Podle Sauberu se letos během testů v Jerezu neobjevila žádná velká inovace, kterou v minulých letech představovaly například dvojité difuzory, F-kanál či foukání. Všímá si také nosu McLarenu.
Týmy se minulý týden během prvního testu v Jerezu pečlivě navzájem sledovaly, zda někdo nenasadí na svůj nový vůz nějaké chytré řešení po omezení výfuků a testování pasivního F-kanálu Mercedesu.
"Je otázkou, zda někdo po zákazu odvážného řízení motoru [z roku 2011] vůbec přišel s dalším revolučním nápadem. Zatím to tak nevypadá," píše Peter Sauber v sloupku pro Blick.
"Na zádi vozů se objevila různá řešení pro vedení výfukových plynů, ale nebylo to nic neočekávaného. Naši soupeři samozřejmě nespí. Všichni budou dále až do prvního závodu pracovat naplno."
Po prvním testování se nesnaží porovnávat rychlost týmů: "Jakýkoliv pokus vytvořit pořadí na základě Jerezu pro mě není ničím jiným než předpovídáním budoucnosti z čajového listí. Až při posledním testu, kde týmy vyzkouší svá vylepšení pro Melbourne, se mlha nejistoty zvedne."
V Jerezu se hovořilo také o viditelném rozdílu mezi novými ošklivými nosy nových vozů a konvenčnějším a oku líbivějším řešením McLarenu.
"Neznamená to nic jiného než to, že používají nižší šasi. Je to zajímavé, protože s tím souvisí jasná aerodynamická nevýhoda. Zároveň je ale také jasné, že McLaren by do toho nešel, pokud by nepřišel na jiný způsob tvorby odpovídajícího přítlaku," dodává šéf švýcarského týmu.
Nos Sauberu C31 (foto: Sauber Motorsport AG)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.