Peter Sauber je pyšný na bezproblémový průběh dokončovacích prací na novém C31. Vyjádřil se i ohledně novinek na předním křídle.
Sauber C31 by měl být prezentován 6. února, v Hinwilu jde vše podle plánu, naopak jsou ještě před ním. Pět dnů před termínem prezentace by měl být nový vůz v továrně už nastartován. Crash testy má již úspěšně za sebou, vše se teď soustřední na první nastartování motoru.
"Jedeme plně podle plánu a asi tak za tři dny v Hinwilu poprvé nastartujeme auto, takže proběhne zrození nového auta. Je to slavnostní moment pro celý tým. Poprvé nastartujeme auto a budeme napjatí, jestli je vše v pořádku," řekl Peter Sauber.
Nové tvary přední části monopostu, které ohromily veřejnost po představení nového Caterhamu a které byly experty očekávány, se objeví i na novém Sauberu: "Ten schod v přední části nosu má aerodynamické důvody," vysvětluje 68letý majitel týmu.
Loňský Sauber při GP Brazílie(foto: Sauber Motorsport AG)
Nový design vozu by měl zůstat u bílé barvy, mělo by se ale objevit více červených prvků. Peter krom toho prozradil, že je rád za bezproblémové zvládnutí nových nárazových testů. "Všech povinných 19 crash testů jsme napoprvé zvládli. Ano, už v loňském roce FIA homologovala C31."
Jen zadní část vozu byla homologována až v lednu, protože dříve nebyla k dispozici převodovka od Ferrari. Tyto testy byly prováděny v Miláně, a tak pro tým samozřejmě představovaly dodatečné náklady, nicméně z hlediska bezpečnosti jsou opravdu důležité. "Podle mě je dobré, že se tyto testy prakticky každý rok zpřísní. Bezpečnost je v našem sportu v popředí a od smrti Senny v roce 1994 jsme nemuseli zažít žádnou katastrofu. Za to musíme FIA pochválit."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.