Nový turbomotor pro rok 2014 zabírá již ve vývojovém procesu Renaultu velkou část zdrojů. Už v červenci letošního roku by měl být vyzkoušen na testovací stolici.
Dny aktuálních motorů se již krátí. V příští sezoně by se v F1 měly pravděpodobně naposledy používat osmiválcové motory o objemu 2,4l. I do královské třídy motorsportu se totiž dostává downsizing. Renault teď už potvdil, že velkou část svých zdrojů směřuje na vývoj V6 motorů s turbem.
"Teď již ze 70% pracujeme na novém motoru. Příští rok to bude ze 100%," řekl Jean-Francois Caubet, šéf přes motory u Renaultu, pro 'Auto Bild motorport'. Náklady na vývoj jsou asi 50 milionů eur. Nepodstatnou část z této částky si vezme KERS, který chce Renault od roku 2014 s motory dodávat.
"Vyvíjíme teď více a více také KERS, protože je integrovanou částí nového motoru. Od roku 2014 tak nebudeme Red Bull zásobovat jen motory, ale celým pohonným systémem," řekl Caubet. První zkouška nového motoru je plánována na červenec 2012. První rollout by se však měl uskutečnit až v listopadu 2013.
Do té doby budou Sebastian Vettel a další piloti muset bojovat se starými motory, které chce Renault i v roce 2012 dále zlepšit. "Abychom zajistili lepší spolehlivost motorů v roce 2012, tak jsme začali s testy už v září 2011. Kdybychom během nich identifikovali nějaký problém, tak tu část motoru uděláme znova. To je možné i přes zmrazení vývoje motoru."
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.