Šéf McLarenu Martin Whitmarsh oceňuje vytrvalost Jensona Buttona během posledního závodního víkendu ve Španělsku a věří, že bude brzy bojovat opět na čele.
Button se v Barceloně trápil s pneumatikami, které nedokázal správně zahřívat. Vypadnul v prostřední části kvalifikace a cílem projel až jako devátý. Whitmarsh oceňuje, že jeho pilot kvůli tomu nepodlehl sklíčenosti, udržel si motivaci a vybojoval dva důležité body.
"Myslím, že Jenson znovu prožil velmi těžký víkend. Poté, co měl v pátek dobré vyvážení a zajel v tréninku nejrychlejší čas a vše šlo snadno, se ve zbytku víkendu snažil pochopit, co se děje.
V takových podmínkách jste situací lehce frustrovaní, ale podle mě prokázal, že je skvělým profesionálem, když získal dva cenné body, které jsou v tomto šampionátu absolutně klíčové," chválí Buttona Whitmarsh.
Věří, že jejich vůz MP4-27 je v základu velmi rychlý a stále má na vítězství v šampionátu: "Výchozí rychlost vozu je velmi dobrá, takže nejsme zklamaní. Budeme se to snažit udržet a dále ho vyvíjet."
Jenson Button na startovním roštu v Barceloně (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Myslím, že máme dva skvělé závodní piloty. Fakt, že v šampionátu ztrácíme osm bodů na lídra po všech těch peripetiích a problémech, které jsme si způsobili, poukazuje na to, že musíme kráčet dále se vztyčenými hlavami, být kritičtí sami k sobě, akceptovat kritiku druhých a vypořádat se s ní.
Příští závod můžeme vyhrát, můžeme vyhrát tyto šampionáty, ale snadno při využívání těchto pneumatik klopýtnete," pokračuje šéf McLarenu.
"Stačí malá chyba, a my jsme jich už několik udělali. Je to bolestivé, frustrující a náročné pro tým. Dostává se nám dost vnější pozornosti a kritiky. Ale věřte mi, jsme na sebe mnohem náročnější. Když něco neuděláte správně, pak má kritika svůj důvod."
Dokáže McLaren přestat kupit chybu za chybou? "Samozřejmě. Máme složité procesy, čelíme spoustě výzev, ale musíme se soustředit a nedělat chyby. Není to magie. Je to o tom, abychom dělali svou práci, a dělali ji správně."
Poslední vylepšení McLarenu: vertikální prvky na horní straně bočnic usměrňující proudění vzduchu, dnes ho už testuje Force India na letišti v Cotswold (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Tým se stále snaží zlepšit práci s pneumatikami: "Něco se učíme, ale nemyslím si, že by existoval někdo, kdo by mě přesvědčil o tom, že pneumatikám rozumí a přesně a spolehlivě ví, jak z nich pravidelně dostávat maximum. Stalo se to neuvěřitelnou součástí tohoto šampionátu a vytváří to výjimečnou sezónu, kterou sledujeme.
Rád bych, aby se to trochu zklidnilo v náš prospěch, ale nemyslím si, že bychom se na to mohli spolehnout. Podle mě to bude pokračovat - a bude to skvělá sezóna. Bude obsahovat okamžiky extrémní agónie a frustrace, ale z pohledu všech zvenčí je skvěla, tak by to mělo být," dodává Whitmarsh.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.