Technický ředitel Lotusu James Allison připustil, že vada v šasi, která se projevila v Barceloně, představovala velkou ránu pro jejich předsezónní přípravy.
Romain Grosjeana hned po instalačních kolech hlásil při brzdění do první zatáčky problém, který si zároveň mohl jasně pozorovat přes telemetrii. Chyba spočívala v upevnění zadního horního ramena předního zavěšení. Tým hned v Enstone simuloval přetížení z Barcelony na druhém šasi, na němž se chyba projevila také - proto musel testování předčasně ukončit.
"Byla to pořádná rána, přišly jsme o čtyři dny testů," přiznává Allison. Kimi Räikkönen přesto dokázal poslední týden zajet nejrychlejší čas (více zde). "Dobré je, že náš vůz byl v prvním testu velmi spolehlivý, takže základ už je silný," pokračuje technický ředitel Lotusu.
"Znamenalo to, že jsme moc nepochybovali o tom, zda budeme schopni ujet spoustu kilometrů po opravě specifické vady šasi. Přišli jsme však o čas pro nastavování, promarnili jsme u našich pilotů možnost ujet větší vzdálenost a pro nás jako tým lépe poznat letošní pneumatiky. Všechny tyto věci byly extrémně nepříjemné, ale nebyla to smrtelná rána."
Grosjean v Barceloně napoprvé ujel pouze sedm kol, než se projevila závada(foto: Lotus Renault GP)
"Diagnóza byla velmi rychlá. Změnou designu jsme chybu na konci dne měli odstraněnou. Výzvou pak bylo, abychom zvládli opravu implementovat dostatečně rychle na to, abychom byli připraveni pro druhé testování v Barceloně," dodává Allison.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.