Heiki Kovalainen po neděli, kdy ukončil své působení na předsezonních testech, věří, že jeho tým Caterham může bojovat ve středu pole. Tento střed by měl mít rozpětí asi 0,3s.
Kovalainen včera "předal" pro poslední den testů Caterham CT01 svému týmovému kolegovi, Vitalymu Petrovovi. Fin si myslí, že je jeho tým teď v silnější pozici, než když závodil pod názvem Lotus. Bývalý jezdec Renaultu a McLarenu byl včera sedmý, mimo jiné před vylepšeným Red Bullem s Markem Webberem za volantem.
"Myslím, že zisk bodů je skvělým cílem, ale hlavním cílem teď je, abychom se připojili k největší skupině - ke středu pole. Jestli na to máme rychlost nebo ne, to ještě nevím. Když se podívám na dnešní výsledky, tak si myslím, že jsme docela blízko hodně lidem, ale nevím přesně, co dělali. Můžeme jenom hádat," řekl Heikki Kovalainen.
Heikki během testů v Barceloně přijíždí k mechanikům, budou se zkoušet zastávky(foto: Team Caterham F1)
"Vypadá to, jakoby Williams byl pro nás dalším soupeřem a pokud jsme dnes [v sobotu] jeli se stejným palivem, tak jsme za nimi o pár desetinek. Nejsem si jistý, jestli je to přesně ten případ nebo ne. Musíme pokračovat v práci." Podle slov Kovalainena je nejlepším vylepšením od testů v Barceloně, které byly minulý týden, pocit z auta na vjezdu do zatáček. Auto teď bylo mnohem stabilnější, co se přítlaku na předku týče.
"Našli jsme směr, kterým jsme se potřebovali ubírat. Víme, čím je pomalý nájezd způsobený a dnes jsme meli určité modifikace, které nám pomohly - zvláštně během krátkých jízd. V Melbourne budeme mít nové přední křídlo, takže si myslím, že tam uděláme ještě větší progres."
Kovalainenovu fotogalerii z testů z Barcelony naleznete pod článkem.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.