Šéf McLarenu Martin Whitmarsh oceňuje vytrvalost Jensona Buttona během posledního závodního víkendu ve Španělsku a věří, že bude brzy bojovat opět na čele.
Button se v Barceloně trápil s pneumatikami, které nedokázal správně zahřívat. Vypadnul v prostřední části kvalifikace a cílem projel až jako devátý. Whitmarsh oceňuje, že jeho pilot kvůli tomu nepodlehl sklíčenosti, udržel si motivaci a vybojoval dva důležité body.
"Myslím, že Jenson znovu prožil velmi těžký víkend. Poté, co měl v pátek dobré vyvážení a zajel v tréninku nejrychlejší čas a vše šlo snadno, se ve zbytku víkendu snažil pochopit, co se děje.
V takových podmínkách jste situací lehce frustrovaní, ale podle mě prokázal, že je skvělým profesionálem, když získal dva cenné body, které jsou v tomto šampionátu absolutně klíčové," chválí Buttona Whitmarsh.
Věří, že jejich vůz MP4-27 je v základu velmi rychlý a stále má na vítězství v šampionátu: "Výchozí rychlost vozu je velmi dobrá, takže nejsme zklamaní. Budeme se to snažit udržet a dále ho vyvíjet."
Jenson Button na startovním roštu v Barceloně (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Myslím, že máme dva skvělé závodní piloty. Fakt, že v šampionátu ztrácíme osm bodů na lídra po všech těch peripetiích a problémech, které jsme si způsobili, poukazuje na to, že musíme kráčet dále se vztyčenými hlavami, být kritičtí sami k sobě, akceptovat kritiku druhých a vypořádat se s ní.
Příští závod můžeme vyhrát, můžeme vyhrát tyto šampionáty, ale snadno při využívání těchto pneumatik klopýtnete," pokračuje šéf McLarenu.
"Stačí malá chyba, a my jsme jich už několik udělali. Je to bolestivé, frustrující a náročné pro tým. Dostává se nám dost vnější pozornosti a kritiky. Ale věřte mi, jsme na sebe mnohem náročnější. Když něco neuděláte správně, pak má kritika svůj důvod."
Dokáže McLaren přestat kupit chybu za chybou? "Samozřejmě. Máme složité procesy, čelíme spoustě výzev, ale musíme se soustředit a nedělat chyby. Není to magie. Je to o tom, abychom dělali svou práci, a dělali ji správně."
Poslední vylepšení McLarenu: vertikální prvky na horní straně bočnic usměrňující proudění vzduchu, dnes ho už testuje Force India na letišti v Cotswold (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Tým se stále snaží zlepšit práci s pneumatikami: "Něco se učíme, ale nemyslím si, že by existoval někdo, kdo by mě přesvědčil o tom, že pneumatikám rozumí a přesně a spolehlivě ví, jak z nich pravidelně dostávat maximum. Stalo se to neuvěřitelnou součástí tohoto šampionátu a vytváří to výjimečnou sezónu, kterou sledujeme.
Rád bych, aby se to trochu zklidnilo v náš prospěch, ale nemyslím si, že bychom se na to mohli spolehnout. Podle mě to bude pokračovat - a bude to skvělá sezóna. Bude obsahovat okamžiky extrémní agónie a frustrace, ale z pohledu všech zvenčí je skvěla, tak by to mělo být," dodává Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.