Caterham podle Heikkiho Kovalainena stále nedohonil zavedené týmy a tudíž nepatří do středu pole - to by se však podle něj koncem letošní sezóny, co které nevykročili nejlépe, mohlo změnit.
Před sezónou si tým věřil, že bude moci bojovat se zavedenými týmy středu pole, závody v Austrálii a v Malajsii však z pohledu rychlosti jejich vozu CT01 přinesly spíše mírné zklamání. Caterham do Číny přivezl několik vylepšení včetně nové podlahy a věří, že se jím své cíle podaří později během roku naplnit.
"Těžko se o tom mluví, musíme si však dát za cíl stáhnout náskok středu pole. Ke konci sezóny bychom toho měli být schopni," popisuje Kovalainen pro Autosport.
"Snad budeme rychlejší, na druhou stranu nemůžeme čekat, že ostatní budou jen nečinně sedět. Všichni dělají pokroky. Snad dosáhneme větších než některé týmy před námi, protože stále nevyužíváme všechny zdroje a zařízení.
Nejsme ještě na úrovni některých jiných týmů, ale víme, ve kterých hlavních oblastech se musíme zlepšit," pokračuje finský pilot, který je kvůli rychlosti svého monopostu stále bez reálné šance na postup do prostřední části kvalifikace.
Caterham usilovně pracuje na naplnění svého cíle: dotáhnout se na týmy středu pole(foto: Caterham F1)
"Realitou je, že na to stále ještě nemáme. Nepřipojili jsme se k té skupině soupeřů [před námi]. Jakmile se nám to podaří, občas pár vozů dostaneme, protože to je tak vyrovnané. Je však těžké dostat kterékoliv auto před námi.
V poli se to v průběhu víkendu mění, my jsme ale vždy v našich obvyklých pozicích, protože jsme neudělali ten krok kupředu. Během zimy jsme ale pokroku dosáhli a stále dosahujeme, jen to chce čas. Souvisí to s více lidmi a lepším zázemím a momentálně se zlepšujeme v obou těchto oblastech. Ubíráme se správnou cestou," dodává Kovalainen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.