Felipe Massa má za sebou den práce s týmem v továrně, kdy analyzovali každý moment prvních dvou Grand Prix sezony 2012.
Byl jsem s týmem jeden den, abychom zanalyzovali všechny detaily prvních dvou závodů sezony 2012, pochopili jak a proč věci v Austrálii a Malajsii nešly tak, jak jsme chtěli. Změnil jsem své plány a po závodu v Sepangu jsem přijel do Maranella za tímto účelem.
Potkal jsem se se svým inženýrem, Robem Smedleym, hodně času jsem také strávil s Patem Fryem. Procházeli jsme vše, co se stalo, protože si myslím, že toto je jediná cesta, jak můžeme porozumět důvodům, které stojí za těmito dvěma nepovedenými víkendy. Jsem zklamaný, to nemusím skrývat. Nezískat žádný bod ve dvou víkendech, to bolí. Teď je ale čas to obrátit.
Není to poprvé, co bych procházel tězkým momentem jako je tento a já vím, že věci se mohou změnit rychle. Teď je ale moment, kdy musím udělat vše, protože chci, aby tato negativní doba skončila.
Chci, aby se věci vrátily do normálu, do situace, kdy budu moci ukázat svůj talent, což jsem vždy dělal a tým ví, že to můžu dělat. Byl jsem velmi šťastný, když jsem slyšel a četl, co řekl prezident Montezemolo, náš šéf Stefano Domenicali a můj týmový kolega, Fernando Alonso.
Jejich slova nejsou žádným překvapením, protože vím, že mohu počítat s podporou, že jsou mi druhou rodinou, to mi Ferrari bylo po celé ty roky. Cítím, že je zde kolem mě důvěra, že tým je jednotný v jeho podpoře mé osoby a to je pro mě velmi důležité.
Ne, Massa v Sepangu Toro Rosso opravdu o kolo nepředjížděl, jak by bylo před pár lety samozřejmé... (foto: Scuderia Ferrari)
To bych rád přetavil ve výsledky, abych se jim všem mohl trochu odměnit za jejich podporu. Teď jedu domů do Monaka, abych strávil pár dnů se svoji rodinou. Příští týden budu zpět v Maranellu na další meetingy s inženýry a abych mohl trochu potrénovat na simulátoru.
Pat se mnou procházel detaily vývojového programu F2012 a doufáme, že budu schopen trochu zlepšit výkonnost již v Šanghaii. Jak Šanghai tak Sakhir patří k mým oblíbeným tratím. Budeme se snažit znovu bojovat, nastavit auto jak jen to půjde, abychom získali většinu z jeho potenciálu, jako se to povedlo Fernandovi v Sepangu.
Šampionát bude dlouhý, vypadá to, že bude hodně týmů schopných bojovat o přední příčky a může to trvat jen chvíli, než se objevíte na špici nebo v poli poražených. Doufáme, že budeme moci udělat dobrý progres tak brzy, jak jen to bude možné a dostaneme nás do vedoucí skupiny.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.