Podle Sauberu se letos během testů v Jerezu neobjevila žádná velká inovace, kterou v minulých letech představovaly například dvojité difuzory, F-kanál či foukání. Všímá si také nosu McLarenu.
Týmy se minulý týden během prvního testu v Jerezu pečlivě navzájem sledovaly, zda někdo nenasadí na svůj nový vůz nějaké chytré řešení po omezení výfuků a testování pasivního F-kanálu Mercedesu.
"Je otázkou, zda někdo po zákazu odvážného řízení motoru [z roku 2011] vůbec přišel s dalším revolučním nápadem. Zatím to tak nevypadá," píše Peter Sauber v sloupku pro Blick.
"Na zádi vozů se objevila různá řešení pro vedení výfukových plynů, ale nebylo to nic neočekávaného. Naši soupeři samozřejmě nespí. Všichni budou dále až do prvního závodu pracovat naplno."
Po prvním testování se nesnaží porovnávat rychlost týmů: "Jakýkoliv pokus vytvořit pořadí na základě Jerezu pro mě není ničím jiným než předpovídáním budoucnosti z čajového listí. Až při posledním testu, kde týmy vyzkouší svá vylepšení pro Melbourne, se mlha nejistoty zvedne."
V Jerezu se hovořilo také o viditelném rozdílu mezi novými ošklivými nosy nových vozů a konvenčnějším a oku líbivějším řešením McLarenu.
"Neznamená to nic jiného než to, že používají nižší šasi. Je to zajímavé, protože s tím souvisí jasná aerodynamická nevýhoda. Zároveň je ale také jasné, že McLaren by do toho nešel, pokud by nepřišel na jiný způsob tvorby odpovídajícího přítlaku," dodává šéf švýcarského týmu.
Nos Sauberu C31 (foto: Sauber Motorsport AG)
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.