Caterham podle Heikkiho Kovalainena stále nedohonil zavedené týmy a tudíž nepatří do středu pole - to by se však podle něj koncem letošní sezóny, co které nevykročili nejlépe, mohlo změnit.
Před sezónou si tým věřil, že bude moci bojovat se zavedenými týmy středu pole, závody v Austrálii a v Malajsii však z pohledu rychlosti jejich vozu CT01 přinesly spíše mírné zklamání. Caterham do Číny přivezl několik vylepšení včetně nové podlahy a věří, že se jím své cíle podaří později během roku naplnit.
"Těžko se o tom mluví, musíme si však dát za cíl stáhnout náskok středu pole. Ke konci sezóny bychom toho měli být schopni," popisuje Kovalainen pro Autosport.
"Snad budeme rychlejší, na druhou stranu nemůžeme čekat, že ostatní budou jen nečinně sedět. Všichni dělají pokroky. Snad dosáhneme větších než některé týmy před námi, protože stále nevyužíváme všechny zdroje a zařízení.
Nejsme ještě na úrovni některých jiných týmů, ale víme, ve kterých hlavních oblastech se musíme zlepšit," pokračuje finský pilot, který je kvůli rychlosti svého monopostu stále bez reálné šance na postup do prostřední části kvalifikace.
Caterham usilovně pracuje na naplnění svého cíle: dotáhnout se na týmy středu pole(foto: Caterham F1)
"Realitou je, že na to stále ještě nemáme. Nepřipojili jsme se k té skupině soupeřů [před námi]. Jakmile se nám to podaří, občas pár vozů dostaneme, protože to je tak vyrovnané. Je však těžké dostat kterékoliv auto před námi.
V poli se to v průběhu víkendu mění, my jsme ale vždy v našich obvyklých pozicích, protože jsme neudělali ten krok kupředu. Během zimy jsme ale pokroku dosáhli a stále dosahujeme, jen to chce čas. Souvisí to s více lidmi a lepším zázemím a momentálně se zlepšujeme v obou těchto oblastech. Ubíráme se správnou cestou," dodává Kovalainen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.