Jeho výkony v poslední době nejsou nijak oslnivé. V Malajsii dojel až patnáctý a na pódiu nestál už 23 závodů. Přesto však Stefano Domenicali svého jezdce Felipeho Massu hájí.
Spekulovalo se o tom již v minulosti a po výborném výkonu v Malajsii začal být se sedačkou týmového kolegy Fernanda Alonsa opět spojován mexický mladík Sergio Pérez. Stefano Domenicali se ale svého svěřence, Brazilce Massy, zastává.
"Musíme teď držet s Felipem. Je to pro něj těžké a musíme mu pomoct, aby se v autě cítil dobře," říká šéf stáje z Maranella.
"V kvalifikaci se mu například vedlo lépe než minulý týden, a to je krok vpřed. Teď jen musíme porozumět tomu, proč mu to nejde při závodě, kde jeho tempo klesá.
Podle mého je problém v autě, které je příliš složité. Může být dobré, ale i špatné. Viděli jsme, že za určitých podmínek je nutné přizpůsobit svůj jízdní styl a pak jste velmi dobří, ale v jiných podmínkách zničíte pneumatiky."
"Prioritou pro mě je vidět že Felipe má kolem sebe tým, který ho chrání a pomáhá mu. A musíme se ujistit, že dokáže jet s autem na limitu tak, aby ho zároveň zbytečně nepřetěžoval. To by mohlo být stejně špatné, jako limitu nedosáhnout."
Dokáže se však Massa ještě někdy vrátit do formy, kterou předváděl v roce 2008, kdy bojoval o titul s Lewisem Hamiltonem, a která jako by zmizela s nešťastnou nehodou v Maďarsku 2009?
Massa v hloubi startovního pole v Malajsii(Foto: Scuderia Ferrari)
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.