Podle Sauberu se letos během testů v Jerezu neobjevila žádná velká inovace, kterou v minulých letech představovaly například dvojité difuzory, F-kanál či foukání. Všímá si také nosu McLarenu.
Týmy se minulý týden během prvního testu v Jerezu pečlivě navzájem sledovaly, zda někdo nenasadí na svůj nový vůz nějaké chytré řešení po omezení výfuků a testování pasivního F-kanálu Mercedesu.
"Je otázkou, zda někdo po zákazu odvážného řízení motoru [z roku 2011] vůbec přišel s dalším revolučním nápadem. Zatím to tak nevypadá," píše Peter Sauber v sloupku pro Blick.
"Na zádi vozů se objevila různá řešení pro vedení výfukových plynů, ale nebylo to nic neočekávaného. Naši soupeři samozřejmě nespí. Všichni budou dále až do prvního závodu pracovat naplno."
Po prvním testování se nesnaží porovnávat rychlost týmů: "Jakýkoliv pokus vytvořit pořadí na základě Jerezu pro mě není ničím jiným než předpovídáním budoucnosti z čajového listí. Až při posledním testu, kde týmy vyzkouší svá vylepšení pro Melbourne, se mlha nejistoty zvedne."
V Jerezu se hovořilo také o viditelném rozdílu mezi novými ošklivými nosy nových vozů a konvenčnějším a oku líbivějším řešením McLarenu.
"Neznamená to nic jiného než to, že používají nižší šasi. Je to zajímavé, protože s tím souvisí jasná aerodynamická nevýhoda. Zároveň je ale také jasné, že McLaren by do toho nešel, pokud by nepřišel na jiný způsob tvorby odpovídajícího přítlaku," dodává šéf švýcarského týmu.
Nos Sauberu C31 (foto: Sauber Motorsport AG)
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.