Williams je podle závodního jezdce Pastora Maldonada momentálně rychlejší než Ferrari a na Red Bull s McLarenem mu moc neschází.
"Příští víkend v Malajsii bude zajímavý pro všechny. McLaren a Red Bull se zdají být silnými, ale my o moc nezaostáváme," popisuje Maldonado, který havaroval jízdě v těsném závěsu za pátým Fernandem Alonsem v posledním kole.
"Byl jsem těsně za Webberem v prvním a ve druhém stintu - o něco rychlejší v prvním, ale trochu pomalejší ve druhém. Takže na to máme. Myslím, že jsme rychlejší než Ferrari, a také rychlejší než Sauber a Force India."
Ačkoliv po své havárii a po incidentu Bruna Senny s Felipem Massou (více zde) odjíždí Williams z Austrálie bez bodu, jeho výkonnost byla pro tým povzbuzením.
"Tým si věří. Potřebujeme nějaké body, ale zároveň jsme nyní uvolněnější, protože jsme odvedli hodně dobrou práci. Tak jsme se snažili, aby toto auto bylo konkurenceschopnější! Myslím, že všichni jsou naší rychlostí překvapeni, ještě více tou závodní než kvalifikační."
Pastor Maldonado ve Velké ceně Austrálie (foto: Williams F1 Team)
"A my se navíc můžeme ještě více zlepšit. Myslím, že pro začátek sezóny máme dost dobrý základ, ale to mě nepřekvapuje. Auto se zdálo být konzistentní a rychlé už při testování s velkým množstvím paliva," věří Maldonado.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.