Red Bull se rozhodl kompletně obměnit jezdeckou sestavu svého sesterského týmu Toro Rosso: Jaimeho Alguersuariho se Sébastienem Buemim nahradí Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Buemi však u Red Bullu zůstane jako třetí pilot. Proč si tým vybral právě jeho, když minulý rok nasbíral sotva 58 % bodů z celkové sbírky Alguersuariho?
Helmut Marko své doporučení vyměnit oba jezdce odůvodnil tím, že měli dostatek času se předvést, ale ani jeden z nich nemá na vítězství. Oba mu za tento výrok jistě "poděkují" při hledání nového angažmá.
Buemi může být částečně spokojený s tím, že v rodině Red Bullu zůstane jako testovací a rezervní pilot s možností naskočit v případě nouze do závodů i v kokpitu Toro Rosso. Proč právě on? To Marko vysvětluje pro server 422race.com:
V rozhovoru pro La Gazzetta dello Sport jste uvedl, že Alguersuari ani Buemi nejsou piloty, kteří by měli na vítězství.Helmut Marko: Ano, nedosahují kalibru vítězných jezdců.
Tak proč jste se rozhodli ponechat si Buemiho jako třetího pilota?HM: Pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není.
Proč jste se rozhodli vybrat si pro tuto roli Buemiho místo Alguersuariho?HM: Má více zkušeností na simulátoru.
Měli jste s ním velkou rozepři v Koreji (video zde). Sehrál tento fakt svou roli v tom rozhodnutí?HM: Ne, vůbec ne. Vyhodnocovali jsme možnosti a zvolili jsme podle nás tu nejlepší. Práce na simulátoru je pro nás důležitým nástrojem.
Takže nechováte žádnou zášť vůči Alguersuarimu?HM: Ne, proč bych měl? Já jsem jej přivedl do Formule 1. A po třech letech můžete zhodnotit jeho potenciál.
Buemi s Alguersuarim před závodem v Kanadě 2011 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nemyslíte si, že jste se příliš brzy zbavili tak mladých pilotů?Už to jsou tři roky. A v případě Alguersuariho dva a půl.
Piloti jako Nigel Mansell ale potřebovali několik let, než začali vyhrávat.HM: Ano, alo to bylo před třiceti lety, to nemůžete srovnávat. Tým Toro Rosso je týmem pro nováčky, jeho účelem je tedy zkoušet závodit s mladými jezdci během jejich vývoje. Myslím si, že tři roky stačí. Pokud si myslíte, že je zapotřebí pět let, to je váš názor. Není to ale tento případ, ve hře je spousta peněz.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.