Známé britské osobnosti ze světa F1, se pro britský F1 Racing vyjádřili ohledně toho, co si myslí o nových pravidlech. Letos jsme v F1 viděli opravdu hodně novinek - znovu zavedený KERS, DRS, nové pneumatiky Pirelli.
Martin Brundle: Když se podívám zpět na to, co se událo v tomto roce, tak musím říci, že jsem si ho užil. Pro F1 to byl skvělý rok. Poslední nudnou sezonou, kterou jsme měli, byla ta v roce 2004. Všechny od té doby byly plné akce. Předjíždění, strategie a spousta závodů, u kterých jsme ještě pět kol před cílem nevěděli, kdo bude nakonec na pódiu. V tomto ohledu to bylo tak těsné a vzrušující. DRS také převážně fungovalo. V kombinaci s KERSem to byl dobrý pomocník při útoku i obraně...
David Coulthard: Záleží na tom. Problém s KERSem, který jsem vnímal já, byl ten, že se jednalo pouze o maketingový nástroj. Nemáme možnost přesně vidět, kdy ho jezdci na trati používají dokud se na obrazovce neobjeví grafika. Ochranný oblouk (nad hlavou pilota) by měl svítit zeleně, když zmáčknou tlačítko! Formule 1 je v televizi, je to televizí propagovaný sport a my potřebujeme vědět, kdy jezdci využívají tuto utajenou pomůcku. U DRS bylo bez pochyby viditelné, kdy ho jezdci používali.
Martin Brundle: Ale i když se to otvíralo a zavíralo. Pro mě je předjetí roku to, které předvedl Mark Weber na Fernanda Alonsa v Eau Rouge, pořád mě to děsí, když o tom dnes přemýšlím. Pak o kolo později se dostal Alonso zpět, když použil jeho DRS. V Turecku to bylo až moc lehké, zatímco na některých okruzích to až tak nefungovalo, jako například ve Valencii a v Indii. Celkově to ale byla parádní sezona. S mými komentáři jsem se snažil začínat již pět minut před cílem, ale málokdy jsem byl schopen skončit, protože se v konečných fázích pořád něco dělo.
David Croft: Tuto sezónu jsem si užil. Nemyslím si, že to byla klasika - ale pak není klasika každý rok, že. Viděli jsme mistry tohoto řemesla, kluky, kteří se do toho nebáli praštit, hodně předjíždění, nové tratě, stejné staré problémy, ale ne až tak moc politiky. Opět jsme zmiňovali Jeana Todta - a to je dobrá věc.
Anthony Davidson: Bylo to fascinující, nebo ne? Co se statistik týče, tak to byla neuvěřitelně nudná sezona jako za dob, kdy dominoval Schumacher, ale doopravdy to bylo něco. Myslím, že F1 je momentálně docela dobrá. Viděli jsme hodně bojů jak na špici, tak i na konci pole, a zatímco vítězství ubíhala, tak každý závod byl zajímavým a kvalifikace byla vždycky hodně těsná. Vettel nám během roku ukazoval svůj prst možná až příliš často. Doufejme tedy, že toho bude v roce 2012 méně.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.