Peter Sauber je pyšný na bezproblémový průběh dokončovacích prací na novém C31. Vyjádřil se i ohledně novinek na předním křídle.
Sauber C31 by měl být prezentován 6. února, v Hinwilu jde vše podle plánu, naopak jsou ještě před ním. Pět dnů před termínem prezentace by měl být nový vůz v továrně už nastartován. Crash testy má již úspěšně za sebou, vše se teď soustřední na první nastartování motoru.
"Jedeme plně podle plánu a asi tak za tři dny v Hinwilu poprvé nastartujeme auto, takže proběhne zrození nového auta. Je to slavnostní moment pro celý tým. Poprvé nastartujeme auto a budeme napjatí, jestli je vše v pořádku," řekl Peter Sauber.
Nové tvary přední části monopostu, které ohromily veřejnost po představení nového Caterhamu a které byly experty očekávány, se objeví i na novém Sauberu: "Ten schod v přední části nosu má aerodynamické důvody," vysvětluje 68letý majitel týmu.
Loňský Sauber při GP Brazílie(foto: Sauber Motorsport AG)
Nový design vozu by měl zůstat u bílé barvy, mělo by se ale objevit více červených prvků. Peter krom toho prozradil, že je rád za bezproblémové zvládnutí nových nárazových testů. "Všech povinných 19 crash testů jsme napoprvé zvládli. Ano, už v loňském roce FIA homologovala C31."
Jen zadní část vozu byla homologována až v lednu, protože dříve nebyla k dispozici převodovka od Ferrari. Tyto testy byly prováděny v Miláně, a tak pro tým samozřejmě představovaly dodatečné náklady, nicméně z hlediska bezpečnosti jsou opravdu důležité. "Podle mě je dobré, že se tyto testy prakticky každý rok zpřísní. Bezpečnost je v našem sportu v popředí a od smrti Senny v roce 1994 jsme nemuseli zažít žádnou katastrofu. Za to musíme FIA pochválit."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.