Rubens Barrichello dnes oznámil, že v letošní sezóně bude závodit v IndyCar s týmem KV Racing. Po souhlasu své manželky Silvany nevynechá ani závody na oválech.
"Ví, že jsem šťastný, vidí mi to na očích, a tak se raduje se mnou. Bylo to trochu legrační - děti mi dost pomohly. Ale byla v pohodě," popisuje situaci na domácím kolbišti Barrichello.
"Jednoho dne jsme sledovali závod na ovále a byla tam havárie. Podívala se na mě a řekla: 'Tohle ty nebudeš nikdy dělat, že ne?' Řekl jsem, že to neplánuji, protože jsem doufal, že budu ve Formuli 1 závodit 25 let.
Mé děti chtěli tátu vidět závodit na oválech, tak jsme si spolu užili legraci. Připravili jsme si to. Poučil jsem kluky a šly za mamkou. Zeptaly se ji, jestli je to pravda, že nechce, abych závodil na oválech, a ona řekla: 'Byla bych raději, kdyby závodil na normálních tratích.'
Pak jsme všichni tři vyhrkli: 'Naštěstí nám máti neříká, co máme dělat!' Byla to legrace," odhaluje komickou situaci Rubens, kterého závodění na oválech vždy fascinovalo.
Rubens se svými kluky, kteří mu pomohli zpracovat manželku (foto: Rubens Barrichello)
"Když jsme hovořili o Indy, vždy jsem chtěl vědět, o jaký zážitek se jedna, na co myslí pilot v takových situacích. S veškerými mými zkušenostmi nemám ponětí o tom, jak nastavit auto na oválu."
Nejzkušenější pilot v historii Formule 1 to poprvé zažije během testu na okruhu Texas Motor Speedway. Jeho prvním oválovým závodem bude Indianapolis 500. Plnou sezónu odjede se startovním číslem 8 za tým, jehož spolumajitelem je Jimmy Vasser, šampion CART z roku 1996. Vůz IndyCar si již několikrát vyzkoušel - naposledy v Sears Point. Na nejrychlejšího Willa Powera tam ztrácel 0,9 sec.
Pozorně sledují počínání svého otce s novým strojem (foto: Rubens Barrichello)
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.