Sláva! Hurá! To si pravděpodobně po Grand Prix Austrálie říkali členové týmu Williams. Pastor Maldonado byl totiž blízko k tomu, aby v jediném závodě získal více bodů, než celý tým Williams v loňské sezóně.
Podle inženýra Williamsu Marka Gilliana učinila britská stáj obrovský pokrok. Srovnávat vozy z roku 2011 a 2012 je podle něj jako srovnávat den a noc.Jeho tvrzení můžeme pokládat za pravdivé, alespoň podle výkonu Pastora Maldonada, jenž v závěrečných kolech GP Austrálie stíhal Fernanda Alonsa ve ferrari a stáji Williams vezl body za šesté místo. Maldonado bohužel vlastní chybou havaroval a z Austrálie odlétal s nepořízenou. Přesto byl celkový dojem mnohem lepší, než kdyby Maldonado dokončil závod řekněme ve druhé desítce.
Pastro Maldonado byl příjemný překvapením Grand Prix Austrálie. (foto: WilliamsF1 Team)
„Byl to hořko sladký den,“ naráží Gillian na promarněnou šanci. „Nicméně jsme spokojení a hrdí na naši práci v zimním období. Když se podíváte na vůz FW34, ve srovnání s tím loňským jde o obrovský rozdíl, jako den a noc,“ hájí Gillian vůz pro sezónu 2012.Výkonnost monopostu potěšila a mírně překvapila, ovšem není dobré usínat po prvním závodě na vavřínech. To si Gillian plně uvědomuje.„Musíme z vozu vytěžit maximum. V loňském roce se nám to nedařilo, letos konečně máme solidní auto. Disponujeme platformou, na které můžeme stavět.“Williams může obhájit svou pozici silného týmu ze středu pole již tento víkend v Malajsii, kde se pojede druhý podnik šampionátu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.