Tým Caterham F1 včera využil jeden ze čtyř možných dnů k otestování aerodynamiky svého monopostu CT01 na letišti v Duxfordu.
Ježdění od 9 do 17 hod sem a tam na rovince není žádná zábava pro pilota ani pro inženýry. Jedná se však o důležitý proces z pohledu aerodynamiky a korelace dat z aerodynamického tunelu.
Za volant se včera posadil pilot GP2 stáje Caterhamu a krajan Pastora Maldonada - Rodolfo Gonzáles, než před 6 lety vyhrál britskou F3.
Gonzáles se prohání po letišti v Duxfordu (foto: Caterham F1)
Caterham se věnoval hlavně změnám světlé výšky pro mapování aerodynamiky, přičemž jezdec musel pokaždé vysednout z vozu a mechanici změnili nastavení. Tým si vyzkoušel také různé klapky předního křídla (pro Valencii chystá jeho další úpravu) a různé verze zadního křídla.
Den předem tým poskládal šasi č. 1, které s sebou vozí na závody jako náhradní, a nastartoval motor Renault, aby si ověřil, že je vše v pořádku. V Duxfordu na testování dohlížela šéfka aerodynamiky Marianne Hinsonová či ředitel výkonnosti John Iley.
Video: Středeční zkušební nastartování vozu v továrně Caterhamu (zdroj: Caterham F1)
Snímky z aerodynamického testu na letištní rovince v Duxfordu najdete pod článkem.© Foto: Caterham F1 Team
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.