Felipe Massa už je v Číně, kde se chce předvést konečně v lepším světle. Ve svém blogu před třetím závodem sezóny hovoří o své náročné situaci u Ferrari a věří, že stačí málo, aby se vše opět v dobré obrátilo.
Brazilec se v Číně stihl zúčastnit již několika reklamních akcí pro Ferrari i pro své partnery. Dnes zahájí schůzky se svými inženýry před závodním víkendem: "Opravdu doufám, že prožiju normální velkou cenu bez problémů - a to hned od pátku, což je základ pro získání dobrého výsledku.
Vím, že to nebude jednoduché, také proto, že podle mě nemůžeme očekávat nějaké výraznější nové prvky, alespoň ne v krátkodobém horizontu. Budeme se snažit vymačkat poslední kapku [výkonu] z toho, co máme, jak to dokázal Fernando v Austrálii i v Malajsii.
Minulý týden jsem byl také v Maranellu, kde jsem pracoval na simulátoru, abych byl co nejlépe připraven na následující dva závody. Do detailu jsem studoval každou minutu toho, co v Melbourne a v Sepangu řádně nefungovalo, abychom to napravili a na Čínu a Bahrajn byli připraveni," píše Massa.
Uvědomuje si, že letos zatím nepodává dobré výsledky a že to takhle již dál nejde: "Pro mě to jsou velmi těžké časy a takto to už dál pokračovat nemůže. Opravdu bych si to nepřál, to je jasné. Vím, že se zvenčí snáší spousta kritiky, ale na to jsem si už zvykl, jelikož to není poprvé.
Cítím, že mi tým důvěřuje a na tom záleží. Vzhledem k tomu, že jsem něco podobného v minulosti již mnohokrát prožíval, si uvědomuji, že stačí velmi málo k tomu, aby se situace změnila z negativní v pozitivní."
Felipe Massa si dobře uvědomuje, že se musí co nejdříve zlepšit (foto: Scuderia Ferrari)
"Minulý rok jsem v Číně dojel na šestém místě, trápil jsem se však pouze v posledních částech, protože na tvrdší směsi jsem nedokázal udržet rychlost, kterou jsem měl na měkčí. Byla to škoda, jelikož ve 43. kole jsem byl ještě stále na druhém místě.
V Šanghaji jsem na podiu stál dvakrát: na třetím stupni v roce 2007 a na druhém v roce 2008. Jedná se o okruh, který mám rád. Obsahuje mnoho odlišných zatáček a velmi dlouhou rovinku, kde jste mohli předjíždět i před zavedením DRS.
Ten to rok budeme určitě trochu trpět zejména v oblasti maximální rychlosti, proto to zde pro nás nebude lehké. Ale neplatí vždy to, že vyhrává nejrychlejší," dělá si naději pilot Ferrari.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.