Toro Rosso si staví nové zázemí, které bude výrazným krokem vpřed v porovnání s tím současným, které pochází ještě z dob chudého Minardi.
Toro Rosso očekává, že první část expanze, která má být hotova letos v létě, by měla mít pozitivní dopad na konkurenceschopnost vozů italské stáje už v sezoně 2013. Tým je zatím v první fázi svého ambiciózního plánu, na jehož konci má být pracovní plocha pro tým zvětšena až na 7 500m2.
Šéf týmu, Franz Tost, popisuje aktuální stavební práce jako součást tříletého projektu, který by měl pomoci stáji, která vzešla z původního Minardi, posunout se polem vpřed. Majitel týmu, společnost Red Bull, se zavázala, že tým bude i nadále sídlit ve Faenze - tohle byla podmínka návrhu rakouské společnosti před několika lety. Investice je důkazem toho, že stáj zůstane ve Faenze, tedy ve městě, kde se narodil původní zakladatel týmu, Giancarlo Minari.
Nová budova by měla být hotova na konci července. Toro Rosso začně s přesunem vybavení v srpnu, ještě předtím, než začnou pracovat na novém autě. Až bude dokončeno oddělení kompozitů, tak se začně pracovat na strojích. Toro Rosso zde vytvoří nový domov pro svoje oddělení designu a CFD, které momentálně sídlí v dočasných prostorách ve Faenze.
"Stavíme novou halu pro práci s kompozity, ta by měla být hotová do konce července. Od začátku srpna začneme s přesunem veškeré techniky a začneme s přípravou vozu na rok 2013. Budeme mít 3 400 m2 pro práci s kompozity, to je skvělá příležitost pro zavedení nového vybavení, které by nám mělo pomoci s výkonností," popisuje Tost.
Toro Rosso při letošní VC Číny v Šanghaji(foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové kapacity by měly Toro Rosso pomoci s tím, že by si mělo být schopné vyrábět spoustu věcí samo, namísto současných dodavatelů. Tento podíl by se měl dále zvětšovat s tím, jak bude Toro Rosso postupně dostavovat další budovy. Díky novým zařízením bude také moci Toro Rosso zaměstnat nové pracovníky (v současnosti jich má pod 300). Stáj ale neplánuje nějaký hromadný nábor, posílit chce hlavně oddělení aerodynamiky a designu.
"Trošku, ale ne moc," říká Tost k náborů nových zaměstnanců. "Dosáhli jsme dobré úrovně. Potřebujeme trochu více lidí v oddělení aerodynamiky a designu, ale jádro máme. Pokud bychom naznali, že ještě někde potřebujeme posílit, pak to uděláme, ale zatím to není v plánu."
Toro Rosso s Vettelem v Brazílii 2007(foto: GEPA pictures GmbH)
Toro Rosso se podařilo dosáhnout docela zajímavého výsledku, protože se stáj dokázala v šampionátu zlepšit v každém roce od doby, kdy byla pravidly určena jejich nezávislost na Red Bullu (začátek sezony 2010). Toro Rosso v sezoně 2009 v poháru konstruktérů obsadilo 10. pozici, o rok později slavilo 9. příčku a vloni bylo klasifikováno na celkovém 8. místě.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.