Tým Caterham F1 včera využil jeden ze čtyř možných dnů k otestování aerodynamiky svého monopostu CT01 na letišti v Duxfordu.
Ježdění od 9 do 17 hod sem a tam na rovince není žádná zábava pro pilota ani pro inženýry. Jedná se však o důležitý proces z pohledu aerodynamiky a korelace dat z aerodynamického tunelu.
Za volant se včera posadil pilot GP2 stáje Caterhamu a krajan Pastora Maldonada - Rodolfo Gonzáles, než před 6 lety vyhrál britskou F3.
Gonzáles se prohání po letišti v Duxfordu (foto: Caterham F1)
Caterham se věnoval hlavně změnám světlé výšky pro mapování aerodynamiky, přičemž jezdec musel pokaždé vysednout z vozu a mechanici změnili nastavení. Tým si vyzkoušel také různé klapky předního křídla (pro Valencii chystá jeho další úpravu) a různé verze zadního křídla.
Den předem tým poskládal šasi č. 1, které s sebou vozí na závody jako náhradní, a nastartoval motor Renault, aby si ověřil, že je vše v pořádku. V Duxfordu na testování dohlížela šéfka aerodynamiky Marianne Hinsonová či ředitel výkonnosti John Iley.
Video: Středeční zkušební nastartování vozu v továrně Caterhamu (zdroj: Caterham F1)
Snímky z aerodynamického testu na letištní rovince v Duxfordu najdete pod článkem.© Foto: Caterham F1 Team
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.