Red Bull se rozhodl kompletně obměnit jezdeckou sestavu svého sesterského týmu Toro Rosso: Jaimeho Alguersuariho se Sébastienem Buemim nahradí Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Buemi však u Red Bullu zůstane jako třetí pilot. Proč si tým vybral právě jeho, když minulý rok nasbíral sotva 58 % bodů z celkové sbírky Alguersuariho?
Helmut Marko své doporučení vyměnit oba jezdce odůvodnil tím, že měli dostatek času se předvést, ale ani jeden z nich nemá na vítězství. Oba mu za tento výrok jistě "poděkují" při hledání nového angažmá.
Buemi může být částečně spokojený s tím, že v rodině Red Bullu zůstane jako testovací a rezervní pilot s možností naskočit v případě nouze do závodů i v kokpitu Toro Rosso. Proč právě on? To Marko vysvětluje pro server 422race.com:
V rozhovoru pro La Gazzetta dello Sport jste uvedl, že Alguersuari ani Buemi nejsou piloty, kteří by měli na vítězství.Helmut Marko: Ano, nedosahují kalibru vítězných jezdců.
Tak proč jste se rozhodli ponechat si Buemiho jako třetího pilota?HM: Pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není.
Proč jste se rozhodli vybrat si pro tuto roli Buemiho místo Alguersuariho?HM: Má více zkušeností na simulátoru.
Měli jste s ním velkou rozepři v Koreji (video zde). Sehrál tento fakt svou roli v tom rozhodnutí?HM: Ne, vůbec ne. Vyhodnocovali jsme možnosti a zvolili jsme podle nás tu nejlepší. Práce na simulátoru je pro nás důležitým nástrojem.
Takže nechováte žádnou zášť vůči Alguersuarimu?HM: Ne, proč bych měl? Já jsem jej přivedl do Formule 1. A po třech letech můžete zhodnotit jeho potenciál.
Buemi s Alguersuarim před závodem v Kanadě 2011 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nemyslíte si, že jste se příliš brzy zbavili tak mladých pilotů?Už to jsou tři roky. A v případě Alguersuariho dva a půl.
Piloti jako Nigel Mansell ale potřebovali několik let, než začali vyhrávat.HM: Ano, alo to bylo před třiceti lety, to nemůžete srovnávat. Tým Toro Rosso je týmem pro nováčky, jeho účelem je tedy zkoušet závodit s mladými jezdci během jejich vývoje. Myslím si, že tři roky stačí. Pokud si myslíte, že je zapotřebí pět let, to je váš názor. Není to ale tento případ, ve hře je spousta peněz.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.