Šéf McLarenu Martin Whitmarsh byl svými designéry ujištěn, že si s konceptem nosu, který zvolili, nemusí dělat žádné starosti. Monpost MP4-27 je jediným vozem, který nezvolil maximální výšku v jeho přední části s typickým nevzhledným schodem v místě, kde navazuje na šasi.
Whitmarsh přiznal, že u svých designérů žádal objasnění toho, zda se ve svém návrhu vydali tou správnou cestou: "Ptal jsem se našich technických kluků, zda si jsou jistí tím, že udělali správnou věc. Řekli mi, že si nemám dělat starosti," cituje jeho slova Auto Motor und Sport.
Chápe výhody, které poskytuje vyšší nos, zároveň ale věří, že s nižším řešením jsou také spojeny určité výhody, o něž by jinak přišli.
"Existuje spousta kompromisů. Ano, s vyšším nosem bychom mohli nasměrovat více vzduchu [k podlaze]. My ale máme nižší těžiště, více svobody pro geometrii zavěšení a pohodlnější pozici pro sezení pilota, jenž má lepší výhled," pokračuje šéf McLarenu.
"Auto je evolucí. Během testu v Barceloně na něm uvidíte několik nových dílů a na startu v Melbourne ještě více. V oblasti radikálních inovací, které by byly jasně patrné, vás musím zklamat. Pravidla pro ně nenechala žádné místo.
Ve srovnání se svým předchůdcem byla zvenčí u MP4-27 spousta věcí vylepšena a uvnitř hodně pozměněna. Tento optimalizační proces je hodně závislý na kvalitě vašich nástrojů a na tom, do jaké míry jim důvěřujete," dodává Whitmarsh.
McLaren je jediným vozem, jehož nos se oproti loňsku moc nezměnil(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Efekt výfuků se letos kvůli omezení mapování motorů a změně jejich vyústění zmenší na 75 % toho, co horké plyny aerodynamice poskytovaly loni: "Myslím, že budeme spokojeni, když dosáhneme 20 - 25 % loňské úrovně. Ne na počátku roku, ale později.
Loni výfuky foukaly nezávisle na pozici plynového pedálu. Nyní musí pilot znovu počítat s tím, že když brzdí, schází ten efekt výfuků. Ve snaze kompenzovat tyto ztráty je třeba zoptimalizovat všechny oblasti, které z foukání netěžily. A to se netýká pouze aerodynamiky."
Během testů v Barceloně si McLaren ověří, zda je jejich důvěra v nízký nos oprávněná, nebo bude třeba se pustit do stavby nového šasi s řešením, k němuž se letos přiklonili všichni jeho soupeři.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.