Přečtěte si krátký rozhovor s novou testovací jezdkyní týmu Marussia, Mariau de Villotaovou. V krátkém telefonickém rozhovoru mluvila s redaktory F1 Racingu.
Maria, blahopřejeme k získání místa u týmu Marussia. Jaké jsou vaše očekávání ohledně toho, že se připojíte k týmu?Spousta zkušeností. Je toho hodně, co se v F1 můžete naučit. Tento rok bych se chtěla zaměřit na to, abych získala co možná nejvíce zkušností s tím, jak tým pracuje s autem. Budu mít také nějakou práci na simulátoru a pak ke konci roku bych se měla zúčastnit testu nováčků v Abu Zabí.
Budete s týmem na každém závodu?Ano, budu na každém letošním závodu.
Vloni jste testovala Renault R29 F1, jaké to bylo?Byla jsem prostě ohromená. Ujela jsem více než 180 mil a bylo to fantastické. Monopost F1 je tak citlivý. Pocit, který jsem z té jízdy měla, se nepodobal ničemu, co bych kdy předtím zažila v autě. S ostatními auty, se kterými jsem kdy jela, jsem musela být docela agresivní, ale monopost F1 jsem mohla řídit hladšeji.
Asi se už nemůžete dočkat, až ho budete zase řídit, nebo?Jak to jednou zkusíte, tak to chcete zkusit znovu.
Momentálně jste jediná žena v F1. Má to nějaké výhody nebo nevýhody?Hm, má to dvě strany. Jedna je, že vyčníváte z řady, takže se vám dostává více pozornosti od medií a sponzorů. Na druhou stranu jste neustále dotazováni a musíte neustále dokazovat, že si zasloužíte být tam, kde jste. Není vždy dobré být odlišný, ale dělala jsem to celý život a vždycky jsem se pohybovala v okruhu mužů.
Váš otec, Emilio, závodil v F1 v 70. letech - dal vám nějakou radu?Jedinou věcí, kterou mi řekl, bylo, že se nemám moc smát. Zní to zvláštně, ale já jsem šťastná, v pohodě a on nechtěl, aby si lidé v F1 mysleli, že to neberu vážně. Vlastně jsem hodně soustředěná a vážná co se mé práce týče.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.