Jaime Alguersuari, jehož služeb se po loňské sezóně zřeklo Toro Rosso, se zlobí na výroky poradce Red Bullu Helmuta Marka, podle něhož mladý Španěl na vítězství neměl.
Podle Marka to bylo příčinou rozchodu, protože Toro Rosso "potřebuje vítěze." To se však Alguersuarimu ani zdaleka nezamlouvá: "Respektuji to, že již se mnou nechtějí spolupracovat, ale to, co řekli, je absolutně nepřijatelné."
"Řekl, že 'jsme dobří piloti, ale ne vítězové.' To nedává smysl, když mi dáte auto, které nemá na umístění v nejlepší desítce," cituje španělského pilota Sportsmail.
Místo Alguersuariho a Sébastiena Buemiho se Toro Rosso v prosinci překvapivě rozhodlo posadit do závodní sedačky před sezónou 2012 Daniela Ricciarda a začátečníka Jeana-Erica Vergneho.
"Nečekal jsem to. Bylo to něco velmi zvláštního, protože jsme si všichni mysleli, že budeme pokračovat v Toro Rosso. Oba jsme odváděli dobrou práci. Často jsme se s autem dostali mezi nejlepších deset a získali 41 bodů. Obecně to byla velmi dobrá sezóna," uvádí Alguersuari, který skončil 14. mezi piloty. Jeho nejlepším výsledkem bylo sedmé místo v Itálii a v Koreji.
Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
Včera oznámil, že ho letos budeme dále vídávat v paddocku F1 - jako komentátora britského rádia BBC 5Live. K obnovení partnerství s Toro Rosso podle něj již nedojde: "Nikdy nevíte, co se ve Formuli 1 může přihodit, ale nečekám, že by mi zavolali."
"Ukázal jsem, co dokážu s autem, které nemá na to, aby končilo v top 10, a nyní vyhlížím větší věci. Musíte hledět kupředu. Žijete jen jednou. Doufám, že jednoho dne budu zpět v F1 a ještě ukážu, čeho jsem schopný. Budu o to bojovat," dodává Alguersuari, který v současnosti jedná také s McLarenem o roli testovacího pilota. Jeho zkušenosti z prostředí Red Bullu a jeho simulátoru by se týmu z Wokingu mohly hodit.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.