Společnost PURE je dle Craiga Pollocka v tak pokročilé fázi vývoje nového 1,6litrového V6 turbomotoru pro Formuli 1, že by s ním mohla závodit již od roku 2013.
"Rozhodně bychom mohli být připraveni na závody v roce 2013, ale pravidla stanovují něco jiného. Motor je nyní dostatečně pokročilý na to, že bychom toho byli schopni, pokud bychom museli. Pokud by nám to sport nařídil, mohli bychom ho mít ve voze pro závody v sezóně 2013," uvádí Pollock pro Autosport.
Jeho společnost bývá spojována s McLarenem, který v současnosti odebírá motory Mercedes. Vedení německé automobilky je však trnem v oku to, že vlastní závodní tým poráží zákazník s jejich motory. McLaren však spojení s PURE před časem popřel.
Pollock však přesto nespěchá s uzavíráním kontraktů s týmy F1, jelikož je na to podle něj ještě stále dost času: "Momentálně o tom zjevně neuvažujeme. Po červenci nám bude zbývat 18 měsíců, pokud se na to podíváte takto. A jelikož v červenci testujeme s plnými závodními motory - ne s jedním válcem, ale skutečně s plným závodním motorem - máme docela dost času."
"Ale s tím, jak to vše ve sportu chodí, máte dnes tři dodavatele: Mercedes, Ferrari a Renault," opomíjí Pollock záměrně Cosworth. "V pravidlech je poměrně jasně uvedeno, že pokud nedojde k výjimečným okolnostem, každý výrobce může své motory dodávat pouze vlastnímu týmu a dvěma dalším, takže maximálně tři pro Ferrari, tři včetně vlastního týmu pro Mercedes a tři pro Renault."
Motor Toyoty z dob jejího působení v F1 v roce 2006(foto: Panasonic Toyota Racing)
Pollock dnes zároveň potvrdil, že se jeho společnost PURE bude po uzavření exkluzivní dohody stěhovat do moderní továrny Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Ušetří tím náklady i čas, které by musel věnovat přípravě vlastní továrny a testovacích zařízení, které má Toyota na špičkové úrovni.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.