FIA krom kalendáře dnes chválila také úpravu sportovních a technických pravidel pro příští rok. Týkají se vozů o kolo zpět za zpomalovacím vozidlem, zkracování zatáček v kvalifikacích a dalších detailů, jejichž stručný přehled najdete níže.
Změny v technických pravidlech
- všechny kontrolní a řídicí parametry týkající se standardizované ECU, které se objevily pouze v technických směrnicích FIA zaslaných týmům, jsou nyní součástí zveřejněných technických pravidel
- koncovky výfuků jsou přísně regulovány, aby byl aerodynamický efekt výfukových plynů omezen na absolutní minimum
- stanovení lepšího označení nouzových vypínačů (vypnutí KERSu, motoru) pro traťové komisaře
- boční nárazové struktury budou muset projít dalším tlakovým testem v horní části
Změny ve sportovních pravidlech
- vozy se nesmí zúčastnit předsezónních testů, aniž by neprošly všemi crash-testy
- stanovení maximální délky závodu, který po přerušení nesmí přesáhnout 4 hodiny (jako letos v Kanadě)
- před návratem zpomalovacího vozu (safety car) do boxů bude jezdcům o kolo zpět umožněno vrátit se do stejného kolo a zařadit se na konec skupiny v zájmu toho, aby po restartu pomalejší auta neblokovala vedoucí jezdce
- vozům, které se v době přerušení budou nacházet v boxové uličce, bude umožněno, aby se postavily na startovní rošt na místo, které jim před přerušením náleželo
- jezdci už nebudou smět ani v trénincích opouštět trať bez oprávněných důvodů, např. si krátit šikany v kolech, kdy vyjíždějí (out lap) či zajíždějí (in lap) do boxů ve snaze ušetřit čas a palivo
- pilot se nesmí vrátit po změně směru při bránění své pozice zpět do závodní stopy
- během sezóny se uskuteční jeden třídenní test (doposud bylo testování během sezóny zakázáno)
- všechny pneumatiky přidělené pilotovi mohou být využity během prvního dne tréninků (doposud to byly pouze tři sady)
- všechna rozhodnutí komisařů, vůči nimž se nelze odvolat, jsou nyní v pravidlech na jednom, nikoliv na různých místech
O některých dalších změnách vysvětlovaných Jamesem Allisonem si můžete přečíst zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.