Peter Sauber označil odchod svého technického ředitele Jamese Keye jako jediným logickým řešením situace uvnitř týmu. Ač se zvnějšku zdálo vše v pořádku, tak vzájemná spolupráce nefungovala dle jejich představ.
"James se k nám přidal ve fázi, kdy jsme podstupovali bolestnou transformaci z továrního na soukromý tým, a byl jedním z klíčových faktorů za naší stabilizací. V další fázi bylo neustále jasnější, že spolupráce nefunguje tak, jak obě strany doufaly. Rozchod byl tedy jediným logickým řešením," prozrazuje majitel švýcarského týmu v rozhovoru pro f1.com.
"Rok 2011 byl rozdělen na dvě velmi odlišné části. Měli jsme dobrou první polovinu a náročnou druhou. Letos budeme muset rozdělit zdroje vývoje způsobem, který nám pomůže se zlepšovat v průběhu celé sezóny a udržet si svou pozici.
Měli jsme dobrý začátek a špatný konec. Letos bychom si přáli mít stejný start jako minulý rok, ale udržet si po celou dobu stejnou úroveň výkonnosti. Pokud se nám to podaří, pak bude konečné účtování příjemnější," dodává Sauber.
James Key na boxové zídce s výkonnou ředitelkou Sauberu Monišou Kaltenbornovou(foto: Sauber Motorsport AG)
Key se s Formulí 1 loučí, měl by se totiž stát technickým ředitelem všech sportovních aktivit společnosti Lotus Cars. Měl by tedy mít na starosti GT3, LMP2 a možná i LMP1 programy Lotusu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.