Tým Caterham F1 jako jediný z nových tří týmů letos nasadil systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Nyní se v aerodynamickém tunelu zaměřuje na optimalizaci výfuků a zvýšení výkonnosti zadní části vozu CT01.
Caterham ztrátu na střed pole stáhl, jenže konkurence také tvrdě pracovala. Obrovské pokroky udělal Williams, Sauber či Lotus, na které se chtěl letos dotáhnout, mimo dosah jsou zatím i Toro Rosso s Force Indií.
Po změně pravidel v oblasti výfuků se tým snaží dohnat ztracený přítlak na zádi. V návrhu této části musel tým zvolit konzervativnější přístup kvůli adaptaci KERSu, s jehož přehříváním se v první části sezóny loni Red Bull trápil.
Technický ředitel Mark Smith nyní prozradil, že tým výfuky kvůli obavám o nadměrné teplo neoptimalizoval, ale v aerodynamickém tunelu krom širšího vývojového programu již zahájil práci i na přepracování výfukového systému.
"Chtěli jsme se zaměřit na výfuky možností podívat se na to, co během zimy udělali ostatní a co případně nebude vyhovovat pravidlům, jakmile vše zprovozníme a začneme jezdit. Myslím, že nyní je zřejmé, co je povolené. Již nějakou chvíli v tunelu sami pracujeme na vývoji toho systému," popisuje technický ředitel Caterhamu.
Záď letošního Caterhamu CT01 (foto: Team Caterham F1)
"Z pohledu teplot KERS zvládáme. Zabránili jsme tak situaci, že bychom se kvůli tomu sami dostali do úzkých. Takže si myslím, že nyní do toho musíme jít. Pokud se vám to podaří zprovoznit, pak z toho můžete dostat solidní porci výkonu.
Ale nechceme na to klást příliš velký důraz, protože jsme omezeni zdroji a mohli bychom začít trpět v základních oblastech. Je to trochu o vyrovnanosti, ale už v této oblasti pracujeme," dodává Smith.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.