Williams míří do nové sezóny pokrokem, který zaznamenal s novým vozem FW34 během předsezónních testů. Věří, že po restrukturalizaci uvnitř týmu učiní přítrž zklamání, které zažíval minulý rok.
Hlavní provozní inženýr Mark Gillan je s výsledky zatím spokojený a cítí, že tým je na té správné cestě k dobrým výsledkům.
"Jsme v dobré formě. Ujeli jsme spoustu kilometrů, prošli jsme systémy a vše vypadá dost dobře. Oba piloti si navíc auto pochvalují a stále se učí," popisuje Gillan, jenž pozoruje pokroky nejen na voze, ale i uvnitř týmu.
"Myslím, že se věci tak nějak ustálily. Prošli jsme obdobím přechodu a nyní to je mnohem lepší. Je jasné, kde musí každý přidat na výkonnosti a kterým směrem se ubírat a jak vést určité oblasti, takže je to dobré.
Myslím, že nyní máme lepší strukturu a postupujeme velmi precizním způsobem, takže na auto nenasazujeme věci, které se neprokazují být rychlejší. Díly jsou konzistentní, lépe zapadají a celý proces probíhá mnohem hladčeji," dodává Gillan.
Záď nového Williamsu FW34 (foto: Williams F1 Team)
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.