Lewis Hamilton si po neúspěších v minulých sezónách uvědomuje, jak je důležité pravidelně sbírat body. Uvádí, že poznal "hodnotu konzistence" ve Formuli 1, proto mu příliš nevadí, že i přes dvě vítězství v kvalifikacích zatím nevyhrál závod.
"Nepopírám, že jsem zklamaný z toho, že jsem dvě vyhrané kvalifikace neproměnil ve vítězství [v závodě]. Raději to přisuzuji tomu, že mi štěstí nepřálo a že se brzy přikloní na mou stranu," říká pilot McLarenu.
"Také si myslím, že mě minulý ročník naučil vážit si konzistence. Nemá cenu se honit za skvělým výsledkem, pokud ho nedokážete v následujícím týdnu podložit dalším silným finišem. Možná jsem nyní jemnější. V roce 2007 jsem vlastně až do šestého podniku nevyhrál ani jeden závod, a to jsem po celý rok bojoval o titul.
Podle mě se pořadí ještě neustálilo, takže je důležité získat nějaké dobré výsledky, dokud to je možné. Bude velmi zajímavé sledovat, jak se bude pořadí vyvíjet po posledních třech týdnech - čeká nás zajímavý víkend," tuší Hamilton před Velkou cenou Číny, která se pojede příští týden.
Podle něj bude McLaren moci opět bojovat o vítězství, je však připraven se spokojit s bodovanou pozicí, pokud bude první místo mimo dosah: "Pohlížím na šampionát jako na celek, ačkoliv bych samozřejmě rád vyhrál každý závod.
Myslím, že první dva závody ukázaly, že jako tým rozhodně máme na vítězství. Malajsie podle mě byla dobrým příkladem, jak sbírat body, když sledujete šampionát - a to je něco, co jsem si z toho závodu odnesl jako pozitivum."
Lewis Hamilton se poučil: již se nechce bezhlavě hnát za vítězstvím, ale pravidelně bodovat(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ale samozřejmě do Číny jedeme s vyhlídkou na vítězství - to je však stejně důležité jako získat slušný počet bodů, pokud z jakéhokoliv důvodu nebudeme mít na vítězství," dodává pilot McLarenu, který do Šanghaje míří s novými díly.
Šéf týmu Martin Whitmarsh potvrdil, že se týmu daří vůz MP4-27 i před Čínou dále zrychlovat.: "Nejsme samolibí. Musíme naše auto vylepšovat, musíme zvyšovat jeho výkonnost, což se nám naštěstí podařilo. Jestli to bude stačit, to se uvidí, ale myslím, že jsme spokojeni s programem, který jsme dali dohromady.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.