Heiki Kovalainen po neděli, kdy ukončil své působení na předsezonních testech, věří, že jeho tým Caterham může bojovat ve středu pole. Tento střed by měl mít rozpětí asi 0,3s.
Kovalainen včera "předal" pro poslední den testů Caterham CT01 svému týmovému kolegovi, Vitalymu Petrovovi. Fin si myslí, že je jeho tým teď v silnější pozici, než když závodil pod názvem Lotus. Bývalý jezdec Renaultu a McLarenu byl včera sedmý, mimo jiné před vylepšeným Red Bullem s Markem Webberem za volantem.
"Myslím, že zisk bodů je skvělým cílem, ale hlavním cílem teď je, abychom se připojili k největší skupině - ke středu pole. Jestli na to máme rychlost nebo ne, to ještě nevím. Když se podívám na dnešní výsledky, tak si myslím, že jsme docela blízko hodně lidem, ale nevím přesně, co dělali. Můžeme jenom hádat," řekl Heikki Kovalainen.
Heikki během testů v Barceloně přijíždí k mechanikům, budou se zkoušet zastávky(foto: Team Caterham F1)
"Vypadá to, jakoby Williams byl pro nás dalším soupeřem a pokud jsme dnes [v sobotu] jeli se stejným palivem, tak jsme za nimi o pár desetinek. Nejsem si jistý, jestli je to přesně ten případ nebo ne. Musíme pokračovat v práci." Podle slov Kovalainena je nejlepším vylepšením od testů v Barceloně, které byly minulý týden, pocit z auta na vjezdu do zatáček. Auto teď bylo mnohem stabilnější, co se přítlaku na předku týče.
"Našli jsme směr, kterým jsme se potřebovali ubírat. Víme, čím je pomalý nájezd způsobený a dnes jsme meli určité modifikace, které nám pomohly - zvláštně během krátkých jízd. V Melbourne budeme mít nové přední křídlo, takže si myslím, že tam uděláme ještě větší progres."
Kovalainenovu fotogalerii z testů z Barcelony naleznete pod článkem.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.