Ve středu pokračovaqly v Barceloně týmy Formule 1 ve společném testování. Nejrychlejším časem příjemně překvapila Force India s Nicem Hülkenbergem.
Testování v Barceloně se tento týden neúčastní HRT, po vážných problémech s šasi se včera stáhl Lotus s Grosjeanem a Räikkönenem a už je do konce týdne v Barceloně žel neuvidíme.
Marussia se snaží dát s loňským vozem co nejvíce prostoru mladému Charlesovi Picovi, který bude sbírat zkušenosti celé tři dny, Timo Glock se sveze pouze zítra.
Mapka okruhu v Barceloně, podrobný popis jeho technické parametrů a záludností zde
Konečné výsledky druhého dne testů v Barceloně
Dnešní snímky naleznete pod článkem.
Průběh druhého dne:
17:00 Testování končí.
16:59 Španěl se na nich ale nezlepšuje - 1:25,380 a 1:27,782 min
16:56 Alonso na závěr obouvá super-měkké pneu.
16:55 Sedm z deseti vozů mimo své garáže, stojí pouze Pérez, Petrov a Rosberg.
16:53 Pic se sice zlepšuje - 1:27,343min, přesto dál okupuje poslední příčku.
16:48 Mercedes se přes 2,5 hod neobjevil, má problémy s únikem oleje z převodovky, dnes jej už ani neuvidíme.
16:47 Alonso jim dělá radost, jde na čtvrtou pozici - 1:23,180 min.
16:45 Poslední čtvrthodina, diváci mají možnost pozorovat dva vozy: Alonsa s Hamiltonem.
16:39 Sauber opravuje výfuky, C31ka vydávala zvuky spíše jako traktor než vůz F1.
16:38 Bottas si nemůže stěžovat, že by si jízdy moc neužil. Najíždí do 111. okruhu.
16:34 Hamilton má na kontě 106 kol. Jeho poslední stint (10 kol):1:28,990; 1:27,737; 1:28,133; 1:28,117; 1:28,342; 1:28,615; 1:28,409; 1:28,742; 1:29,128; 1:29,525 - průměr: 1:28,574 min.
16:28 Bottas si vylepšuje svůj čas - 1:25,738. Zůstává osmý.
16:26 Pouze tři týmy dnes zatím nepřekonaly hranici 80 kol: Caterham (69), Ferrari (68) a Toro Rosso (45). Scuderia již zřejmě nestihne stovku, kterou po Jerezu požadoval Alonso.
16:22 Vettel na chvíli v boxech a zase na dráhu.
16:20 Alonso s Petrovem a Vettelem na tvrdých pneumatikách, Hamilton na středně-tvrdých.
16:13 Vettel pokračuje v závodní simulaci.
16:09 Hamiltonův stint (14 kol) s vyšším množstvím paliva:1:28,808; 1:28,635; 1:29,437; 1:28,818; 1:28,856; 1:28,589; 1:28,507; 1:28,871; 1:28,967; 1:29,096; 1:31,724; 1:29,742; 1:29,689; 1:29,985 - průměr: 1:29,266 min.
16:04 Vettel jede své 20. kolo v řadě, Hamilton najíždí do dvanáctého.
16:00 Aktuální pořadí:
15:50 Sauber hlásí, že dnes jde vše dobře a Pérez se vydá na delší výlety.
15:38 Vettel zřejmě simuluje závod, jezdí už déle než 50 min.
Záď McLarenu MP4-27
15:23 Petrov je na rovinkách téměř o 20 km/hod rychlejší než Hamilton, v časech na kolo však o 5 sec pomalejší.
15:20 Po obědě se konečně objevuje i Ferrari.
15:18 Týmy se i dnes odpoledne začínají za adekvátnějších teplot soustředit na delší jízdy.
15:10 Vettel ujel deset kol v řadě, průměr: 1:29,942. Přezouvá z měkkých na středně-tvrdé.
15:00 Aktuální pořadí:
14:50 Opět hustý provoz, sedm vozů v akci.
14:46 Zelená, pokračujeme.
14:45 Ferrari svou delší přestávku vysvětluje další přestavbou auta. Odpoledne jsme Alonsa ještě neviděli a nějakou chvíli ještě ani neuvidíme.
14:38 Sauber dokončil práce na nastavení. Pérez by měl brzy vyrazit, plánují několik kratších jízd. Po včerejšku byl mladý Mexičan zklamaný. Připustil, že s vozem C31 mají zatím více problémů než loni a k ideální formě mají daleko (více zde).
14:36 Opět Ricciardo, stojí na konci boxové uličky.
14:34 Dnes podruhé červené vlajky.
14:25 Hamilton předvádí na měkkých pneumatikách svůj zatím nejrychlejší čas - 1:23,806 min.
14:21 Rosberg po pěti kolech u mechaniků:1:28,473; 1:27,860; 1:27,484; 1:27,345; 1:27,791 - průměr: 1:27,791 min.
14:18 Brit opět v boxech, vyjíždí Pic.
14:15 McLaren si odskočil do garáže a je zpět, Mercedes - 1:27,860 min.
14:12 Němce stíhá Hamilton.
14:10 Nejpilnější muž dopoledne - Rosberg, vyjíždí jako první.
14:09 Krátce k časům: 10 kg paliva v Barceloně činí v čase na kolo rozdíl 0,35 sec. Vozy mohou mít natankováno i 150 kg. Do nádrže jim nikdo nevidí, formu jednotlivých týmů skrývají i pneumatiky - mezi nejbližšími směsmi je dle Pirelli rozdíl koelm 0,6 sec na kolo.
14:07 Že by mi šly špatně hodinky? Zelená světla na konci boxové uličky sice svítí, ale v paddocku dále vládne siesta.
14:00 Po obědě jsme zpět, začíná tříhodinová odpolední část.
13:02 Výsledky dopolední části:
13:00 Začíná oficiální obědová přestávka, za hodinu jsme zpět.
12:57 Vettel si před obědem spravuje chuť: 1:22,891 na měkkých pneu. Průměrný první sektor (21,859 sec), bídný druhý, rekordní třetí (29,503 sec).
12:56 Osm vozů na trati, přidává se i Alonso na měkkých pneumatikách.
12:54 Lotus už obědvá v Enstone. Zasílá hádanku: "Kimi Raikkonen drží rekord na pěti okruzích, dokážete je vyjmenovat?" Bez Internetu - z hlavy, přátelé!
12:51 Před přestávkou provoz houstne: 7 vozů venku.
12:45 Bottas krouží na středně tvrdých, stejně jako Vettel, jenž po delší době něco kontroluje - 1:32,956 min.
12:39 Pérez na super-měkkých pneumatikách na dostřel 0,04 sec za Force Indií - 1:22,648.
12:37 Ricciardo pátý - 1:23,783.
12:31 Poslední půlhodinka před obědovou přestávkou, Hamilton sám na dráze.
12:30 Teplota vzduchu: 13,1 °C, asfalt: 32,2 °C.
12:26 Hülkenberg na super-měkkých vyskakuje do čela - 1:22,608 min.
Jak mění Ferrari své výfuky (foto: Auto Motor und Sport)
12:21 Mike Gascoyne: "Vitalij je s autem mnohem spokojenější, začínáme teď s práci na nastavení, abychom mu pomohli s vyvážením."
12:20 Mercedes je spokojený s tím, že s MGP W03 plní svůj technický program. Tým ráno se seriózními jízdami čekal na vyšší teploty, aby zbytečně nemrhal pneumatikami.
12:17 Caterham mění před dalším výletem Vitalije zadní zkrutný stabilizátor a mapování točivého momentu motoru.
12:15 Ferrari opět přehazuje výfuky: "Pracujeme na odlišném úpravě výfuků. Je to zajímavá, leč časově náročná práce."
12:14 Vettel se již hodinu a půl na trati neukázal. Malý počet diváků na tribunách sleduje Rosberga s Bottasem.
12:07 První trojici dělí 85 tisícin sekundy. Pérez - 1:23,062 a Hülkenberg - 1:23,141 min.
12:04 Aktuální pořadí:
11:56 Ricciardo pátý před Hamiltonem - 1:23,986 min.
11:55 Pérez - 1:23,541 min.
11:42 Petrov se posunuje před Pica: 1:26,605 min.
11:35 Rosberg si rovněž polepšuje - 1:24,730 min.
11:33 Opět se zaskvěla Force India, patří ji druhé místo - 1:23,244 min.
11:25 Hamilton po pěti kolech v boxech:1:24,040; 1:34,693; 1:24,844; 1:26,626; 1:25,279 - průměr: 1:27,096 min (bez pomalého druhého kola 1:25,197 min).
11:20 Ferrari v boxech, 9kolový stint:1:24,077; 1:24,453; 1:25,044; 1:25,089; 1:25,132; 1:25,629; 1:25,762; 1:25,988; 1:26,935 - slušný průměr: 1:25,345 min.
11:16 Hamilton postupuje na třetí příčku - 1:24,040 min.
11:15 Alonso najíždí do svého sedmého kola v řadě, časy se pohybují mezi 1:24 - 1:25 min.
11:05 Ferrari se dnes stále zaměřuje na sběr aerodynamických údajů. Společně s Red Bullem po příjezdu do boxů úzkostlivě zakrývají zadní křídla.
11:02 Aktuální pořadí:
10:55 Zrychluje Hamilton, stačí to jen na čtvrtou příčku - 1:24,160. Vyjíždí Petrov.
10:49 Alonso těší fanoušky Ferrari - 1:23,640 min, patří mu průběžné druhé místo.
10:37 Krouží samotný Rosberg.
10:35 Hamilton - 1:24,275, stále o 1,2 sec za Vettelovým časem 1:23,056 min.
10:28 Hamilton se posouvá za Vettela - 1:24,455 min.
Výfuky Mercedesu MGP W03
10:27 V Barceloně máme slunečno. Teplota vzduchu: 6,2 °C, trať: 18,3 °C.
10:26 Vettel v novém rekordu - 1:23,056 min.
10:25 Z boxů vyrážejí Hamilton s Vettelem, za nimi Rosberg s Ricciardem.
10:22 Petrov dnes ujel zatím jen čtyři kola. "Děláme několik úprav v nastavení kokpitu, aby se Vitalij ve své kanceláři cítil pohodlně. Brzy bude zpět," vysvětluje Caterham.
10:16 Po větší aktivitě zklidnění, na dráze pouze Bottas - 1:29,580 min. Mladému Finovi dá Williams v Barceloně šanci pouze jeden den, po zbylé dva dny bude testovat Maldonado.
10:12 Alonsův poslední kratší stint o 6 kolech - zpočátku velmi rychle a konzistentně, pak propad:1:24,706; 1:24,698; 1:24,659; 1:24,644; 1:33,800; 1:37,287 - průměr: 1:28,299 min.
10:09 A už je to tady zase: Red Bull na čele - 1:24,370 min.
10:05 Alonso dále posouvá dnešní maximum - 1:24,644 min.
10:01 Aktuální pořadí:
10:00 Do čela jde Ferrari - 1:24,698, zrychluje i Hamilton.
9:56 Rosbergův pokus - 1:27,389. Bez času už je pouze Petrov.
9:53 Pic začíná na 1:39,783, Bottas se zlepšuje na 1:29,321 min.
9:50 Pomalu se zajíždí i Vettel - 1:37,366 min.
9:47 Alonso - 1:30,824; Hamilton - 1:29,346, Bottas - 1:32,546.
9:41 Vyjíždějí Vettel, Hamilton, Alonso. A Bottas.
9:40 Pokračujeme.
9:35 Pokud se nám v Jerezu zdálo, že jsou kluci s náklaďákem pomalu, v Barceloně je kolegové odklízející vozy z dráhy překonávají.
9:30 A stojíme. Ricciardo stojí v zatáčce č. 6, olej na dráhu naštěstí neuniknul. Došlo mu palivo.
9:29 Ricciardo - 1:28,122 min.
Dnes dostává opět šanci Charles Pic
9:26 Pérez - 1:24,747 min.
9:25 První měřená kola - Hülkenberg: 1:29,362; Pérez: 1:26,706 min.
9:20 Pic si dal ještě jeden instalační okruh, nyní krouží Hülkenberg a přidává se Rosberg.
9:12 Všichni mají nainstalováno, chvíle ticha.
9:07 Podle dodavatele motorů Renault Sport F1 se dnešní den ponese ve znamení optimalizace instalací motorů a zlepšování jejich ovladatelnosti. Jeden z jejich zákazníků - Lotus - však dnes chybí. Tuhost motorů podél celého jeho upevnění je pro týmy důležitá, jelikož agregát je strukturální součástí šasi, bez něj by nemohlo stát na všech svých čtyřech kolech.
Dnes se po delší době dostane ke slovu také Petrov
9:03 Instaluje také mistr světa Sebastian Vettel a Charles Pic.
9:01 Začínáme, jako první vyráží Petrov s Caterhamem, který toho včera moc neujel.
8:50 Teplota vzduchu: 2 °, trať: 7 °C.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.