Peter Sauber je pyšný na bezproblémový průběh dokončovacích prací na novém C31. Vyjádřil se i ohledně novinek na předním křídle.
Sauber C31 by měl být prezentován 6. února, v Hinwilu jde vše podle plánu, naopak jsou ještě před ním. Pět dnů před termínem prezentace by měl být nový vůz v továrně už nastartován. Crash testy má již úspěšně za sebou, vše se teď soustřední na první nastartování motoru.
"Jedeme plně podle plánu a asi tak za tři dny v Hinwilu poprvé nastartujeme auto, takže proběhne zrození nového auta. Je to slavnostní moment pro celý tým. Poprvé nastartujeme auto a budeme napjatí, jestli je vše v pořádku," řekl Peter Sauber.
Nové tvary přední části monopostu, které ohromily veřejnost po představení nového Caterhamu a které byly experty očekávány, se objeví i na novém Sauberu: "Ten schod v přední části nosu má aerodynamické důvody," vysvětluje 68letý majitel týmu.
Loňský Sauber při GP Brazílie(foto: Sauber Motorsport AG)
Nový design vozu by měl zůstat u bílé barvy, mělo by se ale objevit více červených prvků. Peter krom toho prozradil, že je rád za bezproblémové zvládnutí nových nárazových testů. "Všech povinných 19 crash testů jsme napoprvé zvládli. Ano, už v loňském roce FIA homologovala C31."
Jen zadní část vozu byla homologována až v lednu, protože dříve nebyla k dispozici převodovka od Ferrari. Tyto testy byly prováděny v Miláně, a tak pro tým samozřejmě představovaly dodatečné náklady, nicméně z hlediska bezpečnosti jsou opravdu důležité. "Podle mě je dobré, že se tyto testy prakticky každý rok zpřísní. Bezpečnost je v našem sportu v popředí a od smrti Senny v roce 1994 jsme nemuseli zažít žádnou katastrofu. Za to musíme FIA pochválit."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.