Na Tima Glocka čeká s týmem Marussia přetěžká sezóna. Nově přejmenovaný tým nedokázal vyrobit dostatečně pevný monopost, který by prošel tvrdými zkouškami crash testů a čas na nezbytné testování nemilosrdně vypršel. Přesto je Glock pozitivně naladěný a tvrdí, jak se na úvod sezóny sluší, že tvrdou prací se tým Marussia zlepší.
„Rozhodně jsme prožili nepříjemnou zimu,“ říká na úvod 29letý Němec. „Jediná možnost, co nám zbývala, bylo zaměřit se na práci mimo závodní dráhu a zajistit, abychom byli co nejlépe připravení, jakmile s vozem vyjedeme,“ pokračuje Glock.
Tým Marussia neprošel se svým novým monopostem MR01 povinnými crash testy a přišel tím o šanci alespoň krátce otestovat monopost na okruhu v Barceloně. Tudíž dva filmovací dny v Silverstonu představovaly jedinou příležitost vyzkoušet funkčnost MR01.
Tým Marussia představil svůj monopost MR01 teprve nedávno (foto: Marussia Racing)
„Hodně jsem toho najezdil v simulátoru a s týmem jsem v Banbury pracoval na mé fyzičce. Trénoval jsem tvrději než kdykoliv předtím,“ upozorňuje na svou připravenost Glock.„Melbourne bude výpravou do neznáma, ale nemáme co ztratit. Dokonce jsem víc nadšený než obvykle. Zajímá mě, jak si monopost povede v prvním pátečním tréninku,“ tvrdí Glock.Oficiální tiskové vyjádření tak nešetří optimismem. Nicméně tým Marussia bude rád, když se mu povede absolvovat rozumné množství tréninkových kol a pokud se oběma jezdcům podaří kvalifikovat do závodu, bude to pro Marussiu malé vítězství.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.