Peter Sauber (68), šéf a majitel stejnojmenného týmu, prohlásil, že v 70 už na boxové zídce sedět nechce a že se v dohledné době vzdá pozice ředitele týmu. Nástupce je už ale jasný - bude jím Monisha Kaltenborn.
Peter Sauber slavil v Malajsii díky druhému místu Sergia Péreze svůj největší úspěch v historii (pokud nepočítáme roky, kdy byl jeho tým pod vedením BMW). Jestli se podaří tomuto sympatickému Švýcarovi vybojovat se svým týmem i vítězství, nikdo neví, jisté ale je, že se možná už po této sezoně stáhne z vedení stáje.
13. října totiž bude Peterovi 69 let. To znamená, že již konec příští sezony by zažil jako šéf týmu, kterému je 70 let. "Vždy jsem říkával, že v 70 letech už nechci stát na boxové zídce," připomněl pro 'Der Sonntag'. Díra ve vedení týmu by ale každopádně vzniknout neměla: "Můj nástupce je určený. Monisha Kaltenborn bude naše nová ředitelka. To je jasné. Kdy k této výměně dojde, je však zatím nejisté."
"Monisha bude první ředitelkou týmu v historii F1. Už pro nás pracuje 13 let, ať už to bylo na jakékoliv pozici. Jsem přesvědčen, že i tuto výzvu zvládne dobře," říká o své Rakouské nástupkyni Sauber. Už teď ale Kaltenbornová vede za tým z Hinwillu jednání například o nové Concordské smlouvě.
Pokud by Sauber opravdu odešel, pak by to byl odchod napořád. Situace, která vznikla z prodejem týmu automobilce BMW, kdy se prvně stáhl, jenže jak se BMW s F1 rozloučilo, tak se musel vrátit, aby tým zachránil, by se opakovat neměla: "Prodej týmu nějaké automobilce bych si dvakrát rozmyslel. Dvakrát stejnou chybu neudělám."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.