Red Bull se rozhodl kompletně obměnit jezdeckou sestavu svého sesterského týmu Toro Rosso: Jaimeho Alguersuariho se Sébastienem Buemim nahradí Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Buemi však u Red Bullu zůstane jako třetí pilot. Proč si tým vybral právě jeho, když minulý rok nasbíral sotva 58 % bodů z celkové sbírky Alguersuariho?
Helmut Marko své doporučení vyměnit oba jezdce odůvodnil tím, že měli dostatek času se předvést, ale ani jeden z nich nemá na vítězství. Oba mu za tento výrok jistě "poděkují" při hledání nového angažmá.
Buemi může být částečně spokojený s tím, že v rodině Red Bullu zůstane jako testovací a rezervní pilot s možností naskočit v případě nouze do závodů i v kokpitu Toro Rosso. Proč právě on? To Marko vysvětluje pro server 422race.com:
V rozhovoru pro La Gazzetta dello Sport jste uvedl, že Alguersuari ani Buemi nejsou piloty, kteří by měli na vítězství.Helmut Marko: Ano, nedosahují kalibru vítězných jezdců.
Tak proč jste se rozhodli ponechat si Buemiho jako třetího pilota?HM: Pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není.
Proč jste se rozhodli vybrat si pro tuto roli Buemiho místo Alguersuariho?HM: Má více zkušeností na simulátoru.
Měli jste s ním velkou rozepři v Koreji (video zde). Sehrál tento fakt svou roli v tom rozhodnutí?HM: Ne, vůbec ne. Vyhodnocovali jsme možnosti a zvolili jsme podle nás tu nejlepší. Práce na simulátoru je pro nás důležitým nástrojem.
Takže nechováte žádnou zášť vůči Alguersuarimu?HM: Ne, proč bych měl? Já jsem jej přivedl do Formule 1. A po třech letech můžete zhodnotit jeho potenciál.
Buemi s Alguersuarim před závodem v Kanadě 2011 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nemyslíte si, že jste se příliš brzy zbavili tak mladých pilotů?Už to jsou tři roky. A v případě Alguersuariho dva a půl.
Piloti jako Nigel Mansell ale potřebovali několik let, než začali vyhrávat.HM: Ano, alo to bylo před třiceti lety, to nemůžete srovnávat. Tým Toro Rosso je týmem pro nováčky, jeho účelem je tedy zkoušet závodit s mladými jezdci během jejich vývoje. Myslím si, že tři roky stačí. Pokud si myslíte, že je zapotřebí pět let, to je váš názor. Není to ale tento případ, ve hře je spousta peněz.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.