Pastor Maldonado nevidí důvod, proč by nemohl vyhrát také příští závod v Monaku. Williams sice nemá nejrychlejší auto, ale věří, že dokáže zopakovat výsledek z Barcelony.
Venezuelan tam odjel skvělý závod, v němž porazil dotírajícího Fernanda Alonsa s Ferrari. Díky tomu mu řádně stouplo sebevědomí a v Monte Carlu míří za druhým vítězstvím.
"Všechny týmy a šampionát jsou tak vyrovnané, my se však neustále zlepšujeme. Nemáme nejrychlejší auto, ale děláme maximum," uvádí Maldonado. Může na městském okruhu v Monaku opět vyhrát? "Proč ne? F1 se neustále mění. Bude to těžké, ale opět se o to pokusíme."
Sedmadvacetiletý pilot letošní formu Williamsu připisuje tvrdé práci v loňském roce a velkým změnám uvnitř týmu, které zahrnovaly také příchod bývalého inženýra McLarenu Mika Coughlana na pozici technického ředitele.
"Udělali jsme obrovský pokrok, protože jsme v továrně změnili spoustu věcí, a částečně i díky tomu, že jsme zcela změnili náš přístup na dráze. Cítím se být v týmu motivovanější. Hodně věcí v týmu klape, abychom se mohli opravdu posunout vpřed.
Není to o jedné věci, kterou jsme změnili - změnili jsme všechno. Jsem opravdu rád, že můžu být u toho a dále na to tlačit," popisuje Maldonado.
Pastor Maldonado po vítězství v Barceloně (foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.