Tým Caterham F1 jako jediný z nových tří týmů letos nasadil systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Nyní se v aerodynamickém tunelu zaměřuje na optimalizaci výfuků a zvýšení výkonnosti zadní části vozu CT01.
Caterham ztrátu na střed pole stáhl, jenže konkurence také tvrdě pracovala. Obrovské pokroky udělal Williams, Sauber či Lotus, na které se chtěl letos dotáhnout, mimo dosah jsou zatím i Toro Rosso s Force Indií.
Po změně pravidel v oblasti výfuků se tým snaží dohnat ztracený přítlak na zádi. V návrhu této části musel tým zvolit konzervativnější přístup kvůli adaptaci KERSu, s jehož přehříváním se v první části sezóny loni Red Bull trápil.
Technický ředitel Mark Smith nyní prozradil, že tým výfuky kvůli obavám o nadměrné teplo neoptimalizoval, ale v aerodynamickém tunelu krom širšího vývojového programu již zahájil práci i na přepracování výfukového systému.
"Chtěli jsme se zaměřit na výfuky možností podívat se na to, co během zimy udělali ostatní a co případně nebude vyhovovat pravidlům, jakmile vše zprovozníme a začneme jezdit. Myslím, že nyní je zřejmé, co je povolené. Již nějakou chvíli v tunelu sami pracujeme na vývoji toho systému," popisuje technický ředitel Caterhamu.
Záď letošního Caterhamu CT01 (foto: Team Caterham F1)
"Z pohledu teplot KERS zvládáme. Zabránili jsme tak situaci, že bychom se kvůli tomu sami dostali do úzkých. Takže si myslím, že nyní do toho musíme jít. Pokud se vám to podaří zprovoznit, pak z toho můžete dostat solidní porci výkonu.
Ale nechceme na to klást příliš velký důraz, protože jsme omezeni zdroji a mohli bychom začít trpět v základních oblastech. Je to trochu o vyrovnanosti, ale už v této oblasti pracujeme," dodává Smith.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.