Ferrari bylo společně s Red Bullem donuceno k úpravě svých testovacích plánů. Oba chtěly jízdy zahájit v pátek a skončit v pondělí, v tom jim však nový výklad pravidel zabránil. V čem přesně spočívá onen zádrhel a jak se dotkne Lotusu a Marussie?
Jednalo se o pochopení článku 22.4 sportovních pravidel FIA, konkrétně písmena C, kde se píše, že "Mezi začátkem týdne předcházejícímu prvnímu podniku šampionátu a 31. prosincem stejného roku" týmy nesmí testovat - s výjimkou čtyř aerodynamických testů na rovinkách, testu mladíků na konci sezóny a letos nově i testu v jejím průběhu v Mugellu (1. - 3. května).
Podle Ferrari a Red Bullu se pravidlo vztahovalo na dobu od 12. března, FIA však včera večer týmům objasnila odlišné stanovisko. Pravidlo se dle ní týká plného týdne před prvním závodním víkendem, který začíná v Austrálii tréninky 16. března. Zákaz z tohoto pohledu tedy začíná platit již od pondělí 5. března.
Tento výklad má další důsledky: Lotus nebude moci příští týden soukromě testovat ani jeden den poté, co se kvůli problémům se zavěšením musel zcela stáhnout minulý týden z Barcelony.
Na povolení k privátnímu otestování svého vozu může zapomenout rovněž Marussia, která včera oznámila, že její nové auto MR01 neprošlo nárazovými testy (více zde). K jeho ověření bude ovšem moci využít test na rovince, popř. natáčecí den.
Nový výklad pravidel přijde nevhod nejen Kimimu Räikkönenovi který s novým vozem E20 jezdil zatím pouze dva dny v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.