Společnost PURE je dle Craiga Pollocka v tak pokročilé fázi vývoje nového 1,6litrového V6 turbomotoru pro Formuli 1, že by s ním mohla závodit již od roku 2013.
"Rozhodně bychom mohli být připraveni na závody v roce 2013, ale pravidla stanovují něco jiného. Motor je nyní dostatečně pokročilý na to, že bychom toho byli schopni, pokud bychom museli. Pokud by nám to sport nařídil, mohli bychom ho mít ve voze pro závody v sezóně 2013," uvádí Pollock pro Autosport.
Jeho společnost bývá spojována s McLarenem, který v současnosti odebírá motory Mercedes. Vedení německé automobilky je však trnem v oku to, že vlastní závodní tým poráží zákazník s jejich motory. McLaren však spojení s PURE před časem popřel.
Pollock však přesto nespěchá s uzavíráním kontraktů s týmy F1, jelikož je na to podle něj ještě stále dost času: "Momentálně o tom zjevně neuvažujeme. Po červenci nám bude zbývat 18 měsíců, pokud se na to podíváte takto. A jelikož v červenci testujeme s plnými závodními motory - ne s jedním válcem, ale skutečně s plným závodním motorem - máme docela dost času."
"Ale s tím, jak to vše ve sportu chodí, máte dnes tři dodavatele: Mercedes, Ferrari a Renault," opomíjí Pollock záměrně Cosworth. "V pravidlech je poměrně jasně uvedeno, že pokud nedojde k výjimečným okolnostem, každý výrobce může své motory dodávat pouze vlastnímu týmu a dvěma dalším, takže maximálně tři pro Ferrari, tři včetně vlastního týmu pro Mercedes a tři pro Renault."
Motor Toyoty z dob jejího působení v F1 v roce 2006(foto: Panasonic Toyota Racing)
Pollock dnes zároveň potvrdil, že se jeho společnost PURE bude po uzavření exkluzivní dohody stěhovat do moderní továrny Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Ušetří tím náklady i čas, které by musel věnovat přípravě vlastní továrny a testovacích zařízení, které má Toyota na špičkové úrovni.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.