Majitel Sauber vyvrací veškeré spekulace o tom, že jeho pilot Sergio Pérez v dnešní dramatické Velké ceně Malajsie dostal příkaz, aby v závěru neútočil na vedoucího Fernanda Alonsa, protože by tím mohl obrat o vítězství svého dodavatele motorů Ferrari.
Student Pilotní akademie Ferrari (Ferrari Driver Academy) Pérez se v závěru blížil Alonsovi, když rádiem od svého inženýra dostal zprávu: "Checo, buď opatrný, potřebujeme tuto pozici, potřebujeme tuto pozici." Krátce poté Mexičan vyjel z trati a přišel o cenný čas a možnost v závěru zaútočit na Alonsa a získat šokující vítězství.
Rádiová zpráva se ihned stala předmětem divokých teorií, že si Ferrari vyžádalo, aby Pérez pouze hlídal záda jejich pilota. Podle Sauberu jsou ale takové řeči nesmyslné.
"Řekli jsme mu: buď opatrný, potřebujeme ten výsledek - protože všichni naši soupeři nacházející se za námi, byli na bodech. Potřebovali jsme výsledek, ne pozici, takže došlo k určitému nedorozumění. Naši přími soupeři za námi, všechny týmy středu pole, získali body, a tak bylo důležité, abychom udrželi výsledek, ne tu pozici," vysvětluje Peter Sauber.
Na dotaz, zda Ferrari s nimi hovořilo o nastalé situaci, majitel švýcarského týmu odpověděl. "Stoprocentně vůbec nic. Vůbec jsme o Checovi nehovořili, v té pozici jsme nevedli žádný rozhovor."
Pérez dnes dosáhl životního úspěchu, když projel cílem v Sepangu na druhém místě za Alonsem(foto: Pirelli)
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.