Pirelli si ponechá svého testovacího pilota Lucase di Grassiho, letos jej navíc doplní loňský jezdec Toro Rosso - Jaime Alguersuari.
Pirelli poprvé zaměstná dva stále piloty, kteří budou letos testovat s Renaultem R30 minimálně při čtyřech příležitostech: v Jerezu, ve Spa, v Monze a v Barceloně. Jízdy budou zaměřeny na vývojové pneumatiky pro sezónu 2013.
"Jsem opravdu moc rád, že mám tuto fantastickou příležitost. Před týdnem jsem měl narozeniny, bylo mi 22, a nyní mi Pirelli dalo ten nejlepší dárek," popisuje šťastný Alguersuari.
"Už se nemůžu dočkat, až začnu s touto výzvou a velmi důležitou prací - s vývojem nových pneumatik pro budoucnost, na což se velmi těším. Mám obrovskou touhu znovu usednout za volant vozu Formule 1 a vrátit se k soutěžení, takže to je pro mě skvělá šance," pokračuje Španěl.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery dodává: "Naše odhodlání poskytovat ten nejlepší zážitek ve Formuli 1 podtrhuje fakt, že letos máme dva extrémně rychlé a talentované piloty. Lucas nám poskytne referenční bod, který pro vývojový program doposud potřebujeme, zatímco Jaime dodá svou tříletou zkušeností ze závodění z ostrého konce pole další rozměr.
Jejich zkušenosti a znalosti nám určitě pomohou učinit během sezóny ještě větší pokrok, což povede k soutěžním pneumatikám, které dále vylepší akci, a k novým technologiím, které se eventuálně projeví i v našich silničních produktech Ultra High Performance."
De la Rosa při loňském testu v Abú Zabí s Toyotou TF109 (foto: Pirelli)
"Vzhledem k tomu, že možnosti pro jízdy s vozem Formule 1 jsou pro mladé jezdce tak omezené, to je pro Lucase a Jaimeho skvělou příležitostí nejen pro zdokonalení svých testovacích a vývojových schopností, ale také pro možné následování našich testovacích pilotů jako Romaina Grosjeana, Pedra de la Rosy a Nicka Heidfelda, a možný budoucí návrat do F1 či do dalších špičkových programů motosportu."
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.