Toro Rosso si staví nové zázemí, které bude výrazným krokem vpřed v porovnání s tím současným, které pochází ještě z dob chudého Minardi.
Toro Rosso očekává, že první část expanze, která má být hotova letos v létě, by měla mít pozitivní dopad na konkurenceschopnost vozů italské stáje už v sezoně 2013. Tým je zatím v první fázi svého ambiciózního plánu, na jehož konci má být pracovní plocha pro tým zvětšena až na 7 500m2.
Šéf týmu, Franz Tost, popisuje aktuální stavební práce jako součást tříletého projektu, který by měl pomoci stáji, která vzešla z původního Minardi, posunout se polem vpřed. Majitel týmu, společnost Red Bull, se zavázala, že tým bude i nadále sídlit ve Faenze - tohle byla podmínka návrhu rakouské společnosti před několika lety. Investice je důkazem toho, že stáj zůstane ve Faenze, tedy ve městě, kde se narodil původní zakladatel týmu, Giancarlo Minari.
Nová budova by měla být hotova na konci července. Toro Rosso začně s přesunem vybavení v srpnu, ještě předtím, než začnou pracovat na novém autě. Až bude dokončeno oddělení kompozitů, tak se začně pracovat na strojích. Toro Rosso zde vytvoří nový domov pro svoje oddělení designu a CFD, které momentálně sídlí v dočasných prostorách ve Faenze.
"Stavíme novou halu pro práci s kompozity, ta by měla být hotová do konce července. Od začátku srpna začneme s přesunem veškeré techniky a začneme s přípravou vozu na rok 2013. Budeme mít 3 400 m2 pro práci s kompozity, to je skvělá příležitost pro zavedení nového vybavení, které by nám mělo pomoci s výkonností," popisuje Tost.
Toro Rosso při letošní VC Číny v Šanghaji(foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové kapacity by měly Toro Rosso pomoci s tím, že by si mělo být schopné vyrábět spoustu věcí samo, namísto současných dodavatelů. Tento podíl by se měl dále zvětšovat s tím, jak bude Toro Rosso postupně dostavovat další budovy. Díky novým zařízením bude také moci Toro Rosso zaměstnat nové pracovníky (v současnosti jich má pod 300). Stáj ale neplánuje nějaký hromadný nábor, posílit chce hlavně oddělení aerodynamiky a designu.
"Trošku, ale ne moc," říká Tost k náborů nových zaměstnanců. "Dosáhli jsme dobré úrovně. Potřebujeme trochu více lidí v oddělení aerodynamiky a designu, ale jádro máme. Pokud bychom naznali, že ještě někde potřebujeme posílit, pak to uděláme, ale zatím to není v plánu."
Toro Rosso s Vettelem v Brazílii 2007(foto: GEPA pictures GmbH)
Toro Rosso se podařilo dosáhnout docela zajímavého výsledku, protože se stáj dokázala v šampionátu zlepšit v každém roce od doby, kdy byla pravidly určena jejich nezávislost na Red Bullu (začátek sezony 2010). Toro Rosso v sezoně 2009 v poháru konstruktérů obsadilo 10. pozici, o rok později slavilo 9. příčku a vloni bylo klasifikováno na celkovém 8. místě.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.