Společnost PURE je dle Craiga Pollocka v tak pokročilé fázi vývoje nového 1,6litrového V6 turbomotoru pro Formuli 1, že by s ním mohla závodit již od roku 2013.
"Rozhodně bychom mohli být připraveni na závody v roce 2013, ale pravidla stanovují něco jiného. Motor je nyní dostatečně pokročilý na to, že bychom toho byli schopni, pokud bychom museli. Pokud by nám to sport nařídil, mohli bychom ho mít ve voze pro závody v sezóně 2013," uvádí Pollock pro Autosport.
Jeho společnost bývá spojována s McLarenem, který v současnosti odebírá motory Mercedes. Vedení německé automobilky je však trnem v oku to, že vlastní závodní tým poráží zákazník s jejich motory. McLaren však spojení s PURE před časem popřel.
Pollock však přesto nespěchá s uzavíráním kontraktů s týmy F1, jelikož je na to podle něj ještě stále dost času: "Momentálně o tom zjevně neuvažujeme. Po červenci nám bude zbývat 18 měsíců, pokud se na to podíváte takto. A jelikož v červenci testujeme s plnými závodními motory - ne s jedním válcem, ale skutečně s plným závodním motorem - máme docela dost času."
"Ale s tím, jak to vše ve sportu chodí, máte dnes tři dodavatele: Mercedes, Ferrari a Renault," opomíjí Pollock záměrně Cosworth. "V pravidlech je poměrně jasně uvedeno, že pokud nedojde k výjimečným okolnostem, každý výrobce může své motory dodávat pouze vlastnímu týmu a dvěma dalším, takže maximálně tři pro Ferrari, tři včetně vlastního týmu pro Mercedes a tři pro Renault."
Motor Toyoty z dob jejího působení v F1 v roce 2006(foto: Panasonic Toyota Racing)
Pollock dnes zároveň potvrdil, že se jeho společnost PURE bude po uzavření exkluzivní dohody stěhovat do moderní továrny Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Ušetří tím náklady i čas, které by musel věnovat přípravě vlastní továrny a testovacích zařízení, které má Toyota na špičkové úrovni.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.