Šéf McLarenu Martin Whitmarsh byl svými designéry ujištěn, že si s konceptem nosu, který zvolili, nemusí dělat žádné starosti. Monpost MP4-27 je jediným vozem, který nezvolil maximální výšku v jeho přední části s typickým nevzhledným schodem v místě, kde navazuje na šasi.
Whitmarsh přiznal, že u svých designérů žádal objasnění toho, zda se ve svém návrhu vydali tou správnou cestou: "Ptal jsem se našich technických kluků, zda si jsou jistí tím, že udělali správnou věc. Řekli mi, že si nemám dělat starosti," cituje jeho slova Auto Motor und Sport.
Chápe výhody, které poskytuje vyšší nos, zároveň ale věří, že s nižším řešením jsou také spojeny určité výhody, o něž by jinak přišli.
"Existuje spousta kompromisů. Ano, s vyšším nosem bychom mohli nasměrovat více vzduchu [k podlaze]. My ale máme nižší těžiště, více svobody pro geometrii zavěšení a pohodlnější pozici pro sezení pilota, jenž má lepší výhled," pokračuje šéf McLarenu.
"Auto je evolucí. Během testu v Barceloně na něm uvidíte několik nových dílů a na startu v Melbourne ještě více. V oblasti radikálních inovací, které by byly jasně patrné, vás musím zklamat. Pravidla pro ně nenechala žádné místo.
Ve srovnání se svým předchůdcem byla zvenčí u MP4-27 spousta věcí vylepšena a uvnitř hodně pozměněna. Tento optimalizační proces je hodně závislý na kvalitě vašich nástrojů a na tom, do jaké míry jim důvěřujete," dodává Whitmarsh.
McLaren je jediným vozem, jehož nos se oproti loňsku moc nezměnil(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Efekt výfuků se letos kvůli omezení mapování motorů a změně jejich vyústění zmenší na 75 % toho, co horké plyny aerodynamice poskytovaly loni: "Myslím, že budeme spokojeni, když dosáhneme 20 - 25 % loňské úrovně. Ne na počátku roku, ale později.
Loni výfuky foukaly nezávisle na pozici plynového pedálu. Nyní musí pilot znovu počítat s tím, že když brzdí, schází ten efekt výfuků. Ve snaze kompenzovat tyto ztráty je třeba zoptimalizovat všechny oblasti, které z foukání netěžily. A to se netýká pouze aerodynamiky."
Během testů v Barceloně si McLaren ověří, zda je jejich důvěra v nízký nos oprávněná, nebo bude třeba se pustit do stavby nového šasi s řešením, k němuž se letos přiklonili všichni jeho soupeři.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.