Caterham podle Heikkiho Kovalainena stále nedohonil zavedené týmy a tudíž nepatří do středu pole - to by se však podle něj koncem letošní sezóny, co které nevykročili nejlépe, mohlo změnit.
Před sezónou si tým věřil, že bude moci bojovat se zavedenými týmy středu pole, závody v Austrálii a v Malajsii však z pohledu rychlosti jejich vozu CT01 přinesly spíše mírné zklamání. Caterham do Číny přivezl několik vylepšení včetně nové podlahy a věří, že se jím své cíle podaří později během roku naplnit.
"Těžko se o tom mluví, musíme si však dát za cíl stáhnout náskok středu pole. Ke konci sezóny bychom toho měli být schopni," popisuje Kovalainen pro Autosport.
"Snad budeme rychlejší, na druhou stranu nemůžeme čekat, že ostatní budou jen nečinně sedět. Všichni dělají pokroky. Snad dosáhneme větších než některé týmy před námi, protože stále nevyužíváme všechny zdroje a zařízení.
Nejsme ještě na úrovni některých jiných týmů, ale víme, ve kterých hlavních oblastech se musíme zlepšit," pokračuje finský pilot, který je kvůli rychlosti svého monopostu stále bez reálné šance na postup do prostřední části kvalifikace.
Caterham usilovně pracuje na naplnění svého cíle: dotáhnout se na týmy středu pole(foto: Caterham F1)
"Realitou je, že na to stále ještě nemáme. Nepřipojili jsme se k té skupině soupeřů [před námi]. Jakmile se nám to podaří, občas pár vozů dostaneme, protože to je tak vyrovnané. Je však těžké dostat kterékoliv auto před námi.
V poli se to v průběhu víkendu mění, my jsme ale vždy v našich obvyklých pozicích, protože jsme neudělali ten krok kupředu. Během zimy jsme ale pokroku dosáhli a stále dosahujeme, jen to chce čas. Souvisí to s více lidmi a lepším zázemím a momentálně se zlepšujeme v obou těchto oblastech. Ubíráme se správnou cestou," dodává Kovalainen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.