Peter Sauber označil odchod svého technického ředitele Jamese Keye jako jediným logickým řešením situace uvnitř týmu. Ač se zvnějšku zdálo vše v pořádku, tak vzájemná spolupráce nefungovala dle jejich představ.
"James se k nám přidal ve fázi, kdy jsme podstupovali bolestnou transformaci z továrního na soukromý tým, a byl jedním z klíčových faktorů za naší stabilizací. V další fázi bylo neustále jasnější, že spolupráce nefunguje tak, jak obě strany doufaly. Rozchod byl tedy jediným logickým řešením," prozrazuje majitel švýcarského týmu v rozhovoru pro f1.com.
"Rok 2011 byl rozdělen na dvě velmi odlišné části. Měli jsme dobrou první polovinu a náročnou druhou. Letos budeme muset rozdělit zdroje vývoje způsobem, který nám pomůže se zlepšovat v průběhu celé sezóny a udržet si svou pozici.
Měli jsme dobrý začátek a špatný konec. Letos bychom si přáli mít stejný start jako minulý rok, ale udržet si po celou dobu stejnou úroveň výkonnosti. Pokud se nám to podaří, pak bude konečné účtování příjemnější," dodává Sauber.
James Key na boxové zídce s výkonnou ředitelkou Sauberu Monišou Kaltenbornovou(foto: Sauber Motorsport AG)
Key se s Formulí 1 loučí, měl by se totiž stát technickým ředitelem všech sportovních aktivit společnosti Lotus Cars. Měl by tedy mít na starosti GT3, LMP2 a možná i LMP1 programy Lotusu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.