Lotus (dříve Renault) je znám pro svoje inovativní nápady. Zdá se, že minulý rok přišel s dalším vylepšením svého zavěšení. Systém má udržovat konstantní světlou výšku během jízdy.
Formule 1 neustále přichází s technickými inovacemi. V roce 2009 to byl dvojitý difuzor, který výrazně ovlivnil boj o titul, v roce 2010 zase inženýři přišli s F-kanálem či flexibilním předními křídly. Vloni se do popředí dostalo foukání výfukových plynů do difuzorů. Občas se stane, že než tyto změny stačí okopírovat některé konkurenční týmy, tak už jsou zakázány.
Lotus pro rok 2012 možná plánuje další technickou inovaci, kterou testoval během testu mladíků v Abú Zábí, který se uskutečnil po skončení loňské sezony. Podle Giorgia Pioly, což je novinář zaměřený na techniku v F1, se jedná o nový systém, který by měl pracoval s hydraulickým válcem v těhlicích předního kola (obrázek) ovládaným pilotem (v tom případě by však by byl dle článku 3.15 Technických pravidel nelegální - více zde).
Smyslem zařízení má být udržení konstantní výšky přední nápravy za všech okolností. Zvláště při brždění a rozdílné váze auta působí výška auta negativně na vyvážení. Novinka by měla pomoci tomuto zamezit.
Díky tomu by si Lotus mohl dovolit jezdit s minimální výškou na přední nápravě a pak se systémem pracovat v závislosti na aktuální váze auta. Zvláště v době zákazu tankování, kdy je auto na startu o nějakých 150 kg paliva, které postupně samozřejmě ubývá, těžší, by to byla výhoda. Výhoda se má pohybovat kolem dvou desetin sekundy na kolo.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.