Pozávodní analýzy Lewisovi Hamiltonovi pomohly zjistit, proč ve Velké ceně Austrálie ztrácel na svého kolegu Jensona Buttona, což ho před dalším závodem v Malajsii naplňuje optimismem.
Hamiltona, který v neděli startoval z prvního místa, o vedení již před první zatáčkou připravil právě Button. Poté s ním nebyl schopen držet tempo a při výjezdu safety-caru se propadl až za Vettela. Po dojezdu do cíle na třetím místě byl viditelně zklamaný. Nyní tvrdí, že rozpor po závodě mu pomohl pochopit, kde Button získal svou výhodu.
"Po Austrálii bylo těžké přesně pochopit, co se stalo. Obecně jsem byl po celý víkend s autem spokojený, jen my zkrátka v závodě ve srovnání s Jensonem trochu scházela rychlost," popisuje pilot McLarenu.
"Poté jsem si sedl se svými inženýry a prošli jsme všechna data. Na startu byl drobný problém se spojkou: nebyla to má chyba, ale nyní tomu rozumíme a víme, jak se v budoucnu zlepšit.
Mé závodní tempo bylo vcelku podobné tomu Jensonovu, akorát dokázal extrémně dobře dostat pneumatiky do formy, což vysvětluje, proč byl schopný tak rychle zvýšit svůj náskok po startu a také po restartu.
Pochopení příčin naší závodní rychlosti v Austrálii je povzbuzující a ujišťující - díky tomu jsem v opravdu pozitivním rozpoložení před závodem v Malajsii. Navíc vždy pomůže naskočit hned po pěti dnech po skončení velké ceny znovu do vozu, rychle přecházíte dále," vysvětluje Hamilton.
Lewis Hamilton na okruhu v Melbourne (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Po loňské dominanci Red Bullu očekával, že jim bude rakouská stáj šlapat mnohem více na paty: "Samozřejmě jsme naši rychlosti v kvalifikaci i v závodě byli velmi povzbuzeni a rád bych si myslel, že v tom budeme pokračovat také o tomto víkendu v Malajsii.
Myslím, že jak Mercedes, tak i Red Bull, mohou předvést lepší výkonnost. Oba byli velmi rychlí v kvalifikaci a v závodě. Co se týče McLarenu, je lepší, když nahánějí vás, spíše než musíte někoho nahánět vy.
Myslím, že do víkendu jdeme optimisticky naladěni, protože Sepang je docela rychlým okruhem a našemu vozu se během zimního testování obvykle v rychlých místech dařilo.
Nijak netajím fakt, že bych rád vyhrával všechny velké ceny na všech okruzích. V Sepangu jsem nikdy nevyhrál, ale absolvoval jsem tady několik dobrých závodů, a svou statistiku bych o víkendu rád vylepšil vítězstvím," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.