Felipe Massa už je v Číně, kde se chce předvést konečně v lepším světle. Ve svém blogu před třetím závodem sezóny hovoří o své náročné situaci u Ferrari a věří, že stačí málo, aby se vše opět v dobré obrátilo.
Brazilec se v Číně stihl zúčastnit již několika reklamních akcí pro Ferrari i pro své partnery. Dnes zahájí schůzky se svými inženýry před závodním víkendem: "Opravdu doufám, že prožiju normální velkou cenu bez problémů - a to hned od pátku, což je základ pro získání dobrého výsledku.
Vím, že to nebude jednoduché, také proto, že podle mě nemůžeme očekávat nějaké výraznější nové prvky, alespoň ne v krátkodobém horizontu. Budeme se snažit vymačkat poslední kapku [výkonu] z toho, co máme, jak to dokázal Fernando v Austrálii i v Malajsii.
Minulý týden jsem byl také v Maranellu, kde jsem pracoval na simulátoru, abych byl co nejlépe připraven na následující dva závody. Do detailu jsem studoval každou minutu toho, co v Melbourne a v Sepangu řádně nefungovalo, abychom to napravili a na Čínu a Bahrajn byli připraveni," píše Massa.
Uvědomuje si, že letos zatím nepodává dobré výsledky a že to takhle již dál nejde: "Pro mě to jsou velmi těžké časy a takto to už dál pokračovat nemůže. Opravdu bych si to nepřál, to je jasné. Vím, že se zvenčí snáší spousta kritiky, ale na to jsem si už zvykl, jelikož to není poprvé.
Cítím, že mi tým důvěřuje a na tom záleží. Vzhledem k tomu, že jsem něco podobného v minulosti již mnohokrát prožíval, si uvědomuji, že stačí velmi málo k tomu, aby se situace změnila z negativní v pozitivní."
Felipe Massa si dobře uvědomuje, že se musí co nejdříve zlepšit (foto: Scuderia Ferrari)
"Minulý rok jsem v Číně dojel na šestém místě, trápil jsem se však pouze v posledních částech, protože na tvrdší směsi jsem nedokázal udržet rychlost, kterou jsem měl na měkčí. Byla to škoda, jelikož ve 43. kole jsem byl ještě stále na druhém místě.
V Šanghaji jsem na podiu stál dvakrát: na třetím stupni v roce 2007 a na druhém v roce 2008. Jedná se o okruh, který mám rád. Obsahuje mnoho odlišných zatáček a velmi dlouhou rovinku, kde jste mohli předjíždět i před zavedením DRS.
Ten to rok budeme určitě trochu trpět zejména v oblasti maximální rychlosti, proto to zde pro nás nebude lehké. Ale neplatí vždy to, že vyhrává nejrychlejší," dělá si naději pilot Ferrari.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.