Toro Rosso si staví nové zázemí, které bude výrazným krokem vpřed v porovnání s tím současným, které pochází ještě z dob chudého Minardi.
Toro Rosso očekává, že první část expanze, která má být hotova letos v létě, by měla mít pozitivní dopad na konkurenceschopnost vozů italské stáje už v sezoně 2013. Tým je zatím v první fázi svého ambiciózního plánu, na jehož konci má být pracovní plocha pro tým zvětšena až na 7 500m2.
Šéf týmu, Franz Tost, popisuje aktuální stavební práce jako součást tříletého projektu, který by měl pomoci stáji, která vzešla z původního Minardi, posunout se polem vpřed. Majitel týmu, společnost Red Bull, se zavázala, že tým bude i nadále sídlit ve Faenze - tohle byla podmínka návrhu rakouské společnosti před několika lety. Investice je důkazem toho, že stáj zůstane ve Faenze, tedy ve městě, kde se narodil původní zakladatel týmu, Giancarlo Minari.
Nová budova by měla být hotova na konci července. Toro Rosso začně s přesunem vybavení v srpnu, ještě předtím, než začnou pracovat na novém autě. Až bude dokončeno oddělení kompozitů, tak se začně pracovat na strojích. Toro Rosso zde vytvoří nový domov pro svoje oddělení designu a CFD, které momentálně sídlí v dočasných prostorách ve Faenze.
"Stavíme novou halu pro práci s kompozity, ta by měla být hotová do konce července. Od začátku srpna začneme s přesunem veškeré techniky a začneme s přípravou vozu na rok 2013. Budeme mít 3 400 m2 pro práci s kompozity, to je skvělá příležitost pro zavedení nového vybavení, které by nám mělo pomoci s výkonností," popisuje Tost.
Toro Rosso při letošní VC Číny v Šanghaji(foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové kapacity by měly Toro Rosso pomoci s tím, že by si mělo být schopné vyrábět spoustu věcí samo, namísto současných dodavatelů. Tento podíl by se měl dále zvětšovat s tím, jak bude Toro Rosso postupně dostavovat další budovy. Díky novým zařízením bude také moci Toro Rosso zaměstnat nové pracovníky (v současnosti jich má pod 300). Stáj ale neplánuje nějaký hromadný nábor, posílit chce hlavně oddělení aerodynamiky a designu.
"Trošku, ale ne moc," říká Tost k náborů nových zaměstnanců. "Dosáhli jsme dobré úrovně. Potřebujeme trochu více lidí v oddělení aerodynamiky a designu, ale jádro máme. Pokud bychom naznali, že ještě někde potřebujeme posílit, pak to uděláme, ale zatím to není v plánu."
Toro Rosso s Vettelem v Brazílii 2007(foto: GEPA pictures GmbH)
Toro Rosso se podařilo dosáhnout docela zajímavého výsledku, protože se stáj dokázala v šampionátu zlepšit v každém roce od doby, kdy byla pravidly určena jejich nezávislost na Red Bullu (začátek sezony 2010). Toro Rosso v sezoně 2009 v poháru konstruktérů obsadilo 10. pozici, o rok později slavilo 9. příčku a vloni bylo klasifikováno na celkovém 8. místě.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.