Pojďme se ohlédnout za uplynulými 4 dny testování v Jerezu. Jaké časy zajeli jednotliví piloti a kolik kol ujeli? A jak si v počtu kilometrů vedly týmy a výrobci motorů?
Nejrychlejší čas zajel Nico Rosberg se starým Mercedesem MGP W02. S novým vozem byl nejrychlejší Romain Grosjean, jehož Lotus E20 si v Jerezu za své výkony vysloužil uznání soupeřů. Svůj čtvrteční čas na rozdíl od Ferrari zajel na středně tvrdých pneumatikách, Alonso měl v pátek během svého rekordního kola měkkou směs.
Lotus byl zároveň spolehlivý, Francouz s ním ujel celkem 212 okruhů. Větší porci zvládl už pouze Bruno Senna s Williamsem, jenž v pátek také jako první ujel simulaci celého závodu. Brazilec nalítal celkem 249 kol, což představuje 1102,572 km.
Největším smolařem byl Jules Bianchi, jenž jako jediný pilot dokázal rozbít nové auto. Svou Force Indii moc neroztřískal, žel tým ještě neměl dostatek náhradních dílů a přesto, že k nehodě došlo ráno, vůz do večera opravit nestihl. Nico Hülkenberg, který měl jezdit odpoledne, si místo toho šel rozmrzele zahrát tenis.
Z pohledu týmů ujel nejvíce kilometrů Lotus - téměř 1789. Hodně dat nasbíral také Williams (1643 km) a Caterham (1585 km). Caterham dle nejrychlejších časů jakoby na střed pole nic nestáhl, když jsem dnes večer hovořil s jeho inženýry, byli celkem klidní. Ujistili mě, že jezdili velmi konzervativně a stále s velkým množstvím paliva.
Nejméně kilometrů ujelo HRT, které však testoval pouze dva dny (navíc s loňským vozem), a Ferrari, jež kvůli nasazování nových dílů a přestavbám vozu v pátek většinu času prostál v garáži. Z časů lze zatím velmi obtížně rozklíčovat formu týmů, rozdíly v množství paliva mohou způsobit časové odstupy přes 5 sekund, neznáme navíc ani jejich programy.
Z pohledu výrobců motorů urazil největší vzdálenost Renault, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že zásobuje nejvíce týmů: Caterham, Lotus, Red Bull a nově i Williams. Cosworth, jenž své pohonné jednotky vyrábí pro Marussia - v Jerezu nepřítomnou - a HRT, má na kontě nejméně kilometrů.
Ferrari v počtu kol svou spolehlivostí nejvíce pomohlo Toro Rosso, přesto motory rudé stáje ujely méně než Mercedes. Agregáty z Maranella používá také Sauberu; německý tým pohání krom své stáje rovněž McLareny a Force Indii.
Fotografie z Jerezu najdete zde.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.