Heiki Kovalainen po neděli, kdy ukončil své působení na předsezonních testech, věří, že jeho tým Caterham může bojovat ve středu pole. Tento střed by měl mít rozpětí asi 0,3s.
Kovalainen včera "předal" pro poslední den testů Caterham CT01 svému týmovému kolegovi, Vitalymu Petrovovi. Fin si myslí, že je jeho tým teď v silnější pozici, než když závodil pod názvem Lotus. Bývalý jezdec Renaultu a McLarenu byl včera sedmý, mimo jiné před vylepšeným Red Bullem s Markem Webberem za volantem.
"Myslím, že zisk bodů je skvělým cílem, ale hlavním cílem teď je, abychom se připojili k největší skupině - ke středu pole. Jestli na to máme rychlost nebo ne, to ještě nevím. Když se podívám na dnešní výsledky, tak si myslím, že jsme docela blízko hodně lidem, ale nevím přesně, co dělali. Můžeme jenom hádat," řekl Heikki Kovalainen.
Heikki během testů v Barceloně přijíždí k mechanikům, budou se zkoušet zastávky(foto: Team Caterham F1)
"Vypadá to, jakoby Williams byl pro nás dalším soupeřem a pokud jsme dnes [v sobotu] jeli se stejným palivem, tak jsme za nimi o pár desetinek. Nejsem si jistý, jestli je to přesně ten případ nebo ne. Musíme pokračovat v práci." Podle slov Kovalainena je nejlepším vylepšením od testů v Barceloně, které byly minulý týden, pocit z auta na vjezdu do zatáček. Auto teď bylo mnohem stabilnější, co se přítlaku na předku týče.
"Našli jsme směr, kterým jsme se potřebovali ubírat. Víme, čím je pomalý nájezd způsobený a dnes jsme meli určité modifikace, které nám pomohly - zvláštně během krátkých jízd. V Melbourne budeme mít nové přední křídlo, takže si myslím, že tam uděláme ještě větší progres."
Kovalainenovu fotogalerii z testů z Barcelony naleznete pod článkem.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.