Marussia vydláždila cestu do Formule 1 mezi muže ženě - Španělka Maria de Villotaová se stává jejich testovací pilotkou.
Dvaatřicetiletá dcera bývalého pilota F1 Emilia de Villoty, který ke konci 70. let nastoupil do dvou velkých cen, si vyzkoušela monopost F1 již loni s Lotusem v Paul Ricard. Závodní zkušenosti sbírala také s formulí Palmer Audi a ve "fotbalové" sérii Superleague.
Šéf Marussie John Booth uvedl: "Je nám potěšením přivítat Marii v našem testovacím programu, který ji umožní zapojení do prostředí týmu Formule 1 a získání rozsáhlých zkušeností, které budou užitečné v rozvoji její kariéry. Marii také poskytneme později během roku příležitost okusit techniku F1, další zápis do jejich závodních záznamů."
De Villotaová potvrdila, že se zúčastní testu mladých pilotů na konci roku v Abú Zabí: "Jsem velmi šťastná, že se přidávám k testovacímu programu Marussie. Jedná se o fantastickou příležitost, úzce spolupracovat s týmem Formule 1 a získávat důležité zkušenosti, které mi pomohou v dalším pokroku v mé kariéře - včetně možnosti testovat na konci roku v Abú Zabí.
Připojím se k týmu na dráze, takže se těším na spolupráci s nimi při prvním závodním víkendu, což mi můžou pouze pomoci naplnit v budoucnu mou ambici závodit v F1."
John Booth s Marií de Villotaovou (foto: Marussia F1 Team)
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.