Tým Caterham se chce ve své třetí sezoně konečně usadit ve středu pole. Proto do Melbourne přiveze nové přední přítlačné křídlo a upravenou karoserii pro svůj vůz CT01.
"Po testech už budeme mít k dispozici nové přední křídlo a karoserii," řekl Mark Smith, technický ředitel týmu. "Nové přední křídlo je logickým krokem vpřed ve vývoji. Je součástí našeho balíčku, ale poprvé se představí až v Melbourne.
Nová karoserie nám pomůže optimalizovat chlazení a aerodynamický výkon, což je další krok vpřed proti testům v Barceloně. Máme tak během prvního závodu více možností. I když budou vozy dosahovat relativně vysoké maximální rychlosti, okruh pořád vyžaduje vysokou úroveň aerodynamického přítlaku."
V Austrálii tým poprvé od roku 2010, kdy ještě jako Lotus nastoupil do šampionátu, nasadí systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Smith nasazení systému vítá: "Předjíždění je v Melbourne složité a tak se budou KERS a DRS hodit. Bude to také první příležitost nasadit KERS v závodě."
Vitalij Petrov s CT01 v Barceloně(Foto: Team Caterham F1)
Za tým poprvé nastoupí Vitalij Petrov, který během zimy nahradil italského veterána Trulliho. A v týmu je podle všeho spokojený.
"Jsem v novém týmu šťastný. Pořád jsem tu jen krátce, ale všichni mě tu vřele přijali a začínám si budovat dobrý vzájemný vztah s mým závodním inženýrem. Myslím, že nás čeká dobrý rok," říká Rus, který vstupuje do své třetí sezony v F1.
"V Melbourne někdy dost vozů nedojede do cíle, na některých místech trať neposkytuje prostor pro žádné chyby. Snad toho dokážeme využít a získat co nejlepší umístění v cíli."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.