Šéf McLarenu Martin Whitmarsh oceňuje vytrvalost Jensona Buttona během posledního závodního víkendu ve Španělsku a věří, že bude brzy bojovat opět na čele.
Button se v Barceloně trápil s pneumatikami, které nedokázal správně zahřívat. Vypadnul v prostřední části kvalifikace a cílem projel až jako devátý. Whitmarsh oceňuje, že jeho pilot kvůli tomu nepodlehl sklíčenosti, udržel si motivaci a vybojoval dva důležité body.
"Myslím, že Jenson znovu prožil velmi těžký víkend. Poté, co měl v pátek dobré vyvážení a zajel v tréninku nejrychlejší čas a vše šlo snadno, se ve zbytku víkendu snažil pochopit, co se děje.
V takových podmínkách jste situací lehce frustrovaní, ale podle mě prokázal, že je skvělým profesionálem, když získal dva cenné body, které jsou v tomto šampionátu absolutně klíčové," chválí Buttona Whitmarsh.
Věří, že jejich vůz MP4-27 je v základu velmi rychlý a stále má na vítězství v šampionátu: "Výchozí rychlost vozu je velmi dobrá, takže nejsme zklamaní. Budeme se to snažit udržet a dále ho vyvíjet."
Jenson Button na startovním roštu v Barceloně (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Myslím, že máme dva skvělé závodní piloty. Fakt, že v šampionátu ztrácíme osm bodů na lídra po všech těch peripetiích a problémech, které jsme si způsobili, poukazuje na to, že musíme kráčet dále se vztyčenými hlavami, být kritičtí sami k sobě, akceptovat kritiku druhých a vypořádat se s ní.
Příští závod můžeme vyhrát, můžeme vyhrát tyto šampionáty, ale snadno při využívání těchto pneumatik klopýtnete," pokračuje šéf McLarenu.
"Stačí malá chyba, a my jsme jich už několik udělali. Je to bolestivé, frustrující a náročné pro tým. Dostává se nám dost vnější pozornosti a kritiky. Ale věřte mi, jsme na sebe mnohem náročnější. Když něco neuděláte správně, pak má kritika svůj důvod."
Dokáže McLaren přestat kupit chybu za chybou? "Samozřejmě. Máme složité procesy, čelíme spoustě výzev, ale musíme se soustředit a nedělat chyby. Není to magie. Je to o tom, abychom dělali svou práci, a dělali ji správně."
Poslední vylepšení McLarenu: vertikální prvky na horní straně bočnic usměrňující proudění vzduchu, dnes ho už testuje Force India na letišti v Cotswold (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Tým se stále snaží zlepšit práci s pneumatikami: "Něco se učíme, ale nemyslím si, že by existoval někdo, kdo by mě přesvědčil o tom, že pneumatikám rozumí a přesně a spolehlivě ví, jak z nich pravidelně dostávat maximum. Stalo se to neuvěřitelnou součástí tohoto šampionátu a vytváří to výjimečnou sezónu, kterou sledujeme.
Rád bych, aby se to trochu zklidnilo v náš prospěch, ale nemyslím si, že bychom se na to mohli spolehnout. Podle mě to bude pokračovat - a bude to skvělá sezóna. Bude obsahovat okamžiky extrémní agónie a frustrace, ale z pohledu všech zvenčí je skvěla, tak by to mělo být," dodává Whitmarsh.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.