Bývalý jezdec Ferrari, Rubens Barrichello, vzpomíná na časy, které strávil po boku Michaela Schumachera ve Ferrari. Brazilec lituje toho, že "nikdy nedostal opravdovou šanci na titul".
Mezi roky 1993 až 2011 nastoupil Rubens Barrichello k 323 závodům v F1, ale při své poslední Grand Prix (vloni v Brazílii) stále doufal, že to není poslední závod. Sympatický Brazilec sice stále myslí na návrat do světa Formule 1, ale v jeho 39 letech je to spíše nepravděpodobné. Proti němu totiž stojí spousta mladých talentů. To zažívá například při svém návratu Michael Schumacher, když se musí poměřovat s výrazně mladším Nico Rosbergem.
7 násobný mistr světa získal v letech 2000 až 2004 5 titulů mistra světa v řadě. V té době byl po jeho boku ve Ferrari právě Barrichello: "Hodně jsem se toho o sobě v té době dozvěděl, protože to byl čas, kdy jsem se musel na svého kolegu velmi koncentrovat. Potřeboval jsem se ale také koncentrovat na sebe samotného, na svůj výkon. Proto se mi vedlo lépe, když jsem opustil Ferrari. Sice už jsem nebojoval o vítězství v závodech, ale cítil jsem se šťastněji." U Ferrari byly role jasně rozděleny: Barrichello byl týmová dvojka a musel Schumacherovi pomáhat.
"Ta spousta rozhodnutí, která byla učiněna v můj neprospěch, mě změnila. Pořád jsem ale doufal, že se situace zlepší. Nakonec to sice bylo lepší, ale celkově to pořád nebylo ono." Soukromě ale se svým dominantním kolegou vycházel Rubens dobře, žádné problémy neměli: "On byl velmi silný, ale společně jsme si užili hodně zábavy. Na trati jsme bojovali za jeden tým a byli jsme dobří týmoví kolegové. Zažil jsem u Ferrari dobré období a s postupem času bych nic neměnil a neuděl jinak."
Rubens Barrichello během Velké ceny San Marina 2003(foto: Scuderia Ferrari)
Jenže o mistrovský titul u Ferrari Barrichello jet nemohl. I když na startu každé sezony Barrichelo opětovně potvrzoval, že už by chtěl o titul zabojovat, tak po pár závodech bylo jasné, že proti Schumacherovi nemá šanci. "Byl bych rád, kdybych alespoň jednou dostal opravdovou šanci zabojovat o titul. Dával jsem do toho vše," přiznává bývalý jezdec Ferrari a zároveň připouští i určité zklamání: "Já jsem vždy musel testovat jinou strategii, protože on měl vždy plán A, já plán B."
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.