Peter Sauber (68), šéf a majitel stejnojmenného týmu, prohlásil, že v 70 už na boxové zídce sedět nechce a že se v dohledné době vzdá pozice ředitele týmu. Nástupce je už ale jasný - bude jím Monisha Kaltenborn.
Peter Sauber slavil v Malajsii díky druhému místu Sergia Péreze svůj největší úspěch v historii (pokud nepočítáme roky, kdy byl jeho tým pod vedením BMW). Jestli se podaří tomuto sympatickému Švýcarovi vybojovat se svým týmem i vítězství, nikdo neví, jisté ale je, že se možná už po této sezoně stáhne z vedení stáje.
13. října totiž bude Peterovi 69 let. To znamená, že již konec příští sezony by zažil jako šéf týmu, kterému je 70 let. "Vždy jsem říkával, že v 70 letech už nechci stát na boxové zídce," připomněl pro 'Der Sonntag'. Díra ve vedení týmu by ale každopádně vzniknout neměla: "Můj nástupce je určený. Monisha Kaltenborn bude naše nová ředitelka. To je jasné. Kdy k této výměně dojde, je však zatím nejisté."
"Monisha bude první ředitelkou týmu v historii F1. Už pro nás pracuje 13 let, ať už to bylo na jakékoliv pozici. Jsem přesvědčen, že i tuto výzvu zvládne dobře," říká o své Rakouské nástupkyni Sauber. Už teď ale Kaltenbornová vede za tým z Hinwillu jednání například o nové Concordské smlouvě.
Pokud by Sauber opravdu odešel, pak by to byl odchod napořád. Situace, která vznikla z prodejem týmu automobilce BMW, kdy se prvně stáhl, jenže jak se BMW s F1 rozloučilo, tak se musel vrátit, aby tým zachránil, by se opakovat neměla: "Prodej týmu nějaké automobilce bych si dvakrát rozmyslel. Dvakrát stejnou chybu neudělám."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.