Felipe Massa má za sebou den práce s týmem v továrně, kdy analyzovali každý moment prvních dvou Grand Prix sezony 2012.
Byl jsem s týmem jeden den, abychom zanalyzovali všechny detaily prvních dvou závodů sezony 2012, pochopili jak a proč věci v Austrálii a Malajsii nešly tak, jak jsme chtěli. Změnil jsem své plány a po závodu v Sepangu jsem přijel do Maranella za tímto účelem.
Potkal jsem se se svým inženýrem, Robem Smedleym, hodně času jsem také strávil s Patem Fryem. Procházeli jsme vše, co se stalo, protože si myslím, že toto je jediná cesta, jak můžeme porozumět důvodům, které stojí za těmito dvěma nepovedenými víkendy. Jsem zklamaný, to nemusím skrývat. Nezískat žádný bod ve dvou víkendech, to bolí. Teď je ale čas to obrátit.
Není to poprvé, co bych procházel tězkým momentem jako je tento a já vím, že věci se mohou změnit rychle. Teď je ale moment, kdy musím udělat vše, protože chci, aby tato negativní doba skončila.
Chci, aby se věci vrátily do normálu, do situace, kdy budu moci ukázat svůj talent, což jsem vždy dělal a tým ví, že to můžu dělat. Byl jsem velmi šťastný, když jsem slyšel a četl, co řekl prezident Montezemolo, náš šéf Stefano Domenicali a můj týmový kolega, Fernando Alonso.
Jejich slova nejsou žádným překvapením, protože vím, že mohu počítat s podporou, že jsou mi druhou rodinou, to mi Ferrari bylo po celé ty roky. Cítím, že je zde kolem mě důvěra, že tým je jednotný v jeho podpoře mé osoby a to je pro mě velmi důležité.
Ne, Massa v Sepangu Toro Rosso opravdu o kolo nepředjížděl, jak by bylo před pár lety samozřejmé... (foto: Scuderia Ferrari)
To bych rád přetavil ve výsledky, abych se jim všem mohl trochu odměnit za jejich podporu. Teď jedu domů do Monaka, abych strávil pár dnů se svoji rodinou. Příští týden budu zpět v Maranellu na další meetingy s inženýry a abych mohl trochu potrénovat na simulátoru.
Pat se mnou procházel detaily vývojového programu F2012 a doufáme, že budu schopen trochu zlepšit výkonnost již v Šanghaii. Jak Šanghai tak Sakhir patří k mým oblíbeným tratím. Budeme se snažit znovu bojovat, nastavit auto jak jen to půjde, abychom získali většinu z jeho potenciálu, jako se to povedlo Fernandovi v Sepangu.
Šampionát bude dlouhý, vypadá to, že bude hodně týmů schopných bojovat o přední příčky a může to trvat jen chvíli, než se objevíte na špici nebo v poli poražených. Doufáme, že budeme moci udělat dobrý progres tak brzy, jak jen to bude možné a dostaneme nás do vedoucí skupiny.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.