Tým Caterham F1 včera využil jeden ze čtyř možných dnů k otestování aerodynamiky svého monopostu CT01 na letišti v Duxfordu.
Ježdění od 9 do 17 hod sem a tam na rovince není žádná zábava pro pilota ani pro inženýry. Jedná se však o důležitý proces z pohledu aerodynamiky a korelace dat z aerodynamického tunelu.
Za volant se včera posadil pilot GP2 stáje Caterhamu a krajan Pastora Maldonada - Rodolfo Gonzáles, než před 6 lety vyhrál britskou F3.
Gonzáles se prohání po letišti v Duxfordu (foto: Caterham F1)
Caterham se věnoval hlavně změnám světlé výšky pro mapování aerodynamiky, přičemž jezdec musel pokaždé vysednout z vozu a mechanici změnili nastavení. Tým si vyzkoušel také různé klapky předního křídla (pro Valencii chystá jeho další úpravu) a různé verze zadního křídla.
Den předem tým poskládal šasi č. 1, které s sebou vozí na závody jako náhradní, a nastartoval motor Renault, aby si ověřil, že je vše v pořádku. V Duxfordu na testování dohlížela šéfka aerodynamiky Marianne Hinsonová či ředitel výkonnosti John Iley.
Video: Středeční zkušební nastartování vozu v továrně Caterhamu (zdroj: Caterham F1)
Snímky z aerodynamického testu na letištní rovince v Duxfordu najdete pod článkem.© Foto: Caterham F1 Team
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.