Caterham podle Heikkiho Kovalainena stále nedohonil zavedené týmy a tudíž nepatří do středu pole - to by se však podle něj koncem letošní sezóny, co které nevykročili nejlépe, mohlo změnit.
Před sezónou si tým věřil, že bude moci bojovat se zavedenými týmy středu pole, závody v Austrálii a v Malajsii však z pohledu rychlosti jejich vozu CT01 přinesly spíše mírné zklamání. Caterham do Číny přivezl několik vylepšení včetně nové podlahy a věří, že se jím své cíle podaří později během roku naplnit.
"Těžko se o tom mluví, musíme si však dát za cíl stáhnout náskok středu pole. Ke konci sezóny bychom toho měli být schopni," popisuje Kovalainen pro Autosport.
"Snad budeme rychlejší, na druhou stranu nemůžeme čekat, že ostatní budou jen nečinně sedět. Všichni dělají pokroky. Snad dosáhneme větších než některé týmy před námi, protože stále nevyužíváme všechny zdroje a zařízení.
Nejsme ještě na úrovni některých jiných týmů, ale víme, ve kterých hlavních oblastech se musíme zlepšit," pokračuje finský pilot, který je kvůli rychlosti svého monopostu stále bez reálné šance na postup do prostřední části kvalifikace.
Caterham usilovně pracuje na naplnění svého cíle: dotáhnout se na týmy středu pole(foto: Caterham F1)
"Realitou je, že na to stále ještě nemáme. Nepřipojili jsme se k té skupině soupeřů [před námi]. Jakmile se nám to podaří, občas pár vozů dostaneme, protože to je tak vyrovnané. Je však těžké dostat kterékoliv auto před námi.
V poli se to v průběhu víkendu mění, my jsme ale vždy v našich obvyklých pozicích, protože jsme neudělali ten krok kupředu. Během zimy jsme ale pokroku dosáhli a stále dosahujeme, jen to chce čas. Souvisí to s více lidmi a lepším zázemím a momentálně se zlepšujeme v obou těchto oblastech. Ubíráme se správnou cestou," dodává Kovalainen.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.