Týmy potvrdily nasazení svých pilotů pro druhé předsezónní testování, které proběhne tento týden od úterka do pátku v Barceloně. Kdo se kdy objeví za volantem a s jakým vozem?
Testování začíná zítra v 9 hod našeho času a opět vám z 4,65 km dlouhého katalánského okruhu budeme přinášet aktuální informace a fotografie.
Svou účast potvrdilo 11 týmů - chybět bude pouze HRT, které testovalo se starým vozem 2 dny v Jerezu. Jejich novému vozu stále zbývá úspěšně absolvovat 3 ze 14 testů. Tým se o to znovu pokusil o uplynulém víkendu, výsledky by měly být známy počátkem týdne.
Do Barcelony tentokrát dorazí také Marussia, která před dvěma týdny ve Španělsku chyběla. Celé tři dny bude mít loňské auto MVR-02 k dispozici nováček Charles Pic, pouze jeden den s ním bude jezdit zkušený Timo Glock.
U Caterhamu se bude moci uprostřed týdne předvést nové posila, Vitalij Petrov, jenž bude společně s Heikkim Kovalainen pomáhat s vývojem vozu CT01, s nímž se chce letos britský tým dotáhnout na týmy středu pole a konečně i bodovat.
A testovat konečně s novým monopostem MGP W03 bude i Mercedes GP, který velmi chytře vynechal poslední den testu v Jerezu, díky čemuž mohl již včera v Barceloně naplno testovat na nových závodních pneumatikách Pirelli pro letošní sezónu (více zde). Bez ostatních týmů, bez vyrušování způsobovaných občasnými červenými vlajkami soupeřů.
Pirelli s sebou přiveze 367 sad pneumatik, což je o 73 sad více než v Jerezu. Týmy si mohou v rámci povolených 100 sad pro testování na rok (na jedno auto) vybrat směsi, s nimiž chtějí testovat. V Jerezu byla nejpopulárnější středně-tvrdá směs (značená bílou barvou), což platí i pro Barcelonu - týmy si tam objednaly 110 sad této směsi. Ostatně právě tento druh pneumatiky bude pro týmy dostupný i během prvních tří závodů sezóny.
Druhou nejpopulárnější směsí je (žlutá) měkká směs, jejíž 82 sad zamířilo na výlet do Barcelony. Krom toho Pirelli veze 69 sad tvrdých (stříbrná barva), 36 (zelených) intermediálek Cinturato a 36 (modrých) pneumatik Cinturato do deště. V Barceloně bude také debutovat super-měkká (červená) směs v podobě 34 sad.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.