FIA krom kalendáře dnes chválila také úpravu sportovních a technických pravidel pro příští rok. Týkají se vozů o kolo zpět za zpomalovacím vozidlem, zkracování zatáček v kvalifikacích a dalších detailů, jejichž stručný přehled najdete níže.
Změny v technických pravidlech
- všechny kontrolní a řídicí parametry týkající se standardizované ECU, které se objevily pouze v technických směrnicích FIA zaslaných týmům, jsou nyní součástí zveřejněných technických pravidel
- koncovky výfuků jsou přísně regulovány, aby byl aerodynamický efekt výfukových plynů omezen na absolutní minimum
- stanovení lepšího označení nouzových vypínačů (vypnutí KERSu, motoru) pro traťové komisaře
- boční nárazové struktury budou muset projít dalším tlakovým testem v horní části
Změny ve sportovních pravidlech
- vozy se nesmí zúčastnit předsezónních testů, aniž by neprošly všemi crash-testy
- stanovení maximální délky závodu, který po přerušení nesmí přesáhnout 4 hodiny (jako letos v Kanadě)
- před návratem zpomalovacího vozu (safety car) do boxů bude jezdcům o kolo zpět umožněno vrátit se do stejného kolo a zařadit se na konec skupiny v zájmu toho, aby po restartu pomalejší auta neblokovala vedoucí jezdce
- vozům, které se v době přerušení budou nacházet v boxové uličce, bude umožněno, aby se postavily na startovní rošt na místo, které jim před přerušením náleželo
- jezdci už nebudou smět ani v trénincích opouštět trať bez oprávněných důvodů, např. si krátit šikany v kolech, kdy vyjíždějí (out lap) či zajíždějí (in lap) do boxů ve snaze ušetřit čas a palivo
- pilot se nesmí vrátit po změně směru při bránění své pozice zpět do závodní stopy
- během sezóny se uskuteční jeden třídenní test (doposud bylo testování během sezóny zakázáno)
- všechny pneumatiky přidělené pilotovi mohou být využity během prvního dne tréninků (doposud to byly pouze tři sady)
- všechna rozhodnutí komisařů, vůči nimž se nelze odvolat, jsou nyní v pravidlech na jednom, nikoliv na různých místech
O některých dalších změnách vysvětlovaných Jamesem Allisonem si můžete přečíst zde.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.