Podle Sauberu se letos během testů v Jerezu neobjevila žádná velká inovace, kterou v minulých letech představovaly například dvojité difuzory, F-kanál či foukání. Všímá si také nosu McLarenu.
Týmy se minulý týden během prvního testu v Jerezu pečlivě navzájem sledovaly, zda někdo nenasadí na svůj nový vůz nějaké chytré řešení po omezení výfuků a testování pasivního F-kanálu Mercedesu.
"Je otázkou, zda někdo po zákazu odvážného řízení motoru [z roku 2011] vůbec přišel s dalším revolučním nápadem. Zatím to tak nevypadá," píše Peter Sauber v sloupku pro Blick.
"Na zádi vozů se objevila různá řešení pro vedení výfukových plynů, ale nebylo to nic neočekávaného. Naši soupeři samozřejmě nespí. Všichni budou dále až do prvního závodu pracovat naplno."
Po prvním testování se nesnaží porovnávat rychlost týmů: "Jakýkoliv pokus vytvořit pořadí na základě Jerezu pro mě není ničím jiným než předpovídáním budoucnosti z čajového listí. Až při posledním testu, kde týmy vyzkouší svá vylepšení pro Melbourne, se mlha nejistoty zvedne."
V Jerezu se hovořilo také o viditelném rozdílu mezi novými ošklivými nosy nových vozů a konvenčnějším a oku líbivějším řešením McLarenu.
"Neznamená to nic jiného než to, že používají nižší šasi. Je to zajímavé, protože s tím souvisí jasná aerodynamická nevýhoda. Zároveň je ale také jasné, že McLaren by do toho nešel, pokud by nepřišel na jiný způsob tvorby odpovídajícího přítlaku," dodává šéf švýcarského týmu.
Nos Sauberu C31 (foto: Sauber Motorsport AG)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.