Williamsu se podařilo získat první letošní body v GP Malajsie. Tento mokrý závod vyžadoval od týmu, aby byl schopný reagovat na měnící se podmínky. Mark Gillan, hlavní provozní inženýr Williamsu, promluvil o povzbudivém víkendu.
Otázka: Jak byste zhodnotil celkovou rychlost FW34 na okruhu v Sepangu?Mark Gillan: Celkově jsem velmi spokojený. Díky počasí to byl velmi obtížný víkend, zvláště pak samotný závod. Ale oba jezdci si v proměnlivých podmínkách vedli dobře a s potěšením odjíždíme z Malajsie s 8 body. FW34 zajíždělo zvláště dobré časy na osychající a nepogumované trati.
O: Bruno startoval až z 23. pozice, přesto do cíle dorazil na 6. příčce, jaké byly rozhodující momenty jeho závodu?MG: Brno jel skvěle a v kritických okamžicích na osychajícíc trati dokázal dobře pošetřit přechodné pneumatiky. To mu pomohlo prodloužit si svůj stint na maximum a na suché pneumatiky přezout v pravý okamžik.
O: Jak těžké bylo odhadnout správný moment pro přezutí na suché pneumatiky během závodu?MG: Pozorně jsme sledovali, jak se vyvíjejí časy na pneumatikách do přechodných podmínek a neustále zvažovali přezutí na suché gumy. Díky této informaci v kombinaci s míněním jezdců se nám podařilo odhadnout správný okamžik.
O: Už ví Renault důvod selhání motoru ve voze Pastora Maldonada, který ho vyřadil ze závodu?MG: Ano, Renault již ví, co stálo za odstoupením Pastora Maldonada. Jeho motor teď putuje zpět do Viry za účelem další podrobné analýzy.
O: Týmu se již podařilo získat víc bodů, jak za celou loňskou sezonu. Jak byste popsal atmosféru, která v týmu momentálně panuje?MG: Všichni v týmu jsou šťastní a každý je potěšen tím, že směr, kterým se při vývoji FW34 ubíráme, se zdá být tím pravým. Každý v továrně doufá, že bude tento trend pokračovat.
Williams FW34
O: Další zastávkou pro F1 je Čína, jaká jsou specifika Shanghai International Circuit?MG: Hlavní výzva pro Čínu je skutečnost, že je místní okruh velmi nešetrný k pneumatikám. Pokud teda chceme uspět, tak bude péče o pneumatiky klíčová.
O: Můžeme očekávat nějaké změny na voze pro další závod v Číně?MG: V Malajsii jsme zaznamenali několik poškození na karoserii vozu, takže prvním cílem je tyto poškozené části nahradit. Máme ale v úmyslu již do Číny přivést určitá vylepšení.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.