Finský pilot Heikki Kovalainen je sice v Caterhamu spokojený, otevřeně však prohlásil, že pokud nebude v letošní sezoně auto schopné bojovat ve středu pole, začne uvažovat o přestupu jinam.
"Jsem v F1 už dost dlouho, abych věděl, co je potřeba k úspěchu," řekl Kovalainen pro Autosport. "Nemám s Caterhamem dlouhodobou smlouvu. Nechal jsem si možnosti otevřené. Musím napřed vidět, jak se bude sezona vyvíjet a co se stane."
"Jsem na tom teď mnohem lépe než během prvních sezón, které jsem v F1 strávil. Chtěl bych zase mít auto, které bude schopné bojovat o body. Jak už jsem v minulosti řekl, chci se dál vyvíjet s Caterhamem. Jsem v týmu už od jeho začátků a vše je to skvělé. Tony Fernandes se stal i mým dobrým přítelem. A bude jím dál, i kdybych někdy odešel jinam."
Kovalainen je v F1 od roku 2007, kdy nastoupoval po boku Giancarla Fisichelly za tým Renault. O rok později se přesunul k McLarenu, kde dělal týmového kolegu Lewisi Hamiltonovi, který ten rok získal titul. Pro rok 2010 byl ale u britské stáje nahrazen Jensonem Buttonem a proto se upsal nově vznikajícímu týmu Lotus, dnes již Caterham. Zůstane, nebo jeho další kroky povedou jinam?
Heikki Kovalainen v Jerezu (zdroj: Caterham F1)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.