Caterham byl spokojený s výkonem svého nového pilota Vitalije Petrova ve včerejším testu v Barceloně.
Rus poprvé usedl do vozu CT01, který musel projít drobnými úpravami, aby se v něm cítil pohodlně. 27letý jezdec, který minulé dvě sezóny závodil za stáj Lotus Renault GP, včera uvedl: "Myslím, že to byl hodně pozitivní den. Dokončili jsme 69 kol a prošli jsme většinu toho, co jsme plánovali.
Dopoledne jsme měli několik drobných problémů se pozicí sedačky a brzd, ale to se dá od nového auta čekat. Byly to drobné věci, které jsme dokázali rychle opravit. Odpoledne jsme předvedli několik delších jízd, které nám poskytnou spoustu dat, jež budeme muset přes noc projít. Myslím, že zítra to bude stejné. Fyzicky se cítím opravdu dobře.
Od doby, kdy jsem naposledy seděl ve vozu, už samozřejmě uběhl nějaký čas, ale udržoval jsem si svou fyzickou kondici a na dráze jsem si to užíval, takže to byl dobrý první den opět ve voze.
Jednou věcí, kterou jsem si všiml, je to, že auto se chová trochu odlišně od toho, co jsem dříve zažíval, a myslím, že možná budu muset upravit svůj jízdní styl, abych z něj dostal co nejvíce. Dříve jsem býval docela agresivní, ale toto auto se podle mně chová lépe při jemnějším zacházení. Je to tedy něco, na čem můžu pracovat s inženýry," hodnotí Petrov.
Vitalij Petrov si na nový vůz Caterhamu teprve zvyká (foto: Caterham F1)
Výkonný technický ředitel skupiny Caterham - Mike Gascoyne - byl s pokroky, které během dne jejich nová ruská posila předváděla, spokojený: "Byl to velmi dobrý první den s Vitalijem v autě. Dopoledne jsme s ním strávili nějaký čas aklimatizací, přičemž jsme se soustředili zejména na brzdy. Zvykl si však a dělal přesně to, co jsme po něm chtěli.
Máme několik bodů, na kterých budeme chtít večer pracovat. Jedním z nich bude pochopit, jak mu nastavit vůz, aby se v něm cítil co nejpohodlněji, takže zítra očekáváme, že budeme schopni pokračovat v pokrocích, když bude druhý den na dráze."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.