Felipe Massa je přesvědčen, že změna šasi pro závodní víkend v Malajsii, byla správným krokem. Po pátku se ve voze cítí lépe.
Ferrari se rozhodlo dát Brazilci nové šasi poté, co si po závodním víkendu v Austrálii stěžoval na velmi podivné chování vozu. Po prvních jízdách na trati v Sepangu Felipe Massa promluvil o novém šasi a řekl, že se v něm cítí daleko více pohodlněji.
"Ráno jsem začal se zcela novým autem a cítil jsem se lépe. Je normálnější, takže zde můžeme být ve srovnání s Fernandem konkurenceschopnější," řekl Felipe reportérům v Sepangu. Dodal také, že Ferrari má hodně odpovědí na to, co na jeho voze ve druhém tréninku nefungovalo. Tyto věci by mu měly umožnit zlepšit se před zítřejší kvalifikací.
"Odpoledne jsme zkoušeli nějaké jiné díly včetně těch, které jsme testovali v Austrálii. A vše šlo špatným směrem. Bylo fajn tomu porozumět. Auto bylo ráno úplně jiné a bylo tak velmi dobré, že jsme zjistili, proč se věci v Austrálii vyvíjely tak špatně. Zítra se auto může posunout o velký krok a může být mnohem více konkurenceschopné než to, co jste viděli v časech na kolo [ve volném tréninku]."
Felipe v dnešním tréninku na VC Maljsie (foto: Scuderia Ferrari)
Podle slov Massy bude jeho cílem přes noc zlepšit ovládání zadní části vozu. "Trpěli jsme nestabilitou na zadní části, zvláště v pomalých zatáčkách. Je tu hodně věcí, kterým jsme nerozuměli, teď začínáme rozumět všemu. Nemáme moc konkurenceschopné auto, ale doufám, že budeme moci bojovat o co nejvíce bodů. Chci v autě vše vyladit nejlépe jak můžeme. To bude zítra."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.