Šéf Mercedesu Ross Brawn nesouhlasí s posledním nápadem Bernieho Ecclestona na zavedení plnohodnotných rozpočtových stropů ve Formuli 1.
Ecclestone před týdnem uvedl, že "v F1 je příliš mnoho lidí s růžovými brýlemi," kteří věří, že "slunce svítí a život je krásný."
Podobně jako jeho blízký přítel a bývalý prezident FIA Max Mosley začíná zastávat názor, že je třeba radikálně omezovat náklady, spíše než utrácet obrovské sumy za "velkolepé motorhomy a veškeré druhy zábavy."
Mosley se o zavedení rozpočtových stropů pokoušel před několika lety, jeho původní myšlenka se se však postupně proměnila v pro týmy přijatelnější Dohodu o omezení zdrojů (Resource Restriction Agreement - RRA).
Jenže kontrolovat týmy a vynutit její dodržování je problematické, jak jde vidět na utrácení bohatých týmů, jako je Ferrari, McLaren, Mercedes a Red Bull, jejichž rozpočty mnohonásobně převyšují rozpočty Caterhamu, Marussie či HRT.
Proto chce Ecclestone zavést rozpočtové stropy, jenže se setkává s opozicí. Podle Brawna například RRA slouží svému účelu: "Jak víte, byli jsme silnými podporovateli RRA, kterou považujeme za inteligentní rozpočtový strop."
"Stále ji silně podporujeme a rádi bychom, aby s ní pokračovali. Spolupracujeme s týmy a s FIA na dalších řešeních v otázce omezování zdrojů. Jakmile máte mechanismus, pak samozřejmě rozhodujete o vhodných úrovních, na jakých bude fungovat."
Z tiskové konference v Melbourne: nahoře zleva Paul Hembery (Pirelli) s Luisem Perezem-Salou (HRT), dole zleva Adam Parr (Williams), Ross Brawn (Mercedes) a Eric Boullier (Lotus)(foto: HRT F1 Team)
"Dali jsme během těch let jasně najevo, že bychom tyto úrovně chtěli změnit, aby byly snadněji dostupné pro všechny týmy. Ale pro ty týmy, které na tyto úrovně nemohou dosáhnout, je omezení zdrojů stále důležité, protože ví, že fungují blízko toho, co úspěšné týmy, a ne ve zlomcích toho, co mají.
Proto velmi silně podporujeme omezování zdrojů a je příjemné vidět, že si to pan Ecclestone uvědomuje," pokračuje Brawn.
Letos bude v rámci tripartity týmů, FIA a FOM (Formula One Management, Ecclestonova společnost) uzavřena nová Concorská dohoda a jedním z jejích klíčových bodů by mohla být právě budoucnost RRA.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.