První kvalifikace sezony 2012 přinesla mnoho zajímavých momentů. Pole position získal Lewis Hamilton a spolu s ním se do první řady postaví Jenson Button.
Kvalifikace se odjela za suchých podmínek a proto mohly týmy jezdit naplno. Byli jsme svědky zajímavé kvalifikace plné překvapení.
To první přišlo už v první části, ze které nečekaně nepostoupil navrátivší se šampion z roku 2007, Kimi Räikkönen. Spolu s ním se do další části nepodívají oba piloti Caterhamu, Kovalainen s Petrovem, piloti Marussie Glock a Pic a zvláštní kapitolou je stáj HRT.
Ani jeden z jejích pilotů nedokázal zajet čas, který by se vešel do 107% limitu, a tak je velmi pravděpodobné, že španělskou stáj zítra na startu neuvidíme. Výjimka by se rovnala zázraku, protože jak Narain Karthikeyan, tak Pedro de la Rosa byli na trati spíš pro okrasu a jen překáželi rychlejším pilotům.
Část druhá byla taktéž velmi zajímavá. Nepostoupil z ní totiž ani jeden jezdec stáje Ferrari a to pro Maranellské určitě není příjemné. Fernando Alonso udělal chybu a skončil v únikové zóně za zatáčkou, Felipe Massa nezajel dostatečně rychlý čas. Spolu s nimi se dále nedostali ani Vergne, Kobajaši, Senna, Di Resta a Pérez.
To nejzajímavější ale přinesla až třetí část kvalifikace. V té se strhl napínavý boj nejen o pole position, ale i o další umístění. Pole position si nakonec vybojoval Lewis Hamilton a vedle něj se na startu postaví jeho týmový kolega Button.
Dobrou formu ukázal i Lotus, Grosjean zajel třetí nejrychlejší čas. Na lepší časy se asi blýská i u Mercedesu, Schumacher je čtvrtý. Red Bullu se kvalifikace příliš nepovedla, Webber pátý, Vettel šestý.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.