Felipe Massa už je v Číně, kde se chce předvést konečně v lepším světle. Ve svém blogu před třetím závodem sezóny hovoří o své náročné situaci u Ferrari a věří, že stačí málo, aby se vše opět v dobré obrátilo.
Brazilec se v Číně stihl zúčastnit již několika reklamních akcí pro Ferrari i pro své partnery. Dnes zahájí schůzky se svými inženýry před závodním víkendem: "Opravdu doufám, že prožiju normální velkou cenu bez problémů - a to hned od pátku, což je základ pro získání dobrého výsledku.
Vím, že to nebude jednoduché, také proto, že podle mě nemůžeme očekávat nějaké výraznější nové prvky, alespoň ne v krátkodobém horizontu. Budeme se snažit vymačkat poslední kapku [výkonu] z toho, co máme, jak to dokázal Fernando v Austrálii i v Malajsii.
Minulý týden jsem byl také v Maranellu, kde jsem pracoval na simulátoru, abych byl co nejlépe připraven na následující dva závody. Do detailu jsem studoval každou minutu toho, co v Melbourne a v Sepangu řádně nefungovalo, abychom to napravili a na Čínu a Bahrajn byli připraveni," píše Massa.
Uvědomuje si, že letos zatím nepodává dobré výsledky a že to takhle již dál nejde: "Pro mě to jsou velmi těžké časy a takto to už dál pokračovat nemůže. Opravdu bych si to nepřál, to je jasné. Vím, že se zvenčí snáší spousta kritiky, ale na to jsem si už zvykl, jelikož to není poprvé.
Cítím, že mi tým důvěřuje a na tom záleží. Vzhledem k tomu, že jsem něco podobného v minulosti již mnohokrát prožíval, si uvědomuji, že stačí velmi málo k tomu, aby se situace změnila z negativní v pozitivní."
Felipe Massa si dobře uvědomuje, že se musí co nejdříve zlepšit (foto: Scuderia Ferrari)
"Minulý rok jsem v Číně dojel na šestém místě, trápil jsem se však pouze v posledních částech, protože na tvrdší směsi jsem nedokázal udržet rychlost, kterou jsem měl na měkčí. Byla to škoda, jelikož ve 43. kole jsem byl ještě stále na druhém místě.
V Šanghaji jsem na podiu stál dvakrát: na třetím stupni v roce 2007 a na druhém v roce 2008. Jedná se o okruh, který mám rád. Obsahuje mnoho odlišných zatáček a velmi dlouhou rovinku, kde jste mohli předjíždět i před zavedením DRS.
Ten to rok budeme určitě trochu trpět zejména v oblasti maximální rychlosti, proto to zde pro nás nebude lehké. Ale neplatí vždy to, že vyhrává nejrychlejší," dělá si naději pilot Ferrari.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.