Poslední předsezónní testy začínají zítra v Barceloně. Po změnách plánů, o nichž jsme vás informovali včera, ve čtvrtek na dráhu vyrazí také Ferrari a Red Bull.
Chybět naopak bude Marussia, jejíž nový monopost MR01 neprošel posledním osmnáctým nárazovým testem, který bude opakovat na sklonku tohoto týdne. Vyzkoušet si jej proto bude moci buď v aerodynamickém testu na rovince, nebo až v Melbourne.
Jasno není kolem domácího týmu HRT, který sice již crash-testy úspěšně absolvoval, ale své nové dílo F112 do Katalánska přiveze zřejmě až v průběhu soboty, takže by měl testovat pouze jeden den - v neděli.
Ujet co největší vzdálenost potřebuje jako sůl Lotus, který se po problémech se svým novým vozem E20 musel z Barcelony minulý týden po 7 kolech zcela stáhnout. Tým v oblasti uvolňujícího se předního zavěšení doplatil na nové techniky při práci s kompozity zaměřené na odlehčení monokoku.
Týmy do Španělska přivezou díly, s nimiž nastoupí do prvního závodu. Velký balík úprav slibují prakticky všechny špičkové týmy včetně Red Bullu a McLarenu. Pozorně budeme sledovat difuzor Mercedesu, na jehož voze se objevila zajímavá řešení pro vedení vzduchu a výfuků.
Testy začínají od čtvrtku do neděle vždy v 9 hod a končí v 17 hod.
Fotogalerii z testů, které se konaly v Barceloně minulý týden, najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.