Nový turbomotor pro rok 2014 zabírá již ve vývojovém procesu Renaultu velkou část zdrojů. Už v červenci letošního roku by měl být vyzkoušen na testovací stolici.
Dny aktuálních motorů se již krátí. V příští sezoně by se v F1 měly pravděpodobně naposledy používat osmiválcové motory o objemu 2,4l. I do královské třídy motorsportu se totiž dostává downsizing. Renault teď už potvdil, že velkou část svých zdrojů směřuje na vývoj V6 motorů s turbem.
"Teď již ze 70% pracujeme na novém motoru. Příští rok to bude ze 100%," řekl Jean-Francois Caubet, šéf přes motory u Renaultu, pro 'Auto Bild motorport'. Náklady na vývoj jsou asi 50 milionů eur. Nepodstatnou část z této částky si vezme KERS, který chce Renault od roku 2014 s motory dodávat.
"Vyvíjíme teď více a více také KERS, protože je integrovanou částí nového motoru. Od roku 2014 tak nebudeme Red Bull zásobovat jen motory, ale celým pohonným systémem," řekl Caubet. První zkouška nového motoru je plánována na červenec 2012. První rollout by se však měl uskutečnit až v listopadu 2013.
Do té doby budou Sebastian Vettel a další piloti muset bojovat se starými motory, které chce Renault i v roce 2012 dále zlepšit. "Abychom zajistili lepší spolehlivost motorů v roce 2012, tak jsme začali s testy už v září 2011. Kdybychom během nich identifikovali nějaký problém, tak tu část motoru uděláme znova. To je možné i přes zmrazení vývoje motoru."
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.