Známé britské osobnosti ze světa F1, se pro britský F1 Racing vyjádřili ohledně toho, co si myslí o nových pravidlech. Letos jsme v F1 viděli opravdu hodně novinek - znovu zavedený KERS, DRS, nové pneumatiky Pirelli.
Martin Brundle: Když se podívám zpět na to, co se událo v tomto roce, tak musím říci, že jsem si ho užil. Pro F1 to byl skvělý rok. Poslední nudnou sezonou, kterou jsme měli, byla ta v roce 2004. Všechny od té doby byly plné akce. Předjíždění, strategie a spousta závodů, u kterých jsme ještě pět kol před cílem nevěděli, kdo bude nakonec na pódiu. V tomto ohledu to bylo tak těsné a vzrušující. DRS také převážně fungovalo. V kombinaci s KERSem to byl dobrý pomocník při útoku i obraně...
David Coulthard: Záleží na tom. Problém s KERSem, který jsem vnímal já, byl ten, že se jednalo pouze o maketingový nástroj. Nemáme možnost přesně vidět, kdy ho jezdci na trati používají dokud se na obrazovce neobjeví grafika. Ochranný oblouk (nad hlavou pilota) by měl svítit zeleně, když zmáčknou tlačítko! Formule 1 je v televizi, je to televizí propagovaný sport a my potřebujeme vědět, kdy jezdci využívají tuto utajenou pomůcku. U DRS bylo bez pochyby viditelné, kdy ho jezdci používali.
Martin Brundle: Ale i když se to otvíralo a zavíralo. Pro mě je předjetí roku to, které předvedl Mark Weber na Fernanda Alonsa v Eau Rouge, pořád mě to děsí, když o tom dnes přemýšlím. Pak o kolo později se dostal Alonso zpět, když použil jeho DRS. V Turecku to bylo až moc lehké, zatímco na některých okruzích to až tak nefungovalo, jako například ve Valencii a v Indii. Celkově to ale byla parádní sezona. S mými komentáři jsem se snažil začínat již pět minut před cílem, ale málokdy jsem byl schopen skončit, protože se v konečných fázích pořád něco dělo.
David Croft: Tuto sezónu jsem si užil. Nemyslím si, že to byla klasika - ale pak není klasika každý rok, že. Viděli jsme mistry tohoto řemesla, kluky, kteří se do toho nebáli praštit, hodně předjíždění, nové tratě, stejné staré problémy, ale ne až tak moc politiky. Opět jsme zmiňovali Jeana Todta - a to je dobrá věc.
Anthony Davidson: Bylo to fascinující, nebo ne? Co se statistik týče, tak to byla neuvěřitelně nudná sezona jako za dob, kdy dominoval Schumacher, ale doopravdy to bylo něco. Myslím, že F1 je momentálně docela dobrá. Viděli jsme hodně bojů jak na špici, tak i na konci pole, a zatímco vítězství ubíhala, tak každý závod byl zajímavým a kvalifikace byla vždycky hodně těsná. Vettel nám během roku ukazoval svůj prst možná až příliš často. Doufejme tedy, že toho bude v roce 2012 méně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.