Williams míří do nové sezóny pokrokem, který zaznamenal s novým vozem FW34 během předsezónních testů. Věří, že po restrukturalizaci uvnitř týmu učiní přítrž zklamání, které zažíval minulý rok.
Hlavní provozní inženýr Mark Gillan je s výsledky zatím spokojený a cítí, že tým je na té správné cestě k dobrým výsledkům.
"Jsme v dobré formě. Ujeli jsme spoustu kilometrů, prošli jsme systémy a vše vypadá dost dobře. Oba piloti si navíc auto pochvalují a stále se učí," popisuje Gillan, jenž pozoruje pokroky nejen na voze, ale i uvnitř týmu.
"Myslím, že se věci tak nějak ustálily. Prošli jsme obdobím přechodu a nyní to je mnohem lepší. Je jasné, kde musí každý přidat na výkonnosti a kterým směrem se ubírat a jak vést určité oblasti, takže je to dobré.
Myslím, že nyní máme lepší strukturu a postupujeme velmi precizním způsobem, takže na auto nenasazujeme věci, které se neprokazují být rychlejší. Díly jsou konzistentní, lépe zapadají a celý proces probíhá mnohem hladčeji," dodává Gillan.
Záď nového Williamsu FW34 (foto: Williams F1 Team)
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.