Ferrari bylo společně s Red Bullem donuceno k úpravě svých testovacích plánů. Oba chtěly jízdy zahájit v pátek a skončit v pondělí, v tom jim však nový výklad pravidel zabránil. V čem přesně spočívá onen zádrhel a jak se dotkne Lotusu a Marussie?
Jednalo se o pochopení článku 22.4 sportovních pravidel FIA, konkrétně písmena C, kde se píše, že "Mezi začátkem týdne předcházejícímu prvnímu podniku šampionátu a 31. prosincem stejného roku" týmy nesmí testovat - s výjimkou čtyř aerodynamických testů na rovinkách, testu mladíků na konci sezóny a letos nově i testu v jejím průběhu v Mugellu (1. - 3. května).
Podle Ferrari a Red Bullu se pravidlo vztahovalo na dobu od 12. března, FIA však včera večer týmům objasnila odlišné stanovisko. Pravidlo se dle ní týká plného týdne před prvním závodním víkendem, který začíná v Austrálii tréninky 16. března. Zákaz z tohoto pohledu tedy začíná platit již od pondělí 5. března.
Tento výklad má další důsledky: Lotus nebude moci příští týden soukromě testovat ani jeden den poté, co se kvůli problémům se zavěšením musel zcela stáhnout minulý týden z Barcelony.
Na povolení k privátnímu otestování svého vozu může zapomenout rovněž Marussia, která včera oznámila, že její nové auto MR01 neprošlo nárazovými testy (více zde). K jeho ověření bude ovšem moci využít test na rovince, popř. natáčecí den.
Nový výklad pravidel přijde nevhod nejen Kimimu Räikkönenovi který s novým vozem E20 jezdil zatím pouze dva dny v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.