Peter Sauber označil odchod svého technického ředitele Jamese Keye jako jediným logickým řešením situace uvnitř týmu. Ač se zvnějšku zdálo vše v pořádku, tak vzájemná spolupráce nefungovala dle jejich představ.
"James se k nám přidal ve fázi, kdy jsme podstupovali bolestnou transformaci z továrního na soukromý tým, a byl jedním z klíčových faktorů za naší stabilizací. V další fázi bylo neustále jasnější, že spolupráce nefunguje tak, jak obě strany doufaly. Rozchod byl tedy jediným logickým řešením," prozrazuje majitel švýcarského týmu v rozhovoru pro f1.com.
"Rok 2011 byl rozdělen na dvě velmi odlišné části. Měli jsme dobrou první polovinu a náročnou druhou. Letos budeme muset rozdělit zdroje vývoje způsobem, který nám pomůže se zlepšovat v průběhu celé sezóny a udržet si svou pozici.
Měli jsme dobrý začátek a špatný konec. Letos bychom si přáli mít stejný start jako minulý rok, ale udržet si po celou dobu stejnou úroveň výkonnosti. Pokud se nám to podaří, pak bude konečné účtování příjemnější," dodává Sauber.
James Key na boxové zídce s výkonnou ředitelkou Sauberu Monišou Kaltenbornovou(foto: Sauber Motorsport AG)
Key se s Formulí 1 loučí, měl by se totiž stát technickým ředitelem všech sportovních aktivit společnosti Lotus Cars. Měl by tedy mít na starosti GT3, LMP2 a možná i LMP1 programy Lotusu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.