FIA krom kalendáře dnes chválila také úpravu sportovních a technických pravidel pro příští rok. Týkají se vozů o kolo zpět za zpomalovacím vozidlem, zkracování zatáček v kvalifikacích a dalších detailů, jejichž stručný přehled najdete níže.
Změny v technických pravidlech
- všechny kontrolní a řídicí parametry týkající se standardizované ECU, které se objevily pouze v technických směrnicích FIA zaslaných týmům, jsou nyní součástí zveřejněných technických pravidel
- koncovky výfuků jsou přísně regulovány, aby byl aerodynamický efekt výfukových plynů omezen na absolutní minimum
- stanovení lepšího označení nouzových vypínačů (vypnutí KERSu, motoru) pro traťové komisaře
- boční nárazové struktury budou muset projít dalším tlakovým testem v horní části
Změny ve sportovních pravidlech
- vozy se nesmí zúčastnit předsezónních testů, aniž by neprošly všemi crash-testy
- stanovení maximální délky závodu, který po přerušení nesmí přesáhnout 4 hodiny (jako letos v Kanadě)
- před návratem zpomalovacího vozu (safety car) do boxů bude jezdcům o kolo zpět umožněno vrátit se do stejného kolo a zařadit se na konec skupiny v zájmu toho, aby po restartu pomalejší auta neblokovala vedoucí jezdce
- vozům, které se v době přerušení budou nacházet v boxové uličce, bude umožněno, aby se postavily na startovní rošt na místo, které jim před přerušením náleželo
- jezdci už nebudou smět ani v trénincích opouštět trať bez oprávněných důvodů, např. si krátit šikany v kolech, kdy vyjíždějí (out lap) či zajíždějí (in lap) do boxů ve snaze ušetřit čas a palivo
- pilot se nesmí vrátit po změně směru při bránění své pozice zpět do závodní stopy
- během sezóny se uskuteční jeden třídenní test (doposud bylo testování během sezóny zakázáno)
- všechny pneumatiky přidělené pilotovi mohou být využity během prvního dne tréninků (doposud to byly pouze tři sady)
- všechna rozhodnutí komisařů, vůči nimž se nelze odvolat, jsou nyní v pravidlech na jednom, nikoliv na různých místech
O některých dalších změnách vysvětlovaných Jamesem Allisonem si můžete přečíst zde.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.