Přečtěte si krátký rozhovor s novou testovací jezdkyní týmu Marussia, Mariau de Villotaovou. V krátkém telefonickém rozhovoru mluvila s redaktory F1 Racingu.
Maria, blahopřejeme k získání místa u týmu Marussia. Jaké jsou vaše očekávání ohledně toho, že se připojíte k týmu?Spousta zkušeností. Je toho hodně, co se v F1 můžete naučit. Tento rok bych se chtěla zaměřit na to, abych získala co možná nejvíce zkušností s tím, jak tým pracuje s autem. Budu mít také nějakou práci na simulátoru a pak ke konci roku bych se měla zúčastnit testu nováčků v Abu Zabí.
Budete s týmem na každém závodu?Ano, budu na každém letošním závodu.
Vloni jste testovala Renault R29 F1, jaké to bylo?Byla jsem prostě ohromená. Ujela jsem více než 180 mil a bylo to fantastické. Monopost F1 je tak citlivý. Pocit, který jsem z té jízdy měla, se nepodobal ničemu, co bych kdy předtím zažila v autě. S ostatními auty, se kterými jsem kdy jela, jsem musela být docela agresivní, ale monopost F1 jsem mohla řídit hladšeji.
Asi se už nemůžete dočkat, až ho budete zase řídit, nebo?Jak to jednou zkusíte, tak to chcete zkusit znovu.
Momentálně jste jediná žena v F1. Má to nějaké výhody nebo nevýhody?Hm, má to dvě strany. Jedna je, že vyčníváte z řady, takže se vám dostává více pozornosti od medií a sponzorů. Na druhou stranu jste neustále dotazováni a musíte neustále dokazovat, že si zasloužíte být tam, kde jste. Není vždy dobré být odlišný, ale dělala jsem to celý život a vždycky jsem se pohybovala v okruhu mužů.
Váš otec, Emilio, závodil v F1 v 70. letech - dal vám nějakou radu?Jedinou věcí, kterou mi řekl, bylo, že se nemám moc smát. Zní to zvláštně, ale já jsem šťastná, v pohodě a on nechtěl, aby si lidé v F1 mysleli, že to neberu vážně. Vlastně jsem hodně soustředěná a vážná co se mé práce týče.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.