FIA zaceluje další díru v pravidlech, o níž jsme vás informovali již včera ráno. Řídicí jednotka (ECU) umožňovala i v tomto roce chytře využívat foukání.
Dvěma týmům (Mercedes a Renault) se dle německých médií podařilo přijít na to, jak obejít přísná pravidla pro mapování motorů, která vstoupila v platnost letošní rok. FIA se včera po oznámení této skutečnosti jiným dodavatele pohonných jednotek začala celou záležitostí zabývat a rozhodla se tomu učinit přítrž.
Týmy měly dle Autosportu využívat většího otevírání škrticí klapky, než je povoleno, aby se zvýšil průtok výfukových plynů za současného zneužití zapalování při brzdění motorem (misfire on over-run). FIA nyní spolupracuje s jedním z výrobců motorů na zákazu možnosti vývoje tohoto směru a před prvním závodem v Austrálii vydá novou verzi softwaru pro standardní řídicí jednotku.
Vrcholný řídicí orgán F1 uvedl, že nikoho ze zneužívání nepodezírá, ale připouští, že tato možnost existovala a někdo by jí v průběhu sezóny mohl využít.
Vítězný agregát - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan k tomu uvedl: "Technické směrnice týkající se mapování motorů jsou několik měsíců naprosto jasné. Jasné je i to, jak máte směrovat výfuky. V boxové uličce pozorujeme různé možnosti a zkoumáme je všechny, abychom zjistili, jaký bychom z nich mohli mít užitek.
Určitě díky tomu můžete získat výkonnost, ale ani zdaleka se to neblíží úrovním, které jsme měli minulý rok. Z naší strany máme dobrý přehled o omezeních. Vyjde ale ještě několik drobných technických směrnic týkajících se toho, co je přijatelné a co ne, ale jejich význam je menší ve srovnání s tím, co jsme obdrželi na konci minulé sezóny."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.