Toro Rosso si staví nové zázemí, které bude výrazným krokem vpřed v porovnání s tím současným, které pochází ještě z dob chudého Minardi.
Toro Rosso očekává, že první část expanze, která má být hotova letos v létě, by měla mít pozitivní dopad na konkurenceschopnost vozů italské stáje už v sezoně 2013. Tým je zatím v první fázi svého ambiciózního plánu, na jehož konci má být pracovní plocha pro tým zvětšena až na 7 500m2.
Šéf týmu, Franz Tost, popisuje aktuální stavební práce jako součást tříletého projektu, který by měl pomoci stáji, která vzešla z původního Minardi, posunout se polem vpřed. Majitel týmu, společnost Red Bull, se zavázala, že tým bude i nadále sídlit ve Faenze - tohle byla podmínka návrhu rakouské společnosti před několika lety. Investice je důkazem toho, že stáj zůstane ve Faenze, tedy ve městě, kde se narodil původní zakladatel týmu, Giancarlo Minari.
Nová budova by měla být hotova na konci července. Toro Rosso začně s přesunem vybavení v srpnu, ještě předtím, než začnou pracovat na novém autě. Až bude dokončeno oddělení kompozitů, tak se začně pracovat na strojích. Toro Rosso zde vytvoří nový domov pro svoje oddělení designu a CFD, které momentálně sídlí v dočasných prostorách ve Faenze.
"Stavíme novou halu pro práci s kompozity, ta by měla být hotová do konce července. Od začátku srpna začneme s přesunem veškeré techniky a začneme s přípravou vozu na rok 2013. Budeme mít 3 400 m2 pro práci s kompozity, to je skvělá příležitost pro zavedení nového vybavení, které by nám mělo pomoci s výkonností," popisuje Tost.
Toro Rosso při letošní VC Číny v Šanghaji(foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové kapacity by měly Toro Rosso pomoci s tím, že by si mělo být schopné vyrábět spoustu věcí samo, namísto současných dodavatelů. Tento podíl by se měl dále zvětšovat s tím, jak bude Toro Rosso postupně dostavovat další budovy. Díky novým zařízením bude také moci Toro Rosso zaměstnat nové pracovníky (v současnosti jich má pod 300). Stáj ale neplánuje nějaký hromadný nábor, posílit chce hlavně oddělení aerodynamiky a designu.
"Trošku, ale ne moc," říká Tost k náborů nových zaměstnanců. "Dosáhli jsme dobré úrovně. Potřebujeme trochu více lidí v oddělení aerodynamiky a designu, ale jádro máme. Pokud bychom naznali, že ještě někde potřebujeme posílit, pak to uděláme, ale zatím to není v plánu."
Toro Rosso s Vettelem v Brazílii 2007(foto: GEPA pictures GmbH)
Toro Rosso se podařilo dosáhnout docela zajímavého výsledku, protože se stáj dokázala v šampionátu zlepšit v každém roce od doby, kdy byla pravidly určena jejich nezávislost na Red Bullu (začátek sezony 2010). Toro Rosso v sezoně 2009 v poháru konstruktérů obsadilo 10. pozici, o rok později slavilo 9. příčku a vloni bylo klasifikováno na celkovém 8. místě.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.