Šéf Mercedesu Ross Brawn nesouhlasí s posledním nápadem Bernieho Ecclestona na zavedení plnohodnotných rozpočtových stropů ve Formuli 1.
Ecclestone před týdnem uvedl, že "v F1 je příliš mnoho lidí s růžovými brýlemi," kteří věří, že "slunce svítí a život je krásný."
Podobně jako jeho blízký přítel a bývalý prezident FIA Max Mosley začíná zastávat názor, že je třeba radikálně omezovat náklady, spíše než utrácet obrovské sumy za "velkolepé motorhomy a veškeré druhy zábavy."
Mosley se o zavedení rozpočtových stropů pokoušel před několika lety, jeho původní myšlenka se se však postupně proměnila v pro týmy přijatelnější Dohodu o omezení zdrojů (Resource Restriction Agreement - RRA).
Jenže kontrolovat týmy a vynutit její dodržování je problematické, jak jde vidět na utrácení bohatých týmů, jako je Ferrari, McLaren, Mercedes a Red Bull, jejichž rozpočty mnohonásobně převyšují rozpočty Caterhamu, Marussie či HRT.
Proto chce Ecclestone zavést rozpočtové stropy, jenže se setkává s opozicí. Podle Brawna například RRA slouží svému účelu: "Jak víte, byli jsme silnými podporovateli RRA, kterou považujeme za inteligentní rozpočtový strop."
"Stále ji silně podporujeme a rádi bychom, aby s ní pokračovali. Spolupracujeme s týmy a s FIA na dalších řešeních v otázce omezování zdrojů. Jakmile máte mechanismus, pak samozřejmě rozhodujete o vhodných úrovních, na jakých bude fungovat."
Z tiskové konference v Melbourne: nahoře zleva Paul Hembery (Pirelli) s Luisem Perezem-Salou (HRT), dole zleva Adam Parr (Williams), Ross Brawn (Mercedes) a Eric Boullier (Lotus)(foto: HRT F1 Team)
"Dali jsme během těch let jasně najevo, že bychom tyto úrovně chtěli změnit, aby byly snadněji dostupné pro všechny týmy. Ale pro ty týmy, které na tyto úrovně nemohou dosáhnout, je omezení zdrojů stále důležité, protože ví, že fungují blízko toho, co úspěšné týmy, a ne ve zlomcích toho, co mají.
Proto velmi silně podporujeme omezování zdrojů a je příjemné vidět, že si to pan Ecclestone uvědomuje," pokračuje Brawn.
Letos bude v rámci tripartity týmů, FIA a FOM (Formula One Management, Ecclestonova společnost) uzavřena nová Concorská dohoda a jedním z jejích klíčových bodů by mohla být právě budoucnost RRA.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.