Na Tima Glocka čeká s týmem Marussia přetěžká sezóna. Nově přejmenovaný tým nedokázal vyrobit dostatečně pevný monopost, který by prošel tvrdými zkouškami crash testů a čas na nezbytné testování nemilosrdně vypršel. Přesto je Glock pozitivně naladěný a tvrdí, jak se na úvod sezóny sluší, že tvrdou prací se tým Marussia zlepší.
„Rozhodně jsme prožili nepříjemnou zimu,“ říká na úvod 29letý Němec. „Jediná možnost, co nám zbývala, bylo zaměřit se na práci mimo závodní dráhu a zajistit, abychom byli co nejlépe připravení, jakmile s vozem vyjedeme,“ pokračuje Glock.
Tým Marussia neprošel se svým novým monopostem MR01 povinnými crash testy a přišel tím o šanci alespoň krátce otestovat monopost na okruhu v Barceloně. Tudíž dva filmovací dny v Silverstonu představovaly jedinou příležitost vyzkoušet funkčnost MR01.
Tým Marussia představil svůj monopost MR01 teprve nedávno (foto: Marussia Racing)
„Hodně jsem toho najezdil v simulátoru a s týmem jsem v Banbury pracoval na mé fyzičce. Trénoval jsem tvrději než kdykoliv předtím,“ upozorňuje na svou připravenost Glock.„Melbourne bude výpravou do neznáma, ale nemáme co ztratit. Dokonce jsem víc nadšený než obvykle. Zajímá mě, jak si monopost povede v prvním pátečním tréninku,“ tvrdí Glock.Oficiální tiskové vyjádření tak nešetří optimismem. Nicméně tým Marussia bude rád, když se mu povede absolvovat rozumné množství tréninkových kol a pokud se oběma jezdcům podaří kvalifikovat do závodu, bude to pro Marussiu malé vítězství.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.