Přečtěte si krátký rozhovor s novou testovací jezdkyní týmu Marussia, Mariau de Villotaovou. V krátkém telefonickém rozhovoru mluvila s redaktory F1 Racingu.
Maria, blahopřejeme k získání místa u týmu Marussia. Jaké jsou vaše očekávání ohledně toho, že se připojíte k týmu?Spousta zkušeností. Je toho hodně, co se v F1 můžete naučit. Tento rok bych se chtěla zaměřit na to, abych získala co možná nejvíce zkušností s tím, jak tým pracuje s autem. Budu mít také nějakou práci na simulátoru a pak ke konci roku bych se měla zúčastnit testu nováčků v Abu Zabí.
Budete s týmem na každém závodu?Ano, budu na každém letošním závodu.
Vloni jste testovala Renault R29 F1, jaké to bylo?Byla jsem prostě ohromená. Ujela jsem více než 180 mil a bylo to fantastické. Monopost F1 je tak citlivý. Pocit, který jsem z té jízdy měla, se nepodobal ničemu, co bych kdy předtím zažila v autě. S ostatními auty, se kterými jsem kdy jela, jsem musela být docela agresivní, ale monopost F1 jsem mohla řídit hladšeji.
Asi se už nemůžete dočkat, až ho budete zase řídit, nebo?Jak to jednou zkusíte, tak to chcete zkusit znovu.
Momentálně jste jediná žena v F1. Má to nějaké výhody nebo nevýhody?Hm, má to dvě strany. Jedna je, že vyčníváte z řady, takže se vám dostává více pozornosti od medií a sponzorů. Na druhou stranu jste neustále dotazováni a musíte neustále dokazovat, že si zasloužíte být tam, kde jste. Není vždy dobré být odlišný, ale dělala jsem to celý život a vždycky jsem se pohybovala v okruhu mužů.
Váš otec, Emilio, závodil v F1 v 70. letech - dal vám nějakou radu?Jedinou věcí, kterou mi řekl, bylo, že se nemám moc smát. Zní to zvláštně, ale já jsem šťastná, v pohodě a on nechtěl, aby si lidé v F1 mysleli, že to neberu vážně. Vlastně jsem hodně soustředěná a vážná co se mé práce týče.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.