Felipe Massa si je jistý, že nové šasi, které Ferrari vyrobilo a které dostane o víkendu k dispozici, mu pomůže k lepšímu výsledku, než předvedl na úvod sezóny v Austrálii.
Po bídném výkonu v kvalifikaci (až 16. čas) i v nedělním závodě, z něhož nakonec po zbytečné kolizi s Brunem Sennou musel odstoupit, se opět začalo hovořit o jeho předčasném konci u Ferrari.
Tým již dříve avizoval, že Massovi o víkendu poskytne nové šasi, aby mu pomohlo k lepším výkonům. Brazilec si více než o svou budoucnost dělá starosti o rychlost svého Ferrari F2012.
"Jediná věc, která mě zajímá, je auto. Mít to, které znám [z testování], a ne to, jež jsem měl v Austrálii. [Výměna šasi] je správným krokem," vypráví dnes v Sepangu Massa.
"Opravdu se nestarám [o kritiku v médiích], mám práci. Jedinou věcí, na níž pracuji, je řídit auto a dostávat z něj 100% s vědomím, že jsem podal co nejlepší výkon."
Mezi vozem, s nímž před sezónou testoval, a tím, se kterým závodil v Austrálii, zaznamenal velký rozdíl: "Při žádném výjezdu během testů jsem s vozem neměl takové problémy jako v Austrálii. Každý den, i den poté, co s ním jezdil Fernando, na něm nebylo nikdy nic divného či odlišného.
Pak přijedete do Austrálie a vidíte, že je všechno jinak. Bylo to hlavním námětem diskusí během týdne: zlepšit tu situaci a přijít na to, co se stalo. Jsem si jistý, že jsme v pořádku."
Ferrari podle Massy usilovně pracovalo na nápravě a nespokojilo se pouze s výměnou šasi: "Nevyměnili jsme pouze šasi, vyměnili jsme všechno. Nerozuměli jsme tomu, proto jsme vše vyměnili.
Tým je velmi profesionální, odstraňuje vše, co nefunguje, a vylepšuje výkonnost, což je dobré pro mě a velmi dobré pro ně. Jsem si jistý, že to je řešením, jak dostat z vozu vše," věří Brazilec.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.