Peter Sauber (68), šéf a majitel stejnojmenného týmu, prohlásil, že v 70 už na boxové zídce sedět nechce a že se v dohledné době vzdá pozice ředitele týmu. Nástupce je už ale jasný - bude jím Monisha Kaltenborn.
Peter Sauber slavil v Malajsii díky druhému místu Sergia Péreze svůj největší úspěch v historii (pokud nepočítáme roky, kdy byl jeho tým pod vedením BMW). Jestli se podaří tomuto sympatickému Švýcarovi vybojovat se svým týmem i vítězství, nikdo neví, jisté ale je, že se možná už po této sezoně stáhne z vedení stáje.
13. října totiž bude Peterovi 69 let. To znamená, že již konec příští sezony by zažil jako šéf týmu, kterému je 70 let. "Vždy jsem říkával, že v 70 letech už nechci stát na boxové zídce," připomněl pro 'Der Sonntag'. Díra ve vedení týmu by ale každopádně vzniknout neměla: "Můj nástupce je určený. Monisha Kaltenborn bude naše nová ředitelka. To je jasné. Kdy k této výměně dojde, je však zatím nejisté."
"Monisha bude první ředitelkou týmu v historii F1. Už pro nás pracuje 13 let, ať už to bylo na jakékoliv pozici. Jsem přesvědčen, že i tuto výzvu zvládne dobře," říká o své Rakouské nástupkyni Sauber. Už teď ale Kaltenbornová vede za tým z Hinwillu jednání například o nové Concordské smlouvě.
Pokud by Sauber opravdu odešel, pak by to byl odchod napořád. Situace, která vznikla z prodejem týmu automobilce BMW, kdy se prvně stáhl, jenže jak se BMW s F1 rozloučilo, tak se musel vrátit, aby tým zachránil, by se opakovat neměla: "Prodej týmu nějaké automobilce bych si dvakrát rozmyslel. Dvakrát stejnou chybu neudělám."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.