Tým Caterham se chce ve své třetí sezoně konečně usadit ve středu pole. Proto do Melbourne přiveze nové přední přítlačné křídlo a upravenou karoserii pro svůj vůz CT01.
"Po testech už budeme mít k dispozici nové přední křídlo a karoserii," řekl Mark Smith, technický ředitel týmu. "Nové přední křídlo je logickým krokem vpřed ve vývoji. Je součástí našeho balíčku, ale poprvé se představí až v Melbourne.
Nová karoserie nám pomůže optimalizovat chlazení a aerodynamický výkon, což je další krok vpřed proti testům v Barceloně. Máme tak během prvního závodu více možností. I když budou vozy dosahovat relativně vysoké maximální rychlosti, okruh pořád vyžaduje vysokou úroveň aerodynamického přítlaku."
V Austrálii tým poprvé od roku 2010, kdy ještě jako Lotus nastoupil do šampionátu, nasadí systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Smith nasazení systému vítá: "Předjíždění je v Melbourne složité a tak se budou KERS a DRS hodit. Bude to také první příležitost nasadit KERS v závodě."
Vitalij Petrov s CT01 v Barceloně(Foto: Team Caterham F1)
Za tým poprvé nastoupí Vitalij Petrov, který během zimy nahradil italského veterána Trulliho. A v týmu je podle všeho spokojený.
"Jsem v novém týmu šťastný. Pořád jsem tu jen krátce, ale všichni mě tu vřele přijali a začínám si budovat dobrý vzájemný vztah s mým závodním inženýrem. Myslím, že nás čeká dobrý rok," říká Rus, který vstupuje do své třetí sezony v F1.
"V Melbourne někdy dost vozů nedojede do cíle, na některých místech trať neposkytuje prostor pro žádné chyby. Snad toho dokážeme využít a získat co nejlepší umístění v cíli."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.