Majitel Sauber vyvrací veškeré spekulace o tom, že jeho pilot Sergio Pérez v dnešní dramatické Velké ceně Malajsie dostal příkaz, aby v závěru neútočil na vedoucího Fernanda Alonsa, protože by tím mohl obrat o vítězství svého dodavatele motorů Ferrari.
Student Pilotní akademie Ferrari (Ferrari Driver Academy) Pérez se v závěru blížil Alonsovi, když rádiem od svého inženýra dostal zprávu: "Checo, buď opatrný, potřebujeme tuto pozici, potřebujeme tuto pozici." Krátce poté Mexičan vyjel z trati a přišel o cenný čas a možnost v závěru zaútočit na Alonsa a získat šokující vítězství.
Rádiová zpráva se ihned stala předmětem divokých teorií, že si Ferrari vyžádalo, aby Pérez pouze hlídal záda jejich pilota. Podle Sauberu jsou ale takové řeči nesmyslné.
"Řekli jsme mu: buď opatrný, potřebujeme ten výsledek - protože všichni naši soupeři nacházející se za námi, byli na bodech. Potřebovali jsme výsledek, ne pozici, takže došlo k určitému nedorozumění. Naši přími soupeři za námi, všechny týmy středu pole, získali body, a tak bylo důležité, abychom udrželi výsledek, ne tu pozici," vysvětluje Peter Sauber.
Na dotaz, zda Ferrari s nimi hovořilo o nastalé situaci, majitel švýcarského týmu odpověděl. "Stoprocentně vůbec nic. Vůbec jsme o Checovi nehovořili, v té pozici jsme nevedli žádný rozhovor."
Pérez dnes dosáhl životního úspěchu, když projel cílem v Sepangu na druhém místě za Alonsem(foto: Pirelli)
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.