Sláva! Hurá! To si pravděpodobně po Grand Prix Austrálie říkali členové týmu Williams. Pastor Maldonado byl totiž blízko k tomu, aby v jediném závodě získal více bodů, než celý tým Williams v loňské sezóně.
Podle inženýra Williamsu Marka Gilliana učinila britská stáj obrovský pokrok. Srovnávat vozy z roku 2011 a 2012 je podle něj jako srovnávat den a noc.Jeho tvrzení můžeme pokládat za pravdivé, alespoň podle výkonu Pastora Maldonada, jenž v závěrečných kolech GP Austrálie stíhal Fernanda Alonsa ve ferrari a stáji Williams vezl body za šesté místo. Maldonado bohužel vlastní chybou havaroval a z Austrálie odlétal s nepořízenou. Přesto byl celkový dojem mnohem lepší, než kdyby Maldonado dokončil závod řekněme ve druhé desítce.
Pastro Maldonado byl příjemný překvapením Grand Prix Austrálie. (foto: WilliamsF1 Team)
„Byl to hořko sladký den,“ naráží Gillian na promarněnou šanci. „Nicméně jsme spokojení a hrdí na naši práci v zimním období. Když se podíváte na vůz FW34, ve srovnání s tím loňským jde o obrovský rozdíl, jako den a noc,“ hájí Gillian vůz pro sezónu 2012.Výkonnost monopostu potěšila a mírně překvapila, ovšem není dobré usínat po prvním závodě na vavřínech. To si Gillian plně uvědomuje.„Musíme z vozu vytěžit maximum. V loňském roce se nám to nedařilo, letos konečně máme solidní auto. Disponujeme platformou, na které můžeme stavět.“Williams může obhájit svou pozici silného týmu ze středu pole již tento víkend v Malajsii, kde se pojede druhý podnik šampionátu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.