Nový turbomotor pro rok 2014 zabírá již ve vývojovém procesu Renaultu velkou část zdrojů. Už v červenci letošního roku by měl být vyzkoušen na testovací stolici.
Dny aktuálních motorů se již krátí. V příští sezoně by se v F1 měly pravděpodobně naposledy používat osmiválcové motory o objemu 2,4l. I do královské třídy motorsportu se totiž dostává downsizing. Renault teď už potvdil, že velkou část svých zdrojů směřuje na vývoj V6 motorů s turbem.
"Teď již ze 70% pracujeme na novém motoru. Příští rok to bude ze 100%," řekl Jean-Francois Caubet, šéf přes motory u Renaultu, pro 'Auto Bild motorport'. Náklady na vývoj jsou asi 50 milionů eur. Nepodstatnou část z této částky si vezme KERS, který chce Renault od roku 2014 s motory dodávat.
"Vyvíjíme teď více a více také KERS, protože je integrovanou částí nového motoru. Od roku 2014 tak nebudeme Red Bull zásobovat jen motory, ale celým pohonným systémem," řekl Caubet. První zkouška nového motoru je plánována na červenec 2012. První rollout by se však měl uskutečnit až v listopadu 2013.
Do té doby budou Sebastian Vettel a další piloti muset bojovat se starými motory, které chce Renault i v roce 2012 dále zlepšit. "Abychom zajistili lepší spolehlivost motorů v roce 2012, tak jsme začali s testy už v září 2011. Kdybychom během nich identifikovali nějaký problém, tak tu část motoru uděláme znova. To je možné i přes zmrazení vývoje motoru."
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.