Tým Caterham F1 jako jediný z nových tří týmů letos nasadil systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Nyní se v aerodynamickém tunelu zaměřuje na optimalizaci výfuků a zvýšení výkonnosti zadní části vozu CT01.
Caterham ztrátu na střed pole stáhl, jenže konkurence také tvrdě pracovala. Obrovské pokroky udělal Williams, Sauber či Lotus, na které se chtěl letos dotáhnout, mimo dosah jsou zatím i Toro Rosso s Force Indií.
Po změně pravidel v oblasti výfuků se tým snaží dohnat ztracený přítlak na zádi. V návrhu této části musel tým zvolit konzervativnější přístup kvůli adaptaci KERSu, s jehož přehříváním se v první části sezóny loni Red Bull trápil.
Technický ředitel Mark Smith nyní prozradil, že tým výfuky kvůli obavám o nadměrné teplo neoptimalizoval, ale v aerodynamickém tunelu krom širšího vývojového programu již zahájil práci i na přepracování výfukového systému.
"Chtěli jsme se zaměřit na výfuky možností podívat se na to, co během zimy udělali ostatní a co případně nebude vyhovovat pravidlům, jakmile vše zprovozníme a začneme jezdit. Myslím, že nyní je zřejmé, co je povolené. Již nějakou chvíli v tunelu sami pracujeme na vývoji toho systému," popisuje technický ředitel Caterhamu.
Záď letošního Caterhamu CT01 (foto: Team Caterham F1)
"Z pohledu teplot KERS zvládáme. Zabránili jsme tak situaci, že bychom se kvůli tomu sami dostali do úzkých. Takže si myslím, že nyní do toho musíme jít. Pokud se vám to podaří zprovoznit, pak z toho můžete dostat solidní porci výkonu.
Ale nechceme na to klást příliš velký důraz, protože jsme omezeni zdroji a mohli bychom začít trpět v základních oblastech. Je to trochu o vyrovnanosti, ale už v této oblasti pracujeme," dodává Smith.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.