Felipe Massa má za sebou den práce s týmem v továrně, kdy analyzovali každý moment prvních dvou Grand Prix sezony 2012.
Byl jsem s týmem jeden den, abychom zanalyzovali všechny detaily prvních dvou závodů sezony 2012, pochopili jak a proč věci v Austrálii a Malajsii nešly tak, jak jsme chtěli. Změnil jsem své plány a po závodu v Sepangu jsem přijel do Maranella za tímto účelem.
Potkal jsem se se svým inženýrem, Robem Smedleym, hodně času jsem také strávil s Patem Fryem. Procházeli jsme vše, co se stalo, protože si myslím, že toto je jediná cesta, jak můžeme porozumět důvodům, které stojí za těmito dvěma nepovedenými víkendy. Jsem zklamaný, to nemusím skrývat. Nezískat žádný bod ve dvou víkendech, to bolí. Teď je ale čas to obrátit.
Není to poprvé, co bych procházel tězkým momentem jako je tento a já vím, že věci se mohou změnit rychle. Teď je ale moment, kdy musím udělat vše, protože chci, aby tato negativní doba skončila.
Chci, aby se věci vrátily do normálu, do situace, kdy budu moci ukázat svůj talent, což jsem vždy dělal a tým ví, že to můžu dělat. Byl jsem velmi šťastný, když jsem slyšel a četl, co řekl prezident Montezemolo, náš šéf Stefano Domenicali a můj týmový kolega, Fernando Alonso.
Jejich slova nejsou žádným překvapením, protože vím, že mohu počítat s podporou, že jsou mi druhou rodinou, to mi Ferrari bylo po celé ty roky. Cítím, že je zde kolem mě důvěra, že tým je jednotný v jeho podpoře mé osoby a to je pro mě velmi důležité.
Ne, Massa v Sepangu Toro Rosso opravdu o kolo nepředjížděl, jak by bylo před pár lety samozřejmé... (foto: Scuderia Ferrari)
To bych rád přetavil ve výsledky, abych se jim všem mohl trochu odměnit za jejich podporu. Teď jedu domů do Monaka, abych strávil pár dnů se svoji rodinou. Příští týden budu zpět v Maranellu na další meetingy s inženýry a abych mohl trochu potrénovat na simulátoru.
Pat se mnou procházel detaily vývojového programu F2012 a doufáme, že budu schopen trochu zlepšit výkonnost již v Šanghaii. Jak Šanghai tak Sakhir patří k mým oblíbeným tratím. Budeme se snažit znovu bojovat, nastavit auto jak jen to půjde, abychom získali většinu z jeho potenciálu, jako se to povedlo Fernandovi v Sepangu.
Šampionát bude dlouhý, vypadá to, že bude hodně týmů schopných bojovat o přední příčky a může to trvat jen chvíli, než se objevíte na špici nebo v poli poražených. Doufáme, že budeme moci udělat dobrý progres tak brzy, jak jen to bude možné a dostaneme nás do vedoucí skupiny.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.