Sláva! Hurá! To si pravděpodobně po Grand Prix Austrálie říkali členové týmu Williams. Pastor Maldonado byl totiž blízko k tomu, aby v jediném závodě získal více bodů, než celý tým Williams v loňské sezóně.
Podle inženýra Williamsu Marka Gilliana učinila britská stáj obrovský pokrok. Srovnávat vozy z roku 2011 a 2012 je podle něj jako srovnávat den a noc.Jeho tvrzení můžeme pokládat za pravdivé, alespoň podle výkonu Pastora Maldonada, jenž v závěrečných kolech GP Austrálie stíhal Fernanda Alonsa ve ferrari a stáji Williams vezl body za šesté místo. Maldonado bohužel vlastní chybou havaroval a z Austrálie odlétal s nepořízenou. Přesto byl celkový dojem mnohem lepší, než kdyby Maldonado dokončil závod řekněme ve druhé desítce.
Pastro Maldonado byl příjemný překvapením Grand Prix Austrálie. (foto: WilliamsF1 Team)
„Byl to hořko sladký den,“ naráží Gillian na promarněnou šanci. „Nicméně jsme spokojení a hrdí na naši práci v zimním období. Když se podíváte na vůz FW34, ve srovnání s tím loňským jde o obrovský rozdíl, jako den a noc,“ hájí Gillian vůz pro sezónu 2012.Výkonnost monopostu potěšila a mírně překvapila, ovšem není dobré usínat po prvním závodě na vavřínech. To si Gillian plně uvědomuje.„Musíme z vozu vytěžit maximum. V loňském roce se nám to nedařilo, letos konečně máme solidní auto. Disponujeme platformou, na které můžeme stavět.“Williams může obhájit svou pozici silného týmu ze středu pole již tento víkend v Malajsii, kde se pojede druhý podnik šampionátu.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.