Majitel Sauber vyvrací veškeré spekulace o tom, že jeho pilot Sergio Pérez v dnešní dramatické Velké ceně Malajsie dostal příkaz, aby v závěru neútočil na vedoucího Fernanda Alonsa, protože by tím mohl obrat o vítězství svého dodavatele motorů Ferrari.
Student Pilotní akademie Ferrari (Ferrari Driver Academy) Pérez se v závěru blížil Alonsovi, když rádiem od svého inženýra dostal zprávu: "Checo, buď opatrný, potřebujeme tuto pozici, potřebujeme tuto pozici." Krátce poté Mexičan vyjel z trati a přišel o cenný čas a možnost v závěru zaútočit na Alonsa a získat šokující vítězství.
Rádiová zpráva se ihned stala předmětem divokých teorií, že si Ferrari vyžádalo, aby Pérez pouze hlídal záda jejich pilota. Podle Sauberu jsou ale takové řeči nesmyslné.
"Řekli jsme mu: buď opatrný, potřebujeme ten výsledek - protože všichni naši soupeři nacházející se za námi, byli na bodech. Potřebovali jsme výsledek, ne pozici, takže došlo k určitému nedorozumění. Naši přími soupeři za námi, všechny týmy středu pole, získali body, a tak bylo důležité, abychom udrželi výsledek, ne tu pozici," vysvětluje Peter Sauber.
Na dotaz, zda Ferrari s nimi hovořilo o nastalé situaci, majitel švýcarského týmu odpověděl. "Stoprocentně vůbec nic. Vůbec jsme o Checovi nehovořili, v té pozici jsme nevedli žádný rozhovor."
Pérez dnes dosáhl životního úspěchu, když projel cílem v Sepangu na druhém místě za Alonsem(foto: Pirelli)
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.