Peter Sauber je pyšný na bezproblémový průběh dokončovacích prací na novém C31. Vyjádřil se i ohledně novinek na předním křídle.
Sauber C31 by měl být prezentován 6. února, v Hinwilu jde vše podle plánu, naopak jsou ještě před ním. Pět dnů před termínem prezentace by měl být nový vůz v továrně už nastartován. Crash testy má již úspěšně za sebou, vše se teď soustřední na první nastartování motoru.
"Jedeme plně podle plánu a asi tak za tři dny v Hinwilu poprvé nastartujeme auto, takže proběhne zrození nového auta. Je to slavnostní moment pro celý tým. Poprvé nastartujeme auto a budeme napjatí, jestli je vše v pořádku," řekl Peter Sauber.
Nové tvary přední části monopostu, které ohromily veřejnost po představení nového Caterhamu a které byly experty očekávány, se objeví i na novém Sauberu: "Ten schod v přední části nosu má aerodynamické důvody," vysvětluje 68letý majitel týmu.
Loňský Sauber při GP Brazílie(foto: Sauber Motorsport AG)
Nový design vozu by měl zůstat u bílé barvy, mělo by se ale objevit více červených prvků. Peter krom toho prozradil, že je rád za bezproblémové zvládnutí nových nárazových testů. "Všech povinných 19 crash testů jsme napoprvé zvládli. Ano, už v loňském roce FIA homologovala C31."
Jen zadní část vozu byla homologována až v lednu, protože dříve nebyla k dispozici převodovka od Ferrari. Tyto testy byly prováděny v Miláně, a tak pro tým samozřejmě představovaly dodatečné náklady, nicméně z hlediska bezpečnosti jsou opravdu důležité. "Podle mě je dobré, že se tyto testy prakticky každý rok zpřísní. Bezpečnost je v našem sportu v popředí a od smrti Senny v roce 1994 jsme nemuseli zažít žádnou katastrofu. Za to musíme FIA pochválit."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.