Známé britské osobnosti ze světa F1, se pro britský F1 Racing vyjádřili ohledně toho, co si myslí o nových pravidlech. Letos jsme v F1 viděli opravdu hodně novinek - znovu zavedený KERS, DRS, nové pneumatiky Pirelli.
Martin Brundle: Když se podívám zpět na to, co se událo v tomto roce, tak musím říci, že jsem si ho užil. Pro F1 to byl skvělý rok. Poslední nudnou sezonou, kterou jsme měli, byla ta v roce 2004. Všechny od té doby byly plné akce. Předjíždění, strategie a spousta závodů, u kterých jsme ještě pět kol před cílem nevěděli, kdo bude nakonec na pódiu. V tomto ohledu to bylo tak těsné a vzrušující. DRS také převážně fungovalo. V kombinaci s KERSem to byl dobrý pomocník při útoku i obraně...
David Coulthard: Záleží na tom. Problém s KERSem, který jsem vnímal já, byl ten, že se jednalo pouze o maketingový nástroj. Nemáme možnost přesně vidět, kdy ho jezdci na trati používají dokud se na obrazovce neobjeví grafika. Ochranný oblouk (nad hlavou pilota) by měl svítit zeleně, když zmáčknou tlačítko! Formule 1 je v televizi, je to televizí propagovaný sport a my potřebujeme vědět, kdy jezdci využívají tuto utajenou pomůcku. U DRS bylo bez pochyby viditelné, kdy ho jezdci používali.
Martin Brundle: Ale i když se to otvíralo a zavíralo. Pro mě je předjetí roku to, které předvedl Mark Weber na Fernanda Alonsa v Eau Rouge, pořád mě to děsí, když o tom dnes přemýšlím. Pak o kolo později se dostal Alonso zpět, když použil jeho DRS. V Turecku to bylo až moc lehké, zatímco na některých okruzích to až tak nefungovalo, jako například ve Valencii a v Indii. Celkově to ale byla parádní sezona. S mými komentáři jsem se snažil začínat již pět minut před cílem, ale málokdy jsem byl schopen skončit, protože se v konečných fázích pořád něco dělo.
David Croft: Tuto sezónu jsem si užil. Nemyslím si, že to byla klasika - ale pak není klasika každý rok, že. Viděli jsme mistry tohoto řemesla, kluky, kteří se do toho nebáli praštit, hodně předjíždění, nové tratě, stejné staré problémy, ale ne až tak moc politiky. Opět jsme zmiňovali Jeana Todta - a to je dobrá věc.
Anthony Davidson: Bylo to fascinující, nebo ne? Co se statistik týče, tak to byla neuvěřitelně nudná sezona jako za dob, kdy dominoval Schumacher, ale doopravdy to bylo něco. Myslím, že F1 je momentálně docela dobrá. Viděli jsme hodně bojů jak na špici, tak i na konci pole, a zatímco vítězství ubíhala, tak každý závod byl zajímavým a kvalifikace byla vždycky hodně těsná. Vettel nám během roku ukazoval svůj prst možná až příliš často. Doufejme tedy, že toho bude v roce 2012 méně.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.