Jaime Alguersuari, jehož služeb se po loňské sezóně zřeklo Toro Rosso, se zlobí na výroky poradce Red Bullu Helmuta Marka, podle něhož mladý Španěl na vítězství neměl.
Podle Marka to bylo příčinou rozchodu, protože Toro Rosso "potřebuje vítěze." To se však Alguersuarimu ani zdaleka nezamlouvá: "Respektuji to, že již se mnou nechtějí spolupracovat, ale to, co řekli, je absolutně nepřijatelné."
"Řekl, že 'jsme dobří piloti, ale ne vítězové.' To nedává smysl, když mi dáte auto, které nemá na umístění v nejlepší desítce," cituje španělského pilota Sportsmail.
Místo Alguersuariho a Sébastiena Buemiho se Toro Rosso v prosinci překvapivě rozhodlo posadit do závodní sedačky před sezónou 2012 Daniela Ricciarda a začátečníka Jeana-Erica Vergneho.
"Nečekal jsem to. Bylo to něco velmi zvláštního, protože jsme si všichni mysleli, že budeme pokračovat v Toro Rosso. Oba jsme odváděli dobrou práci. Často jsme se s autem dostali mezi nejlepších deset a získali 41 bodů. Obecně to byla velmi dobrá sezóna," uvádí Alguersuari, který skončil 14. mezi piloty. Jeho nejlepším výsledkem bylo sedmé místo v Itálii a v Koreji.
Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
Včera oznámil, že ho letos budeme dále vídávat v paddocku F1 - jako komentátora britského rádia BBC 5Live. K obnovení partnerství s Toro Rosso podle něj již nedojde: "Nikdy nevíte, co se ve Formuli 1 může přihodit, ale nečekám, že by mi zavolali."
"Ukázal jsem, co dokážu s autem, které nemá na to, aby končilo v top 10, a nyní vyhlížím větší věci. Musíte hledět kupředu. Žijete jen jednou. Doufám, že jednoho dne budu zpět v F1 a ještě ukážu, čeho jsem schopný. Budu o to bojovat," dodává Alguersuari, který v současnosti jedná také s McLarenem o roli testovacího pilota. Jeho zkušenosti z prostředí Red Bullu a jeho simulátoru by se týmu z Wokingu mohly hodit.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.