Red Bullem a McLarenem, to ve Španělsku jsme v Q2 měli v sekundě 16 aut. Není pravda, že bychom se záměrně snažili vytvořit nemožnou výzvu pro týmy. Na dalším testu s autem Renaultu si ověříme, co týmy říkají."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.