Šéf McLarenu Martin Whitmarsh byl svými designéry ujištěn, že si s konceptem nosu, který zvolili, nemusí dělat žádné starosti. Monpost MP4-27 je jediným vozem, který nezvolil maximální výšku v jeho přední části s typickým nevzhledným schodem v místě, kde navazuje na šasi.
Whitmarsh přiznal, že u svých designérů žádal objasnění toho, zda se ve svém návrhu vydali tou správnou cestou: "Ptal jsem se našich technických kluků, zda si jsou jistí tím, že udělali správnou věc. Řekli mi, že si nemám dělat starosti," cituje jeho slova Auto Motor und Sport.
Chápe výhody, které poskytuje vyšší nos, zároveň ale věří, že s nižším řešením jsou také spojeny určité výhody, o něž by jinak přišli.
"Existuje spousta kompromisů. Ano, s vyšším nosem bychom mohli nasměrovat více vzduchu [k podlaze]. My ale máme nižší těžiště, více svobody pro geometrii zavěšení a pohodlnější pozici pro sezení pilota, jenž má lepší výhled," pokračuje šéf McLarenu.
"Auto je evolucí. Během testu v Barceloně na něm uvidíte několik nových dílů a na startu v Melbourne ještě více. V oblasti radikálních inovací, které by byly jasně patrné, vás musím zklamat. Pravidla pro ně nenechala žádné místo.
Ve srovnání se svým předchůdcem byla zvenčí u MP4-27 spousta věcí vylepšena a uvnitř hodně pozměněna. Tento optimalizační proces je hodně závislý na kvalitě vašich nástrojů a na tom, do jaké míry jim důvěřujete," dodává Whitmarsh.
McLaren je jediným vozem, jehož nos se oproti loňsku moc nezměnil(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Efekt výfuků se letos kvůli omezení mapování motorů a změně jejich vyústění zmenší na 75 % toho, co horké plyny aerodynamice poskytovaly loni: "Myslím, že budeme spokojeni, když dosáhneme 20 - 25 % loňské úrovně. Ne na počátku roku, ale později.
Loni výfuky foukaly nezávisle na pozici plynového pedálu. Nyní musí pilot znovu počítat s tím, že když brzdí, schází ten efekt výfuků. Ve snaze kompenzovat tyto ztráty je třeba zoptimalizovat všechny oblasti, které z foukání netěžily. A to se netýká pouze aerodynamiky."
Během testů v Barceloně si McLaren ověří, zda je jejich důvěra v nízký nos oprávněná, nebo bude třeba se pustit do stavby nového šasi s řešením, k němuž se letos přiklonili všichni jeho soupeři.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.