Jaime Alguersuari, jehož služeb se po loňské sezóně zřeklo Toro Rosso, se zlobí na výroky poradce Red Bullu Helmuta Marka, podle něhož mladý Španěl na vítězství neměl.
Podle Marka to bylo příčinou rozchodu, protože Toro Rosso "potřebuje vítěze." To se však Alguersuarimu ani zdaleka nezamlouvá: "Respektuji to, že již se mnou nechtějí spolupracovat, ale to, co řekli, je absolutně nepřijatelné."
"Řekl, že 'jsme dobří piloti, ale ne vítězové.' To nedává smysl, když mi dáte auto, které nemá na umístění v nejlepší desítce," cituje španělského pilota Sportsmail.
Místo Alguersuariho a Sébastiena Buemiho se Toro Rosso v prosinci překvapivě rozhodlo posadit do závodní sedačky před sezónou 2012 Daniela Ricciarda a začátečníka Jeana-Erica Vergneho.
"Nečekal jsem to. Bylo to něco velmi zvláštního, protože jsme si všichni mysleli, že budeme pokračovat v Toro Rosso. Oba jsme odváděli dobrou práci. Často jsme se s autem dostali mezi nejlepších deset a získali 41 bodů. Obecně to byla velmi dobrá sezóna," uvádí Alguersuari, který skončil 14. mezi piloty. Jeho nejlepším výsledkem bylo sedmé místo v Itálii a v Koreji.
Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
Včera oznámil, že ho letos budeme dále vídávat v paddocku F1 - jako komentátora britského rádia BBC 5Live. K obnovení partnerství s Toro Rosso podle něj již nedojde: "Nikdy nevíte, co se ve Formuli 1 může přihodit, ale nečekám, že by mi zavolali."
"Ukázal jsem, co dokážu s autem, které nemá na to, aby končilo v top 10, a nyní vyhlížím větší věci. Musíte hledět kupředu. Žijete jen jednou. Doufám, že jednoho dne budu zpět v F1 a ještě ukážu, čeho jsem schopný. Budu o to bojovat," dodává Alguersuari, který v současnosti jedná také s McLarenem o roli testovacího pilota. Jeho zkušenosti z prostředí Red Bullu a jeho simulátoru by se týmu z Wokingu mohly hodit.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.