Technický ředitel Lotusu James Allison připustil, že vada v šasi, která se projevila v Barceloně, představovala velkou ránu pro jejich předsezónní přípravy.
Romain Grosjeana hned po instalačních kolech hlásil při brzdění do první zatáčky problém, který si zároveň mohl jasně pozorovat přes telemetrii. Chyba spočívala v upevnění zadního horního ramena předního zavěšení. Tým hned v Enstone simuloval přetížení z Barcelony na druhém šasi, na němž se chyba projevila také - proto musel testování předčasně ukončit.
"Byla to pořádná rána, přišly jsme o čtyři dny testů," přiznává Allison. Kimi Räikkönen přesto dokázal poslední týden zajet nejrychlejší čas (více zde). "Dobré je, že náš vůz byl v prvním testu velmi spolehlivý, takže základ už je silný," pokračuje technický ředitel Lotusu.
"Znamenalo to, že jsme moc nepochybovali o tom, zda budeme schopni ujet spoustu kilometrů po opravě specifické vady šasi. Přišli jsme však o čas pro nastavování, promarnili jsme u našich pilotů možnost ujet větší vzdálenost a pro nás jako tým lépe poznat letošní pneumatiky. Všechny tyto věci byly extrémně nepříjemné, ale nebyla to smrtelná rána."
Grosjean v Barceloně napoprvé ujel pouze sedm kol, než se projevila závada(foto: Lotus Renault GP)
"Diagnóza byla velmi rychlá. Změnou designu jsme chybu na konci dne měli odstraněnou. Výzvou pak bylo, abychom zvládli opravu implementovat dostatečně rychle na to, abychom byli připraveni pro druhé testování v Barceloně," dodává Allison.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.