Felipe Massa je přesvědčen, že změna šasi pro závodní víkend v Malajsii, byla správným krokem. Po pátku se ve voze cítí lépe.
Ferrari se rozhodlo dát Brazilci nové šasi poté, co si po závodním víkendu v Austrálii stěžoval na velmi podivné chování vozu. Po prvních jízdách na trati v Sepangu Felipe Massa promluvil o novém šasi a řekl, že se v něm cítí daleko více pohodlněji.
"Ráno jsem začal se zcela novým autem a cítil jsem se lépe. Je normálnější, takže zde můžeme být ve srovnání s Fernandem konkurenceschopnější," řekl Felipe reportérům v Sepangu. Dodal také, že Ferrari má hodně odpovědí na to, co na jeho voze ve druhém tréninku nefungovalo. Tyto věci by mu měly umožnit zlepšit se před zítřejší kvalifikací.
"Odpoledne jsme zkoušeli nějaké jiné díly včetně těch, které jsme testovali v Austrálii. A vše šlo špatným směrem. Bylo fajn tomu porozumět. Auto bylo ráno úplně jiné a bylo tak velmi dobré, že jsme zjistili, proč se věci v Austrálii vyvíjely tak špatně. Zítra se auto může posunout o velký krok a může být mnohem více konkurenceschopné než to, co jste viděli v časech na kolo [ve volném tréninku]."
Felipe v dnešním tréninku na VC Maljsie (foto: Scuderia Ferrari)
Podle slov Massy bude jeho cílem přes noc zlepšit ovládání zadní části vozu. "Trpěli jsme nestabilitou na zadní části, zvláště v pomalých zatáčkách. Je tu hodně věcí, kterým jsme nerozuměli, teď začínáme rozumět všemu. Nemáme moc konkurenceschopné auto, ale doufám, že budeme moci bojovat o co nejvíce bodů. Chci v autě vše vyladit nejlépe jak můžeme. To bude zítra."
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.