Pirelli si ponechá svého testovacího pilota Lucase di Grassiho, letos jej navíc doplní loňský jezdec Toro Rosso - Jaime Alguersuari.
Pirelli poprvé zaměstná dva stále piloty, kteří budou letos testovat s Renaultem R30 minimálně při čtyřech příležitostech: v Jerezu, ve Spa, v Monze a v Barceloně. Jízdy budou zaměřeny na vývojové pneumatiky pro sezónu 2013.
"Jsem opravdu moc rád, že mám tuto fantastickou příležitost. Před týdnem jsem měl narozeniny, bylo mi 22, a nyní mi Pirelli dalo ten nejlepší dárek," popisuje šťastný Alguersuari.
"Už se nemůžu dočkat, až začnu s touto výzvou a velmi důležitou prací - s vývojem nových pneumatik pro budoucnost, na což se velmi těším. Mám obrovskou touhu znovu usednout za volant vozu Formule 1 a vrátit se k soutěžení, takže to je pro mě skvělá šance," pokračuje Španěl.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery dodává: "Naše odhodlání poskytovat ten nejlepší zážitek ve Formuli 1 podtrhuje fakt, že letos máme dva extrémně rychlé a talentované piloty. Lucas nám poskytne referenční bod, který pro vývojový program doposud potřebujeme, zatímco Jaime dodá svou tříletou zkušeností ze závodění z ostrého konce pole další rozměr.
Jejich zkušenosti a znalosti nám určitě pomohou učinit během sezóny ještě větší pokrok, což povede k soutěžním pneumatikám, které dále vylepší akci, a k novým technologiím, které se eventuálně projeví i v našich silničních produktech Ultra High Performance."
De la Rosa při loňském testu v Abú Zabí s Toyotou TF109 (foto: Pirelli)
"Vzhledem k tomu, že možnosti pro jízdy s vozem Formule 1 jsou pro mladé jezdce tak omezené, to je pro Lucase a Jaimeho skvělou příležitostí nejen pro zdokonalení svých testovacích a vývojových schopností, ale také pro možné následování našich testovacích pilotů jako Romaina Grosjeana, Pedra de la Rosy a Nicka Heidfelda, a možný budoucí návrat do F1 či do dalších špičkových programů motosportu."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.