FIA zaceluje další díru v pravidlech, o níž jsme vás informovali již včera ráno. Řídicí jednotka (ECU) umožňovala i v tomto roce chytře využívat foukání.
Dvěma týmům (Mercedes a Renault) se dle německých médií podařilo přijít na to, jak obejít přísná pravidla pro mapování motorů, která vstoupila v platnost letošní rok. FIA se včera po oznámení této skutečnosti jiným dodavatele pohonných jednotek začala celou záležitostí zabývat a rozhodla se tomu učinit přítrž.
Týmy měly dle Autosportu využívat většího otevírání škrticí klapky, než je povoleno, aby se zvýšil průtok výfukových plynů za současného zneužití zapalování při brzdění motorem (misfire on over-run). FIA nyní spolupracuje s jedním z výrobců motorů na zákazu možnosti vývoje tohoto směru a před prvním závodem v Austrálii vydá novou verzi softwaru pro standardní řídicí jednotku.
Vrcholný řídicí orgán F1 uvedl, že nikoho ze zneužívání nepodezírá, ale připouští, že tato možnost existovala a někdo by jí v průběhu sezóny mohl využít.
Vítězný agregát - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan k tomu uvedl: "Technické směrnice týkající se mapování motorů jsou několik měsíců naprosto jasné. Jasné je i to, jak máte směrovat výfuky. V boxové uličce pozorujeme různé možnosti a zkoumáme je všechny, abychom zjistili, jaký bychom z nich mohli mít užitek.
Určitě díky tomu můžete získat výkonnost, ale ani zdaleka se to neblíží úrovním, které jsme měli minulý rok. Z naší strany máme dobrý přehled o omezeních. Vyjde ale ještě několik drobných technických směrnic týkajících se toho, co je přijatelné a co ne, ale jejich význam je menší ve srovnání s tím, co jsme obdrželi na konci minulé sezóny."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.