Caterham byl spokojený s výkonem svého nového pilota Vitalije Petrova ve včerejším testu v Barceloně.
Rus poprvé usedl do vozu CT01, který musel projít drobnými úpravami, aby se v něm cítil pohodlně. 27letý jezdec, který minulé dvě sezóny závodil za stáj Lotus Renault GP, včera uvedl: "Myslím, že to byl hodně pozitivní den. Dokončili jsme 69 kol a prošli jsme většinu toho, co jsme plánovali.
Dopoledne jsme měli několik drobných problémů se pozicí sedačky a brzd, ale to se dá od nového auta čekat. Byly to drobné věci, které jsme dokázali rychle opravit. Odpoledne jsme předvedli několik delších jízd, které nám poskytnou spoustu dat, jež budeme muset přes noc projít. Myslím, že zítra to bude stejné. Fyzicky se cítím opravdu dobře.
Od doby, kdy jsem naposledy seděl ve vozu, už samozřejmě uběhl nějaký čas, ale udržoval jsem si svou fyzickou kondici a na dráze jsem si to užíval, takže to byl dobrý první den opět ve voze.
Jednou věcí, kterou jsem si všiml, je to, že auto se chová trochu odlišně od toho, co jsem dříve zažíval, a myslím, že možná budu muset upravit svůj jízdní styl, abych z něj dostal co nejvíce. Dříve jsem býval docela agresivní, ale toto auto se podle mně chová lépe při jemnějším zacházení. Je to tedy něco, na čem můžu pracovat s inženýry," hodnotí Petrov.
Vitalij Petrov si na nový vůz Caterhamu teprve zvyká (foto: Caterham F1)
Výkonný technický ředitel skupiny Caterham - Mike Gascoyne - byl s pokroky, které během dne jejich nová ruská posila předváděla, spokojený: "Byl to velmi dobrý první den s Vitalijem v autě. Dopoledne jsme s ním strávili nějaký čas aklimatizací, přičemž jsme se soustředili zejména na brzdy. Zvykl si však a dělal přesně to, co jsme po něm chtěli.
Máme několik bodů, na kterých budeme chtít večer pracovat. Jedním z nich bude pochopit, jak mu nastavit vůz, aby se v něm cítil co nejpohodlněji, takže zítra očekáváme, že budeme schopni pokračovat v pokrocích, když bude druhý den na dráze."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.